Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@21:39:48 GMT

دبیر شورای امنیت روسیه به ایران سفر می کند

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۸۷۵۶

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه برای شرکت در نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه فردا ( چهارشنبه ) راهی تهران خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نخستین نشست یک روزه دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه تحت عنوان گفت وگوی امنیتی منطقه ای با حضور ایران، روسیه، چین، هندوستان و افغانستان چهارم مهر ماه جاری در تهران برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که به ابتکار و میزبانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، راه های مبارزه با تروریسم، افراطی گری و تهدیدات جدید تروریسم در منطقه غرب آسیا، مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا «نیکلای پاتروشف» در این سفر با مقامات امنیتی دیگر کشورها در خصوص وضعیت افغانستان نیز گفت وگو خواهد کرد.

براساس اعلام دفتر مطبوعاتی شورای امنیت روسیه ؛ قرار است در تهران مشاوره های چند جانبه ای برگزار شود و وضعیت افغانستان و طالبان مورد بررسی قرار گیرد.

دبیر شورای امنیت روسیه در حالی راهی تهران خواهد شد که وی بارها در خصوص وضعیت در شمال افغانستان و گسترش تروریسم در این کشور ابراز نگرانی کرده است و آن را موضوعی نگران کننده برای روسیه و دیگر کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی دانسته است.

وی چندی پیش در نشست دبیران شوراهای امنیت کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان گفت: تعداد ستیزه جویان در شمال افغانستان به حدود 20 هزار نفر رسیده است و این تعداد در مناطق هم مرز با تاجیکستان تا هفت هزار نفر می رسد.

به گزارش ایرنا، روسیه معتقد است که وضعیت در افغانستان رو به وخامت گذاشته است و خطر نفوذ سازمان های تروریستی از افغانستان به تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان هر روز بیشتر می شود و ممکن است امکان پیوستن جوانان بیشتری به صفوف افراط گرایان در این مناطق ایجاد شود.

این کشور بر همین اساس خواستار افزایش تدریجی همکاری در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی برای مبارزه با تروریسم است و از آن به عنوان اولویت جدی در مقابل وخامت اوضاع در افغانستان یاد می کند.

در حاشیه این اجلاس، مقامات امنیتی شرکت کننده در نشست گفت وگوهای دوجانبه نیز خواهند داشت.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شورای امنیت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۸۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مقامات آمریکایی می گویند که همه گزینه ها درباره دارایی های مسدود شده روسیه روی میز است.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه به نقل از یک مقام ارشد خزانه داری آمریکا گزارش داد در حالی که کشورهای گروه ۷ به بحث در مورد امکان استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین ادامه می دهند، هیچ گزینه ای از روی میز حذف نشده است.

یک مقام ناشناس وزارت خزانه داری به خبرگزاری رویترز گفت که سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست وزرای خارجه گروه ۷ که قرار است روز چهارشنبه در ایتالیا آغاز شود، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

آمریکا و دیگر کشورهای غربی، به بهانه جنگ در اوکراین، حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی روسیه را مسدود کرده اند. حدود ۲۰۰ میلیارد دلار از این دارایی ها در اتحادیه اروپا نگهداری می شود.

کد خبر 6081361

دیگر خبرها

  • طالبان و همسایگان آن: یک قالب منطقه ای برای غلبه بر چالش‌ها در افغانستان و فراتر از آن
  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک
  • امیر عبداللهیان در نشست شورای امنیت : حمله ایران ضروری بود چون ایران گزینه دیگری جز آن نداشت
  • وزیر امور خارجه در نشست شورای امنیت: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است / به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است