Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، پس از اینکه پارلمان سوئد به «استفان لوون» (Stefan Löfven) نخست وزیر این کشور و رهبر حزب سوسیال دموکرات رأی عدم اعتماد داد، وی مجبور به کناره‌گیری شد.

بر اساس اعلام این رسانه، در جریان رأی گیری امروز سه شنبه از مجموع ۳۴۹ نماینده پارلمان سوئد، ۲۰۴ نماینده علیه استفان لوون و ۱۴۲ نماینده در حمایت از وی رای دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخالفان راست میانه و راست افراطی پارلمان سوئد با رأی عدم اعتماد خود نشان دادند که انتخابات نهم سپتامبر سال جاری عملا صحنه سیاسی سوئد را تغییر داده است.

نتایج انتخابات سوئد صحنه نمایش قدرت راست های افراطی مهاجر ستیر بود که آرائشان به طور چشمگیری افزایش یافت. نتیجه این وزن کشی سیاسی آن است که اکنون نه جناح راست و نه جناح چپ هیچکدام اکثریت را در پارلمان سوئد در اختیار ندارند.

این درحالیست که پس از انتخابات نهم سپتامبر سال جاری میلادی، رهبر ائتلاف راست میانه سوئد از لوون خواسته بود که بی درنگ کناره گیری کند؛ اما وی این درخواست را نپذیرفته بود.

کد خبر 4412529

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات پارلمانی سوئد 2018 رای عدم اعتماد سوئد ایالات متحده آمریکا روسیه ایران سوریه رژیم صهیونیستی عراق فلسطین دونالد ترامپ عربستان سعودی ترکیه انگلیس افغانستان جنگ 2015 یمن آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس مستقر است

مهدی ناصری گفت: برای برپایی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۴ درصد شعب اخذ رای مشهد در مساجد، ۵۷ درصد در مدارس و بقیه نیز در ادارات و دانشگاه ها و فرهنگسراها جانمایی شده اند.

وی گفت: مرحله نخست انتخابات در روز ۱۱ اسفند ماه در هزار و ۸۱۰ شعبه اخذ رای برگزار شد که در روز ۲۱ اردیبهشت ماه و دور دوم انتخابات مجلس این کارزار سیاسی در هزار و ۲۰ شعبه برگزار می شود، نزدیک به ۶۰ شعبه اخذ رای از این تعداد سیار است.

معاون سیاسی فرماندار مشهد ادامه داد: در دور نخست اول انتخابات، رقابت مجلس خبرگان رهبری نیز همزمان انجام می شد و از طرفی با شمار رای دهندگان زائر و مسافر در مشهد نیز مواجه بودیم.

به گفته وی، در دور دوم فقط جمعیت زیر پوشش حوزه انتخابیه مشهد و کلات که در مرحله اول رای داده اند و یا اصلا رای نداده اند قادر به شرکت در انتخابات هستند، لذا با محدود شدن جمعیت رای دهندگان در مرحله دوم روبرو هستیم.

ناصری افزود: مرحله نخست انتخابات مجلس در خراسان رضوی با ۴۸۹ داوطلب برگزار شد، اکنون این رقابت بین ۲ داوطلب انجام می شود، لذا در دور دوم انتخابات حدود ۸۰۰ شعبه اخذ رای در مشهد در مقایسه با دور نخست کاهش یافته و در حقیقت شعبی که کمتر از ۳۰۰ رای داشته اند در دور دوم حذف و یا با دیگر شعب ادغام شده اند.

بر اساس اعلام فرماندار مشهد شمار واجدین شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است.

تکلیف ۱۷ نفر از ۱۸ نماینده در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی در دور نخست انتخابات مجلس مشخص شد و یک نماینده دیگر باید از میان ۲ نامزد شامل «کاظم معتمدی فر و حسنعلی اخلاقی» برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات روز ۲۱ اردیبهشت ماه در دور دوم انتخابات برگزیده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس مستقر است
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان