Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم «گرامیداشت مجاهدت‌های رسانه‌ای خانواده معاونت برون مرزی صدا وسیما» به منظور تجلیل نمادین از «عهد التمیمی» ـ دختر قهرمان فلسطینی که از او به عنوان نماد مقاومت و سفیر جهانی انسانیت یاد می‌شود ـ با حضور رئیس صداوسیما امروز (سوم مهر ماه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم به مناسبت سالگرد شهادت «مایا ناصر» خبرنگار پرس تی وی در ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۱۲ در سوریه و دیگر شهدای خبرنگار معاونت برون مرزی و گرامیداشت عهد التمیمی تدارک دیده شد و افرادی چون عبدالعلی علی‌عسکری (رییس صداوسیما)، پیمان جبلی (معاون برون‌مرزی صداوسیما) و جمعی از مدیران رادیویی و تلویزیونی، برخی سفرای دیگر کشورها، نمایندگان جنبش حزب الله، حماس و ... حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم معاون برون‌مرزی رسانه ملی گفت: سیاست برون مرزی و رویکرد آن، جز انتقال پیام انقلاب، مقاومت و ایثار نیست. اگر در رسانه‌ها قدرت نفوذی داریم، به دلیل قدرت نفوذ انقلاب اسلامی است. باید قدر این پیام را بدانیم و ناقل آن باشیم. اگر ما در بین دوستداران انقلاب اسلامی ارزش و حضوری داریم، به خاطر چسبیدن به انقلاب و وفاداری به آرمان‌های امام راحل است. مسیر طولانی داریم و در این سال‌ها شاهد افزایش دشمنی‌ها هستیم.

او ادامه داد: انقلاب اسلامی با زبان فطرت حرف می‌زند و از مظلومان و مستعضفان دفاع می‌کند. به همین دلیل جبهه مقاومت و انقلاب که این پیام را دنبال می‌کنند، نفوذشان بیشتر می‌شود. جبهه مقاومت دائما در حال گسترش است.

جبلی گفت: ما قبلاً در جنگ از مرزهایمان دفاع می‌کردیم، اما امروز مرز‌های ما در جا‌های مختلف گسترش پیدا کرده و نشان از جبهه مقاومت و جبهه انقلاب است. اگر شاهد طرح شوم غرب برای نابودی فلسطین و یا خلق جماعت وحشی مثل داعش و به رگبار بسته شدن در رژه دفاع مقدس هستیم، واکنشی به افزایش جبهه مقاومت است. ما باید خود را آماده کنیم برای روز‌های سخت و خدا این توفیق را عنایت کند که سرباز فداکار برای انقلاب اسلامی باشیم.

در این مراسم قرار بود ارتباط زنده‌ای با عهد التمیمی برقرار شود، اما به دلیل مشکلاتی این ارتباط برقرار نشد.

سپس عبدالعلی علی‌عسکری ـ. رییس صداوسیما ـ. گفت: چهلمین سال انقلاب نزدیک است و امیدواریم ۲۲ بهمن پرشورتر باشد. چهل سال قبل مفهومی به نام جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی نبود؛ اما زمان انقلاب، جبهه رسانه‌ای شکل گرفت و در کنار جبهه مقاومت رشد کرد.

رییس صداوسیما سپس در جمع همکاران خود در معاونت برون مرزی گفت: بخش بین‌الملل صداوسیما فوق‌العاده مهم است که جای تقدیر و تشکر از همه شما وجود دارد. شما قله رسانه‌های مقاومت هستید. شبکه‌های مختلفی در حوزه برون‌مرزی و دیگر رسانه‌ها مانند حزب‌الله در منطقه شکل گرفته و امروز انحصار رسانه‌ای آمریکا و نظام سلطه شکسته شده است.

او ادامه داد: سه نحله در رسانه وجود دارد که شامل رسانه میانه، رسانه مقاومت و رسانه نظام سلطه است. اما دیگر رسانه نظام سلطه نمی‌تواند مطلبی را بگوید و نظام مقاومت مسکوت باشد بلکه واکنش نشان می‌دهد. بعد از حادثه اهواز بلافاصله تلاش کردند که بگویند کار ما بوده، اما وقتی واقعیت را بیان کردند، دیدیم فرار کردند و گردن هم می‌اندازند و حتی گفتند نیروی قدس این کار را کرده است. به لطف الهی این رسانه‌های برون مرزی ما دارای توانمندی هستند و فاخر و فعالانه عمل می‌کنند و هرکدام زبانی را پوشش می‌دهند و در نقاط جغرافیایی حضور دارند.

