Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان پس از نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۴ در نیویورک در توئیتی نوشت: این نشست حمایت اروپا، چین و روسیه از ایران و انزوای آمریکا را به روشنی به تصویر کشید

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان پس از نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۴ در نیویورک که دوشنبه شب به وقت محلی برگزار شد، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «این نشست که پیش از تلاش آمریکا برای استفاده ابزاری از شورای امنیت و اجرای نمایش علیه ایران برگزار شد؛ حمایت اروپا، چین و روسیه از ایران و انزوای آمریکا را به روشنی به تصویر کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه مشترک دو طرف واجد نکات مهم و قابل توجه است. در این بیانیه کشورهای عضو برجام بر اجرای کامل و موثر این توافق از جمله در حوزه رفع تحریم‌ها تاکید کرده و اذعان کردند که رفع تحریم‌ها و برخورداری ایران از منافع اقتصادی حاصله بخش کلیدی و حیاتی برجام است.»/

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس حادثه تروریستی اهواز تشییع شهدا محرم حمله تروریستی اهواز ماه محرم عاشورا اهواز دفاع مقدس تاسوعا سید عباس عراقچی اروپا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به پاسخ ایران به اسرائیل

 به گزارش تابناک، در این بیانیه که ظهر یکشنبه منتشر شد، آمده است:‌ بنا بر اعلام وزارت خارجه ایران، این حمله در چارچوب دفاع از خود و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در پاسخ به حملات به اهداف ایرانی در منطقه از جمله حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفته است، اقدامی که روسیه پیش‌تر آن را محکوم کرده بود.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه با اشاره به عدم صدور بیانیه محکومیت اقدام تجاوزکارانه اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: متأسفانه این شورا به دلیل مواضع اعضای غربی آن نتوانست پاسخ مناسبی به حمله به نمایندگی کنسولی ایران بدهد.

در این بیانیه آمده است: ما نهایت نگرانی خود را در مورد تشدید خطرناک دیگر در منطقه ابراز می کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: ماهیت حل نشده بحران های متعدد در خاورمیانه، به ویژه در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل که اغلب با اقدامات تحریک آمیز غیرمسئولانه همراه است، منجر به افزایش تنش خواهد شد.

وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد:‌ما از همه طرف های درگیر می خواهیم که خویشتنداری کنند؛ امیدواریم کشورهای منطقه مشکلات موجود را از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک حل کنند. ما معتقدیم مهم است که بازیگران سازنده بین المللی در این امر مشارکت داشته باشند.

در این بیانیه آمده است: توجه شهروندان روسی مستقر در اسرائیل و کشورهای همسایه، در درجه اول اردن، لبنان و سوریه را به لزوم پیروی از پیام ها و توصیه های عملی منتشر شده در اطلاعیه‌های وزارت امور خارجه روسیه جلب می‌کنیم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • زورآزمایی روسیه و آمریکا در شورای امنیت این بار به نفع ایران
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • الجزایر : اسرائیل مقصر اصلی بحران منطقه است
  • آمریکا از طریق سوئیس در حال میانجیگری میان تهران و تل آویو است | بایدن پس از ساعت ها در اتاق عملیات نفس راحت کشید!
  • نشست فوق‌العاده وزاری خارجه کشور‌های اروپایی سه‌شنبه برگزار می‌شود
  • نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پی تنبیه اسرائیل
  • واکنش روسیه به پاسخ ایران به اسرائیل