Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@11:43:48 GMT

بیش از ۱۰۰۰ تن جو در انبارهای استان قم موجود است

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۸۸۲۷

بیش از ۱۰۰۰ تن جو در انبارهای استان قم موجود است

در پانزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم از وجود بیش از هزار تن جو در انبارهای استان قم خبر داده شد. ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مجید آوری فرد در پانزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم که ظهر امروز در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: مصرف موردنیاز لاستیک ناوگان حمل‌ و نقل قم به‌خوبی احصاء شود تا با توجه به نیازهای این استان لاستیک‌های مورد نیاز را تأمین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم  افزود: باید سهم اقلام مصرفی مورد نیاز استان قم که توسط فروشگاه‌های مرکزی توزیع می‌شود مشخص شود تا کنترل درستی بر روی تأمین و توزیع کالاهای موردنیاز مردم داشته باشیم.

عدم تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها سبب اخلال در بازار می‌شود

در ادامه جلسه فرماندار قم تصریح کرد: تأثیر نبودن لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل‌ و نقل بر روی نرخ حمل‌ و‌ نقل‌ درون‌شهری و برون‌شهری تأثیر می‌گذارد و به‌تبع آن بر روی تمام قیمت‌های اقلام موردنیاز مردم اثر خواهد گذاشت و باید این کمبود در استان قم به‌زودی برطرف شود.

رضا سیار ادامه داد: مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها اگر به‌خوبی تأمین نشود، آن‌ها اقدام به تأمین مواد اولیه از فروشگاه‌های شهری می‌کنند و کمبود اقلام در بازار را به دنبال دارد.

وی با تأکید بر اینکه نباید با فروشگاه‌های بزرگ منفعلانه برخورد کرد اظهار داشت: باید فروشگاه‌های مرکزی و زنجیره‌ای کشوری که در استان‌های مختلف شعبه‌ دارند آمار سهمیه‌‌ اقلام خود در استان قم را برای ما مشخص کرده و اسناد فروش آن‌ها را ارائه دهند تا ما کنترل مناسبی در تنظیم بازار داشته باشیم.

بیش از هزار تن جو در انبارهای استان قم موجود است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه در تمام کشور با کمبود گوشت روبه‌رو هستیم عنوان کرد: در شنبه هفته جاری شش تن گوشت به استان قم وارد کردیم و امروز نیز شش تن گوشت وارد می‌شود.

محمدرضا طلایی با تأکید بر اینکه در استان قم جو به مقدار کافی تأمین‌ شده است تصریح کرد: بالای هزار تن جو در انبارهای استان قم وجود دارد اما متأسفانه این محصول به‌قدر کافی در بازار توزیع نمی‌شود و ما با کمک مدیرکل تعزیرات استان قم کمیته‌ای را تشکیل دادیم تا با محتکران برخورد شده و این محصول را به‌قدر کافی در چرخه بازار اضافه کنیم.

عرضه بیش از 95 درصد اقلام احتکار شده در بازار

در بخشی از این جلسه مهدی ریاضی مدیرکل تعزیرات حکومتی قم ابراز کرد: اداره کل تعزیرات استان قم گشت‌ها و نظارت‌های مشترکی با سازمان‌های مختلف مانند جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از احتکار و اختلال در بازار داشته است و همچنین سعی کردیم پرونده‌های مربوط به احتکار در خارج از نوبت بررسی شود که سبب شده تا حکم اکثر پرونده‌های مربوط به احتکار اجرایی و بیش از 95 درصد اقلام احتکار شده به بازار عرضه شود.

لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل‌ و نقل استان قم تأمین شود

در پایان معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با اشاره به‌ضرورت تشکیل کمیته حمل و نقل در استان قم تشریح کرد: در کمیته حمل‌ و نقل باید میزان لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل‌ و نقل استان قم احصاء شود و مسئولان مربوطه نیز موظفند تا با ارائه راهکارهای مناسب در جهت تأمین لاستیک‌های مورد نیاز ناوگان حمل‌ و نقل اقدامات موردنیاز را انجام دهند.

مهرداد غضنفری عنوان کرد: اگر واحدهای تولیدی اعلام کنند که فروش اقلام خود به قیمت‌ مصوب برای آن‌ها به‌صرفه نیست ما نیز درخواست‌های آن‌ها را موردبررسی قرار داده و اگر دلایل مناسب و کافی داشته باشند قیمت‌ها را افزایش‌خواهیم داد.

وی اظهار کرد: ما باید از ظرفیت ناوگانی که به‌نوعی وابسته به دولت هستند به ویژه در حوزه صادرات و حمل‌ و نقل کالاهای ضروری به‌خوبی استفاده کنیم و با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم مشکل صادرات و تأمین کالاهای ضروری را تا حد زیادی برطرف کنیم.

انتهای پیام/ح

R7854/P1357/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۸۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری

غلامعلی حیدری در نشست کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت ایجاد بازارچه‌های موقت عرضه مستقیم کالا‌های اساسی با قیمت ۱۵ درصد زیر قیمت بازار و نقش آنها در کنترل و کاهش تورم در استان گفت: راه‌اندازی این بازارچه‌ها در تمام ۴۳ شهر این استان در دستور کار قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پارسال با پیگیری‌های انجام شده بازارچه‌های موقت در ۲۴ شهر این استان دایر شد.

وی افزود: برپایی بازارچه‌های موقت، نمایشگاه‌ها و روز بازار‌ها در کاهش نرخ تورم استان نقش بسزایی داشته است و این سیاست به برای امسال نیز در دستور کار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار دارد.

حیدری گفت: با توجه به نقش بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا‌های اساسی در تامین کالا‌های مورد نیاز و همچنین رضایت مردم تلاش می‌شود این بازارچه‌ها از موقتی به دائمی تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید

بازارچه‌های دائمی باید در چهارمحال و بختیاری دایر شود

وی ادامه داد: تلاش می‌شود با رصد بازار و ذخیره‌سازی مناسب کالا‌های مورد نیاز مردم تامین و هرگونه کمبودی در خصوص تامین کالا‌های اساسی در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین بر ضرورت نظارت کامل از سوی دستگاه‌های نظارتی با هدف پیشگیری از هرگونه احتکاری از سوی برخی افراد سودجو تاکید کرد.

حیدری بر ضرورت نظارت کافی و لازم بر داروخانه‌ها و رفع هرگونه کمبود در خصوص دارو‌های مصرفی و مورد نیاز، تامین قطعات یدکی و همچنین لاستیک خودرو و بنگاه‌های املاک و مسکن در استان تاکید کرد.

وی گفت: فرمانداران و اعضای کمیسیون اقتصادی نسبت به برقراری نمایشگاه‌های فصلی اهتمام ورزند و تولیدات خانگی را در این بازار‌ها با قیمت مناسب به دست مردم برسانند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: خرید و فروش مسکن نهضت ملی در بنگاه‌های املاک خلاف قانون است و باید با نظارت از این اقدام پیشگیری شود.
حیدری با تاکید بر نظارت کامل و لازم در خصوص تامین شکر مورد نیاز صنف و خانوار اضافه کرد: سازمان جهادکشاورزی امکانات لازم برای خرید گندم و همچنین تامین به موقع مطالبات کشاورزان و گندمکاران را فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید به‌روزرسانی شوند
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست