Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا با اعلام خبر انفجار در یک منزل مسکونی در شهرک شریعتی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 2:24 بامداد امروز یک مورد حادثه انفجار در یک منزل مسکونی در شهرک شریعتی، خیابان ماهان به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه، منزل دو طبقه قدیمی به وسعت حدود 100 متر بود که در طبقه همکف آن انفجاری رخ داده و سپس آتش‌سوزی به وقوع پیوسته بود.

وی خاطرنشان کرد: زمانیکه آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند دو اتاق این منزل در طبقه همکف براثر انفجار تخریب، لوازم داخل منزل شعله‌ور شده و آتش به سرعت در حال سرایت به بخشهای دیگر منزل و طبقه بالایی بود همچنین دود زیادی ساختمان را دربر گرفته و بر اثر صدای انفجار تعداد زیادی از همسایه‌ها به محل حادثه آمده بودند.

ملکی افزود: آتش‌نشانان در لحظات اولیه مطلع شدند افرادی داخل منزل هستند که به سرعت همزمان عملیات خاموش کردن آتش و جست‌وجو برای خارج کردن افراد آغاز شد، آتش‌نشانان در لحظات اولیه موفق شدند آقایی حدوداً چهل ساله را که در همان قسمت منفجر شده، حضور داشت، خارج کرده، وی از ناحیه دستها و صورت دچار سوختگی شده که به سرعت تحویل عوامل اورژانس شد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اشاره به نجات یک آقا و خانم نیز در این حادثه گفت: در طبقه بالایی، آقا و خانمی حدوداً شصت و هفتاد ساله حضور داشتند که با کمک آتش‌نشانان به سلامت از ساختمان خارج شدند، در نهایت آتش خاموش و محل ایمن‌سازی شد.

وی یادآور شد: دو دستگاه خودرو (یک دستگاه پژو 207 و یک دستگاه شورلت) پارک شده در حیاط و مقابل منزل بر اثر پرت شدن  شیشه‌ها و بخشهای بتونی دیوار منزل خساراتی دیدند.

ملکی متذکر شد: با حضور کارشناس آتش نشانی و بررسی لازم مشخص شد نشت گاز شهری از یکی از وسایل، ایجاد شدن شعله و جرقه ناگهانی منجر به بروز این حادثه شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم شبها پیش از استراحت از بسته بودن شیرهای وسایل گازسوز که روشن بودن آنها ضرورت ندارد، اطمینان حاصل کنند، با توجه به در پیش بودن روزهای سرد سال افرادی که قصد استفاده از وسایل گازسوز و بخاری را دارند، حتماً پس از نصب با استفاده از محلول آب و کف از عدم نشت گاز از وسیله اطمینان حاصل کرده و سپس آن را مورد استفاده قرار دهند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران

آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس آباد به آتش نشانی این محدوده اطلاع داده شد که درپی آن چندین دستگاه خودروی آتش‌نشانی به همراه تانکر آب به محل اعزام شدند. همچنین با توجه به اینکه این محدوده از خارج از حوزه استحفاظی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران قرار دارد، یک ایستگاه کمکی به همراه تجهیزات نیز از تهران به این محل اعزام شد.

درپی این حریق دود زیادی به آسمان بلند شده به‌طوریکه تا شعاع چندکیلومتری از محل وقوع نیز قابل رویت است. در حال حاضر عوامل آتش‌نشانی در حال عملیات اطفاء حریق در این محل هستند و گزارش و اخبار بیشتری از جزئیات این حادثه اعلام نشده است.

جزئیات بیشتر از این حادثه و خسارات آن پس از پیگیری از مسئولان رسمی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • انفجار شدید در تبریز ۴ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران