Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@16:14:51 GMT

خروج ۳۰۳ هزار تن گوجه از کشور

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۸۸۰۹

خروج ۳۰۳ هزار تن گوجه از کشور

مدیرکل هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از صادرات ۳۰۳ هزار تنی گوجه فرنگی در­­ پنج ماهه سال جاری در کشور خبر داد. ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳ اقتصادی صنعت و تجارت کشاورزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود بازاری افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی 123درصد و از حیث ارزشی 217درصد رشد را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ارزش اقتصادی صادرات 303هزار تنی گوجه فرنگی در مدت پنج ماهه نخست سال جاری 111میلیون دلار بوده است.

مدیرکل هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: بخش عمده این محصول به بازارهای عراق، روسیه و افغانستان صادر شده است.

وی ادامه داد: افزایش قابل توجه صادرات محصول گوجه فرنگی بیشتر متاثر از مزیت های قیمت ارز بوده است.

بازاری با اشاره به ممنوعیت صادرات محصول گوجه فرنگی­ توضیح داد:­ وزیر صنعت، معدن و تجارت 27شهریور ماه سال جاری طی نامه ای به رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات گوجه فرنگی را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

وی افزود: این تصمیم به دنبال افزایش نامعقول قیمت گوجه فرنگی در­­ روزهای گذشته در بازار داخل اتخاذ شده است.

مدیرکل هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران اظهارداشت: افزایش بی رویه قیمت گوجه فرنگی جدا از اعتراضات مردمی صدای تولیدکنندگان صنایع تبدیلی را هم درآورده است.

وی با بیان اینکه گوجه فرنگی ماده اولیه تولید رب در کشور است، گفت: رشد پنج برابری قیمت این محصول روند تولید کارخانجات رب سازی را با مشکل مواجه کرده است.

بازاری افزود: صادرات گوجه فرنگی به منظور تنظیم بازار داخلی تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.

وی ادامه داد: صادرات گوجه فرنگی تولیدی گلخانه‌ای که در تهیه رب کاربرد ندارد با مجوز وزارت جهاد کشاورزی از ممنوعیت موضوع این بخشنامه مستثنی است.

انتهای پیام/

R1010113/P1010113/S7,78,83/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی

معاون مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات از تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی در سال جاری خبر داد.

معاون مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات از تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی در سال جاری خبر داد و گفت: ما در ایران در قالب اجرای یک طرح سه ساله این موضوع را پیش می‌بریم البته یک سال از این طرح را پشت سر گذاشته ایم و به دستاورد‌های قابل قبولی دست یافته ایم و برای محصولاتی مانند گندم، جو و کلزا به نقشه‌هایی در استان‌های منتخب رسیده ایم، بنابراین برنامه مرکز در سال دوم نیز رسیدن به ۱۳ محصول راهبردی در این حوزه است و در این راستا همکاری نزدیکی با وزارت جهاد کشاورزی داریم.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدهادی بکایی، معاون مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ارتباط با فعالیت‌های این مرکز اظهار کرد: فعالیت ما در حوزه هوش مصنوعی در پژوهشگاه محدود به زمان راه اندازی مرکز نیست، تقریبا ۱۰ سال در پژوهشگاه در این حوزه مشغول فعالیت هستیم و شروع کار ما با نقشه راه توسعه هوش مصنوعی بود.

بکایی با بیان اینکه مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات، شش محور اصلی را دنبال می‌کند که استقرار مرجعیت رگولاتوری و قانون گذاری، مباحث حقوقی و توسعه علمی پژوهشی مواردی از آن‌ها است، تصریح کرد: همچنین با دانشگاه‌ها هم در سطح حمایت از پایان نامه‌ها و هم در سطح تعریف پروژه و در نهایت دریافت کار از آنها، در حال همکاری هستیم.

وی در خصوص ترسیم نمایی از آینده این مرکز، افزود: مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بنا دارد در محور‌های ارائه زیرساخت‌های پردازشی، ذخیره‌سازی و نرم‌افزاری در حوزه هوش مصنوعی و کاربرد‌های آن در صنایع مختلف، مرجعیت قانونی، استانداردسازی و راهبردی در حوزه هوش مصنوعی و کاربرد‌های آن در صنایع مختلف، ارائه خدمات آزمایشگاهی ارزیابی، رتبه‌بندی و تایید نمونه در حوزه خدمات پایه و کاربرد‌های هوش مصنوعی در صنایع مختلف، ایفای نقش مشاور مادر در حوزه کاربرد‌های هوش مصنوعی در صنایع مختلف زیر به قطب اصلی کشور تبدیل شود.

معاون مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات با اشاره به مهمترین اقدام این مرکز، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم انجام شده در این مرکز تدوین سند نقشه راه هوش مصنوعی کشور است؛ اخیرا نیز یک به‌روزرسانی را بر روی نقشه راه اعمال کردیم و با توجه به الحاقیه چهار ماده‌ای برنامه هفتم توسعه، بحث استخراج نقشه راه هوش مصنوعی بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز ملی فضای مجازی گذاشته شد.

وی همچنین درخصوص اقدامات مهم دیگر این مرکز، خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی درخصوص توسعه نوآوری و کاربرد‌های هوش مصنوعی، تعاملاتی سازنده با سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف مانند وزارت جهاد کشاورزی داشته است، زیرا یکی از مهمترین نیاز‌های فعلی در این حوزه تخمین سطح زیر کشت محصولات راهبردی است و عدم وجود آمار درست در این حوزه به چشم می‌آید.

بکایی با ذکر این موضوع که امروز در کشور‌های پیشرفته دنیا نقشه‌های سطح زیر کشت توسط تصاویر ماهواره‌ای استخراج می‌شوند، گفت: ما در ایران در قالب اجرای یک طرح سه ساله این موضوع را پیش می‌بریم البته یک سال از این طرح را پشت سر گذاشته ایم و به دستاورد‌های قابل قبولی دست یافته ایم و برای محصولاتی مانند گندم، جو و کلزا به نقشه‌هایی در استان‌های منتخب رسیده ایم، بنابراین برنامه مرکز در سال دوم نیز رسیدن به ۱۳ محصول راهبردی در این حوزه است و در این راستا همکاری نزدیکی با وزارت جهاد کشاورزی داریم و تقریبا هر دو هفته یک‌بار جلسات شورای راهبردی این پروژه برگزار می‌شود و ما گزارش‌های خود را ارائه می‌دهیم و وزارت جهاد کشاورزی پس از تطبیق با آمار‌های خود در صورت صحت اطلاعات، تایید و یا اشکال وارده را اعلام می‌کند، لذا بحث تخمین سطح زیر کشت ابتدای کار است و مرحله بعدی موضوع پیش بینی در این حوزه است.

معاون مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات با بیان اینکه بر مبنای برنامه ملی توسعه هوش مصنوعی تدوین‌شده در مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی در سال ۱۴۰۰ (و نسخه به روز‌شده آن در سال ۱۴۰۲) برنامه پنج‌ساله‌ای برای این مرکز تدوین شده است، گفت: تبدیل شدن به مرجع استانداردسازی در حوزه هوش مصنوعی، توسعه کاربرد‌های هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف مانند سلامت و کشاورزی و آغاز به کار آزمایشگاه ارزیابی، رتبه‌بندی و تایید نمونه خدمات هوش مصنوعی نمونه‌هایی از این دستاورد‌های یک‌ساله مرکز است.

دیگر خبرها

  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور
  • تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی!
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی با کمک به رژیم صهیونیستی! + فیلم
  • قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی اعلام شد
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان