Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل آمریکا و بین الملل در خصوص بیانیه ایران و 1+4 گفت: آنچه برای جمهوری اسلامی مولفه قدرت می‌سازد این است که بتواند از این بیانیه برای مهار مسایل اقتصادی در داخل کشور بهره‌مند شود. سید مهدی مدنی کارشناس مسائل آمریکا و بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی دانشجو، در خصوص انتشار بیانیه‌ی ۱+۴ و ایران و تعهد ۱+۴ بر تضمین کانال‌های پرداخت با ایران و تداوم صادرات نفت و میعانات گازیتاثیر آن بر موضع ایران در قبال آمریکا گفت: تلاش دیپلماتیک انجام شده در چارچوب مذاکره ایران و ۱+۴ امیدوارکننده بود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص جزئیات بیانیه منتشر شده گفت: ماهیتا کشور‌های ۱+۴ در سازمان ملل گردهم آمدند و برگزاری این نشست نشان دهنده آن است همچنان می‌توان برای ادامه حیات برجام امیدوار بود.

مدنی تصریح کرد: خروجی نشست ایران با ۱+۴ این بود که کانال‌های جدیدی برای تضمین فروش نفت و میعانات گازی براساس این بیانیه اعلام شد.

کارشناس مسائل آمریکا و بین الملل خاطرنشان کرد: براساس این تضمین بناشد کشور‌های ۱+۴ و سایر کشور‌هایی که تمایل به خرید نفت از ایران دارند از مجرا‌های جدید تعریف شده به این خرید ادامه دهند.

وی این اتفاق را دستاوردی برای جمهوری اسلامی ارزیابی کرد و یادآور شد: این دستاورد بار فشار روانی را از روی ایران برمی دارد و آنچه برای جمهوری اسلامی مولفه قدرت می‌سازد این است که بتواند از این بیانیه برای مهار مسایل اقتصادی در داخل کشور بهره‌مند شود.

مدنی با اشاره به خروج یکجانبه ایالات متحده از برجام گفت: آمریکا با خروج خود از برجام بار روانی زیادی را به جامعه تزریق کرد و این دستاورد یعنی بیانیه حمایتی ۱+۴ از ایران با تا حدی می‌تواند بار منفی اقدام ترامپ را جبران کند.

این کارشناس مسائل آمریکا و بین الملل تضمین فروش نفت ایران براساس آنچه در این بیانیه بر آن تاکید شده است را مولفه‌ای مهم و تاثیرگذار ارزیابی کرد و گفت: این اتفاق بیانگر آن است که ایران تنها نمانده واحتمال بازگشت تحریم‌های فلج کننده را تا حد زیادی را مرتفع می‌سازد.

وی با اشاره به سخنرانی ترامپ و روحانی در چند ساعت آینده در صحن سازمان ملل گفت: بیانیه ۱+۴ می‌تواند در نطق این دو نفر بسیار موثر باشد.

مدنی در پایان خاطرنشان کرد: ترامپ علیرغم اقدامات پرسروصدایی که انجام می‌دهد، اما ابزار‌های قدرت خود که اجماع سازی و ظرفیت‌های دیپلماتیک است را از دست داده است.
Z

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایران موگرینی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۸۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آژانس فرانس پرس امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) از حکم دادگاه نیویورک برای جریمه ترامپ خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا در جریان محاکمه اش در نیویورک به دلیل اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه شده است.

قاضی دادگاه نیویورک، امروز دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا را به پرداخت ۹ هزار دلار جریمه محکوم کرد و اخطار داد که تداوم نقض ممنوعیت صحبت درباره دادگاه، می‌ تواند منجر به بازداشت او شود.

بر اساس دستور قاضی «خوان مرچان» دونالد ترامپ اجازه ندارد هرگونه حمله کلامی علیه شاهدان، اعضای هیأت منصفه یا کارکنان دادگاه و نزدیکان آن‌ ها انجام دهد.

«مرچان» به ازای هر مورد نقض این دستور، هزار دلار جریمه برای ترامپ در نظر گرفت و دستور داد ۷ نوشته او که «توهین‌ آمیز» بود از شبکه اجتماعی تروث‌سوشال و وب‌ سایت کارزار تبلیغاتی او حذف شود.

قاضی مذکور هنگام صدور این حکم گفت: بدین وسیله، به متهم هشدار داده شد که دادگاه تداوم نقض آگاهانه دستورات قانونی‌ اش را نمی‌ پذیرد و اگر ضروری و مناسب بداند، بازداشت تنبیهی اعمال خواهد کرد.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی در سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی متهم شده است.

کد خبر 6093570

دیگر خبرها

  • دانشگاه راتگرز نیوجرسی علیه اسرائیل بیانیه صادر می‌کند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • صدور بیانیه تکراری درباره میدان آرش هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد