Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@22:24:59 GMT

خبری که کاربری یک مدرسه را در قزوین تغییر داد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۸۹۲۲

خبری که کاربری یک مدرسه را در قزوین تغییر داد

تبدیل یک مدرسه به محل نگهداری گوسفند و واکنش های آموزش و پرورش استان قزوین بازتاب زیادی در فضای مجازی داشته است.

خبرگزاری تسنیم: در یکی دو روز گذشته فیلمی در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی یک مدرسه در یکی از روستاهای ضیاءآباد و تبدیل آن به مکان نگهداری گوسفندان منتشر شد که واکنش هایی را به همراه داشت.

داستان از این قرار است که یکی از اهالی روستای خنداب ضیاءآباد قزوین این فیلم را در فضای مجازی منتشر کرده و تعطیلی مدرسه را به نمایش گذاشت که شاید یکی از علت های آن، سوءمدیریت و عدم نظارت درست برای مصارف دیگر این مکان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال انتشار این فیلم آموزش و پرورش استان جوابیه ای را در فضای مجازی و کانال های اجتماعی منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:« پیرو خبر پخش شده در فضای مجازی مبنی بر استفاده مستاجر از مدرسه روستای خنداب به عنوان طویله گوسفندان !! طبق بررسی های به عمل آمده مشخص شد به دلیل عدم وجود دانش آموز در روستا و جلوگیری از تخریب اموال عمومی از سال 1393 این واحد آموزشی براساس درخواست شورای اسلامی روستای مذکور پیرو توافقنامه ای در اختیار شورای روستای خنداب قرار گرفته است.

مستاجر بدون اطلاع دهی به اداره متبوع صرفا چوپان روستا را اسکان داده و هدایت گوسفندان به محوطه مدرسه و فیلمبرداری از آن توسط منتشر کننده فیلم به‌صورت ساختگی در جهت اغراض شخصی و تضعیف آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید بوده، لذا آموزش و پرورش استان از طریق مراجع قضایی پیگیر خبر کذب منتشر شده خواهد شد.

حال با انتشار چنین اخباری باید دید چنین خبری صحت و سقم دارد و مسئولان آموزش و پرورش برای شانه خالی کردن مسئولیت های خود این جوابیه را منتشر کرده اند یا افرادی معلوم الحال در پیچیدگی فضای مجازی به دنبال جوسازی هستند؟

منبع: فردا

کلیدواژه: فضای مجازی شایعه تا واقعیت مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان

در پی انتشار خبری مبنی بر رفتار نامتعارف پرسنل مدرسه‌ای در شهرستان دلگان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان بر برخورد با عوامل خاطی تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، در پی انتشار خبری مبنی بر رفتار نامتعارف پرسنل مدرسه‌ای در شهرستان دلگان و پاره کردن قسمتی از شلوار دانش‌آموزان با قیچی به دلیل استفاده از لباس نامتعارف، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان بر برخورد با عوامل خاطی تأکید کرد.

رضا سابکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بنده به عنوان مدیر آموزش و پرورش این اقدام را به شدت محکوم می‌کنم و آن را مغایر با کرامت انسانی، حقوق دانش‌آموزان، اصول و اخلاق فرهنگی می‌دانم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان افزود: بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزش و پرورش، برخورد با دانش‌آموزان در صورت تخلف از پوشش مدرسه، باید مبتنی بر احترام و اقدامات تربیتی و ارشادی باشد و در صورت نیاز با دعوت از اولیاء دانش‌آموز نسبت به اصلاح پوشش دانش‌آموز اقدام شود.

وی ادامه داد: همچنین به دانش‌آموزان عزیز و اولیاء ایشان اطمینان می‌دهم که با عاملان این اقدام غیرقانونی برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت و اجازه نمی‌دهیم حقوق دانش‌آموزان در هیچ مدرسه‌ای نادیده گرفته شود.

سابکی اضافه کرد: در نهایت از همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت، به ویژه اولیاء محترم دانش‌آموزان تقاضا دارم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مدارس، مراتب را از طریق مجاری قانونی به اطلاع مسئولین آموزش و پرورش برسانند.

پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد افراد خاطی در این حوزه به کمیته تخلفات اداره‌کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان معرفی شده‌اند و برخورد جدی با آن در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افتتاح هفدهمین مدرسه سه شنبه‌های امید در شهرستان مشهد
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان