Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهلی نو- ایرنا- یک کارشناس ارشد سیاست های راهبردی در هند با اشاره به حادثه روز شنبه در اهواز، بر لزوم خودداری برخی قدرت های جهانی ازحمایت تروریست هایی که حملات کور علیه مردم بی دفاع انجام می دهند تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، راجیو شرما که یک تحلیلگر ارشد در امور راهبری منطقه است روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با ابراز تاسف از جان باختن شماری از نظامیان و غیرنظامیان ایران در یک حمله تروریستی به مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در اهواز ابراز عقیده کرد که این حمله تروریستی موجب تشدید تنش در منطقه و وقوع حوادث خونین بیشتر در خاورمیانه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: شکی نیست که حمله روز شنبه اهواز موجب تشدید ناآرامی و گسترش بی ثباتی در منطقه خواهد شد.
وی با انتقاد از سیاست های برخی کشورهای منطقه در عدم محکومیت این اقدام وحشیانه افزود: 'من فکر می کنم که دولت ترامپ و دیگر قدرتهای غربی به جای صدور بیانیه های تحریک آمیز علیه ایران با مردم آن ابراز همدردی کنند.'
این کارشناس برجسته امور راهبردی، در مورد نقش احتمالی آمریکا و متحدان منطقه ای این کشور در حمله تروریستی اهواز، گفت: 'نمی توان با اطمینان کامل گفت که کدامیک از کشورها از قبیل عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در این حمله دست داشته اند ولی روشن است که این کشورها ایران را با استفاده از ابزار دیپلماتیک تحت فشار قرار داده اند. حتی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل نیکی هیلی ، از یک زبان تحریک آمیز استفاده کرده و از رهبران ایران خواست که موقعیت خود را بررسی کنند. شکی در این نیست که اینگونه سخن گفتن مفید واقع نخواهد گشت.'
شرما، در پاسخ به سوالی در مورد امکان دخالت برخی کشورهای منطقه ای در این عملیات تروریستی نیز بخاطر دشمنی آنها با ایران، گفت: 'پاسخ واضح به این سوال دشوار است. ولی انسان می تواند نتیجه را با طرح سوال ساده اینکه 'چه کسی از انجام اینگونه حمله ها سود می برد' بدست آورد. علاوه براین، همه کشورها عملا این حمله را محکوم کرده اند ولی تنها عربستان تاکنون به ایران بخاطر وقوع این حادثه تسلیت نگفته است.'
این ستون نویس صاحب نام، در مورد عکس العمل هند نسبت به حمله تروریستی اهواز گفت:' هند این حمله را با صدور بیانیه ای محکوم کرده و وقوع آن را به دولت و اعضای خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفته است. ولی تهران باید اجبارها و محدودیتهای دهلی نو را تحت شرایط کنونی درک کند. من معتقدم که قدرتهای بزرگ چون چین و روسیه باید از ایران با شدت بیشتر حمایت کنند. ولی متاسفانه هند، در حال حاضر، بخاطر مشکلات خاص خود از قبیل تحریم های آمریکا قادر به انجام چنین کاری نیست.'
چهار تن از اعضای گروهک تروریستی و تجزیه طلب موسوم به الاحوازیه روز شنبه در رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز، پس از پوشیدن لباس مبدل نظامی به جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند.
در جریان این اقدام دستکم 25 تن از جمله چند غیرنظامی شهید و 69 تن دیگر زخمی شدند.
تاکنون حدود 30 کشور و تعدادی از مقامات در جهان حادثه تروریستی اهواز را محکوم و با مردم ایران ابراز همدردی کرده اند.
مقامات و کشورهای پاکستان، قطر،کویت، عمان، مصر، آمریکا، انگلیس، فرانسه، ترکیه، سوریه، روسیه، ارمنستان، بولیوی، ونزوئلا، مکزیک، جمهوری آذربایجان، افغانستان، نیکاراگوئه، اندونزی، فیلیپین و همچنین دبیرکل سازمان ملل و سفیر آلمان در تهران به این حادثه تروریستی واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.
همچنین انجمن ها، احزاب، اتحادیه ها نیز با صدور پیام های جداگانه این اقدام تروریستی را محکوم و بر ایستادگی و وحدت ملت ایران تاکید کردند.
آساق**1424**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند حمله تروريستي اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۸۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

نشریه دیلی تلگراف روز جمعه به نقل از یک مقام ارشد دولت لندن نوشت که آقای کامرون این پیام را شخصا به نخست وزیر و وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، دو مقام رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به وزیر امور خارجه انگلیس اصرار کردند که عملیات نظامی اخیر ایران، ضرورت شناسایی سپاه بعنوان سازمان تروریستی ثابت کرده است. با این حال طرف انگلیسی استدلال کرده که لندن مایل است تا همچنان رابطه خود را با تهران حفظ کند.

کامرون طبق گزارش دیلی تلگراف این طور گفته است: وزیر امور خارجه ایران دوست من نیست اما ما باید بتوانیم تلفن را برداریم و با هم گفت‌وگو کنیم. بنابراین تحریم سپاه کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی انگلیس، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های جریان اصلی ضد انقلاب تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

مقام‌های دولت انگلیس همان زمان اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. با این حال گروه های وابسته به رژیم صهیونیستی هر از گاهی تلاش می‌کنند تا این طرح شکست خورده را احیا کنند.

بر اساس گزارش‌ها، گروه دوستی پارلمانی انگلیس-اسرائیل اخیرا نامه‌ای را خطاب به نخست وزیر انگلیس نوشته و درخواست غیرقانونی علیه سپاه را دوباره تکرار کرده است. در این نامه با تکرار ادعای بی‌اساس آمده است که اقدامات فرامرزی سپاه، باعث نگرانی جامعه انگلیس شده است.

در همین سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس ضمن محکوم کردن تلاش‌ها برای سیاه‌نمایی سپاه اعلام کرد که این فشارها از سوی عناصری اعمال می‌شود که درصدد کاهش و تخریب روابط ایران و انگلیس هستند.

سفارت کشورمان در بیانیه‌ای برای نشریه میدل‌ایست‌آی نوشته است: ما معتقدیم که فشار برای تحریم سپاه تحت تأثیر بازیگران خارجی، به ویژه رژیم اسرائیل است که سابقه خصومت با ایران دارد. این تلاش به جای ارتقای صلح و ثبات در منطقه، در خدمت تشدید تنش ها و ایجاد تقابل است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در مقابله با «تهدیدات تروریستی و گروه های افراطی» خاورمیانه، نقش بسیاری مهمی را ایفا کرده است، افزود: «اتهامات تروریستی علیه سپاه فاقد دلیل و مدرک است و با گرایش‌های سیاسی مطرح می‌شود.»

چندی پیش رئیس سرویس جاسوسی برون مرزی انگلیس موسوم به «ام‌آی۶» هم شناسایی سپاه به عنوان نهاد تروریستی را اقدامی بیهوده توصیف کرد و گفت که این درخواست عموماً از سوی طیفی مطرح می‌شود که دارای مواضع شعارگونه هستند.

جان ساورز با بیان اینکه قوانین ضد تروریسم برای استفاده علیه گروه‌ها طراحی شده است و نه دولت‌ها افزود که فشارها علیه سپاه «بیشتر موضع شعارگونه از سوی افراد مختلف سیاسی است که به دنبال انجام کاری هستند، بدون اینکه واقعاً به اصل و ضرورت آن فکر کنند.

تحلیلگران در انگلیس هم معتقدند که قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی، تنش‌ها بین لندن و تهران را در میان تحولات غرب آسیا تشدید و هر گونه امید در خصوص تلاش‌های دیپلماتیک برای نجات توافق سال ۹۴ را پیچیده خواهد کرد. از این رو به نظر می‌رسد که انگلیس تمایلی به چنین اقدام تنش‌زایی ندارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد
  • نائب امیرجماعت اسلامی پاکستان: اسرائیل یک موجودیت تروریستی و نامشروع است
  • کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم
  • اسرائیل یک موجودیت تروریستی و نامشروع است
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • بیانیه ضدایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل