Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – سخنراني سران و مقامات بلندپايه کشورهاي جهان از امروز سه شنبه در هفتاد و سومين مجمع عمومي سازمان مل متحد آغاز شد و رهبران بلندپايه کشورهاي شرکت کننده در اين نشست به تبيين و تشريح ديدگاههاي خود و کشورهايشان در باره مهمترين مسائل جهان مي پردازند.

به گزارش ايرنا ؛ براساس برنامه اعلام شده ؛ سخنراني مقامات بلندپايه کشورهاي شرکت کننده در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد که با احترام به کوفي عنان دبيرکل فقيد اين سازمان شروع شد، تا دوشنبه هفته آينده ( نهم مهرماه ) به طول خواهد انجاميد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کوفي عنان، دبيرکل پيشين سازمان ملل اواخر مردادماه درسن 80 سالگي درگذشت.او متولد 8 آوريل 1938درغنا و هفتمين دبيرکل سازمان ملل بود.
بر اساس به روزترين برنامه اعلامي سازمان ملل، سخنرانان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر پانزده دقيقه وقت دارند تا ديدگاههاي خود و مسائل کشورهاي متبوع خويش را بيان کنند .
نوبت صبح اين نشست از ساعت 16:30 تا 22:15 ( به وقت تهران ) و نوبت بعد از ظهر از ساعت 22:30 تا 4:30 بامداد(به وقت تهران )به طول مي انجامد.
براساس برنامه اعلام شده ؛ سخنراني حجت الاسلام و المسلمين ` حسن روحاني ` رئيس جمهوري اسلامي ايران به عنوان سيزدهمين سخنران ؛ در نوبت صبح امروز مجمع عمومي سازمان ملل انجام خواهد شد .
باتوجه به اختلاف ساعات ايران و آمريکا پيش بيني مي شود ؛ سخنراني رييس جمهوري کشورمان حدود ساعت 20:30 امروز انجام شود.
از ديگر سخنرانان روز نخست مي توان به سخنراني ` دونالد ترامپ ` رئيس جمهوري آمريکا (17:15)، رجب طيب اردوغان رئيس جمهوري ترکيه (17:45) و امانوئل مکرون رئيس جمهوري فرانسه (18:30) اشاره کرد.
پيش از آغاز سخنراني نمايندگان کشورهاي عضو، آنتونيو گوترش دبير کل پرتغالي سازمان ملل و ماريا فرناندا اسپينوزا گارسِس رئيس اکوادوري مجمع عمومي گزارش و بيانيه خود را قرائت خواهند کرد.
لازم به ذکر است که تمامي زمان هاي مذکور به وقت تهران بوده و بر اساس رعايت وقت تخصيص يافته به سخنرانان محاسبه شده است. بديهي است که افزايش يا کاهش مدت زمان سخنراني ها به تغيير ساعات فوق منجر خواهد شد.
اروپام**3092**1590
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر امیرعبداللهیان به گامبیا برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی

  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.   به گزارش ایسنا، در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.   در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.   حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین‌المللی تبیین خواهد کرد.   وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • نشست سران‌ سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور امیرعبداللهیان
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی
  • فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