رئیس صداوسیما با بیان اینکه از خبرنگارانی که در مناطق پرحادثه هستند، تقدیر می‌کند، افزود: آن‌ها نمی‌ترسند، چون ایمان قوی دارند و نتیجه ایمان، شجاعت فوق‌العاده آن‌هاست. این‌ها اهل علم و دانش هستند و باید تسلط کافی به وقایع داشته باشند و بدانند حرفی که می‌زنند چه تاثیری دارد. همچنین اهل هنر هستند؛ چون کار جهادگونه انجام می‌دهند و خبر‌هایی که مخابره می‌کنند، بسیار تاثیرگذار است.

او ادامه داد: آمریکا و سعودی آمدند عراق و شام را فتح کنند تا آن را زیر بیرق خود ببرند؛ بعد داعش را درست کردند و از رسانه استفاده کردند. اگر کسی جلویشان نبود، ممکن بود منطقه دست آن‌ها بیفتد. در نتیجه نیروی دفاعی ما به میدان رفتند و رسانه‌های ما هم فعال شدند. اگر مجاهدت‌ها و مبارزات ما نبود، موفق نمی‌شدیم.

علی‌عسکری اضافه کرد: دروغگویی  جزو ذات آنهاست. بخش رسانه‌ای جبهه مقاومت بسیار موثرند. خبرنگاران این جبهه در مقابل کفر و استکبار می‌ایستند. امروز خبرنگاران جبهه مقاومت برترین نیرو‌های فرهنگی - هنری زمانه هستند و باید خدا را شکر کنیم که دارای این خبرنگاران هستیم.

او ادامه داد: دشمنان ما برای ضربه زدن به کانون مقاومت تلاش کردند؛ اما شکست خوردند و ما را نیز قدرتمند کردند. داعش باعث قوی‌تر شدن ما شد. این داعش لطف خفیه الهی بود و معنی این حرف این است که حضور داعش باعث شد قدرت ما در منطقه اثبات شود. امریکا می‌داند قدرت آینده عالم از منطقه مسلمانان شکل می‌گیرد؛ بنابراین جنگ شیعه و سنی را ترتیب دادند. اما کار خبیثانه آمریکا رو شد و وحدت شیعه و سنی ایجاد شد و توانمندی خود را نشان داد. آمریکایی‌ها پول زیادی در سوریه دادند، اما امروز در آنجا کاره‌ای نیستند. ایران در عراق و ساحل مدیترانه نقش موثری دارد و حتی از ایران می‌خواهند که در کنارشان بایستد. ما در جنگ اقتصادی هستیم و دارند این جنگ را به ما تحمیل می‌کنند؛ البته جنگ رسانه‌ای هم هست که با یک عملیات روانی می‌خواهند کشوری به دست خود، خود را نابود کند، اما جمهوری اسلامی با قدرت ایستاده و موفق بیرون می‌آید. خدا مدد می‌کند، اگر با استقامت پیش برویم.

بر اساس این گزارش، در ادامه مراسم عهد التمیمی در پیامی که برای حاضران پخش شد، از مسوولان و ملت ایران تشکر کرد و برای عدم حضور خود در ایران و در این مراسم تاسف خورد. در پایان مراسم از خبرنگاران و خانواده شهدای معاونت برون مرزی صدا و سیما تجلیل شد.

گفتنی است؛ چندی پیش عهد التمیمی که به دعوت معاونت برون مرزی صدا و سیما جهت حضور در ایران و شرکت در مراسم تجلیل از وی، قصد خروج از فلسطین و سفر به اروپا و سپس ایران را داشت، از طرف رژیم صهیونیستی ممنوع الخروج شد.

دختر ۱۷ ساله نماد مقاومت فلسطینیان، در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ در اوج اعتراضات ماه‌های اخیر فلسطینیان نسبت به تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت ایالات متحده به بیت المقدس و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل، به صورت یک سرباز اسرائیلی سیلی زد و دستگیر شد. تمیمی پس از تحمل هشت ماه زندان اخیرا آزاد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیما علی عسکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۸۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد

شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدام دولت پاکستان در تروریستی اعلام کردن لشکر زینبیون گفت: گروه‌هایی در کشور‌های دیگر برای مبارزه با تروریسم به صورت خودجوش تحت نام زینبیون و فاطمیون تشکیل شدند که با توجه دغدغه‌های مذهبی‌شان و نفوذ داعش در منطقه برای مبارزه با داعش شکل گرفتند و غیر از مبارزه با تروریسم هدفی نداشتند.

وی ادامه داد: هنوز کارکرد‌های داعش از بین نرفته و در هر نقطه‌ای ممکن است عملیات تروریستی انجام دهند و به خیلی از زیرساخت‌های عراق و سوریه آسیب رساندند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس بیان کرد: لشکر زینبیون از مردم پاکستان و لشکر فاطمیون از افغانستان و از ایران هم گروه‌های مختلفی برای مبارزه با تروریسم آماده شدند و بنا به درخواست سوریه و عراق این لشکر‌ها وارد مبارزه با داعش شدند.

حیدری اظهار کرد: تروریستی خواندن لشکر زینبیون توسط دولت پاکستان آسیبی به امنیت خود پاکستان است، چون در هر جایی که زمینه فراهم باشد تروریست‌ها آسیب می‌رسانند. دولت خاصی متولی لشکر زینبیون نیست و تحریم کردن و تروریست خواندن زینبیون متاثر از جریان لابی عربی-صهیونیستی است که بر دولت پاکستان اثر می‌گذارند.

وی افزود: لشکر زینبیون به‌غیر از جان دادن برای امنیت هیچ اقدامی خلاف قانونی انجام نداده است و اثرات کار زینبیون جهانی، ملی و منطقه‌ای است لذا باید مورد تقدیر قرار بگیرند نه اینکه تروریست خوانده شوند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: فلسفه تشکیل لشکر زینبیون مبارزه با تروریسم است و در این مسیر جان خود را هم تقدیم کردند. 

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس تصریح کرد: ایران بنا به وظیفه‌ای که در قبال جهان اسلام دارد برای کمک به امنیت کشور‌های منطقه مثل عراق و سوریه با دولت این کشور‌ها همکاری می‌کرد کمااینکه هنوز هم به مقابله با جریان‌های تروریستی می‌پردازد.

وی ادامه داد: مقابله با تروریسم بین‌المللی مثل مبارزه با رژیم صهیونیستی و آمریکاست البته جریان داعش کاملا توسط آمریکا و اسرائیل هدایت، حمایت و سازمان‌دهی می‌شود.

حیدری بیان کرد: کشور‌هایی بودند که دولت‌هایشان به‌طور مستقیم محور لشکر زینبیون و فاطمیون مثل افغانستان و پاکستان نشدند لذا نیاز به سامان‌دهی این گروه‌ها بود ضمن اینکه کاملا خودجوش تشکیل شدند بنابراین جمهوری اسلامی ایران محور مبارزه با تروریسم و داعش بود به همین دلیل فکر می‌کنند که این لشکر‌ها توسط ایران حمایت می‌شوند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس افزود: بر فرض هم که ایران هدایتگر لشکر زینبیون و فاطمیون باشد چه اشکالی برای امنیت افغانستان و پاکستان دارد. قطع‌به‌یقین اعضای آن از ملت افغانستان و پاکستان هستند و اعتقاد به نظم و مقابله با تروریسم دارند لذا این تفکر برای هیچ دولتی آسیب نیست مگر توسط برخی از کشور‌ها و رژیم‌های منطقه، اسرائیل و آمریکا که حامی داعش شدند.

وی گفت: کارکرد لشکر زینبیون مورد نگرانی سازمان‌های تروریستی است که توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی سامان‌دهی می‌شد بنابراین اثرات اسرائیل، آمریکا و برخی از دولت‌های عربی بر پاکستان باعث شده تا لشکر زینبیون را جریان تروریستی بنامد. 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: از اصل و اساس اشتباه است که لشکر زینبیون را تروریست بخوانند، چون در حال مبارزه با تروریست هستند و تا الان تعداد زیادی از لشکر زینبیون شهید شدند بدون اینکه هیچ‌گونه چشمداشتی برای گرفتن دستمزد و پاداش داشته باشند.

حیدری گفت: پاکستان متاثر از سیاست‌های منطقه‌ای و سرویس‌های جاسوسی مختلفی است که در این کشور فعالیت دارند مثل سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی از کشور‌های عربی منطقه که خیلی از این سرویس‌ها علیه ایران هستند و به گروه جیش‌الظلم خدمات و آموزش دادند و پاکستان هم مستقیم و غیرمستقیم از جیش‌الظلم حمایت کرده است لذا پاکستان، چون تحت تاثیر سیاست‌های منطقه‌ای آنهاست رفتار ناشیانه و نامتعارفی انجام می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • جزییات اجرای پروژه های برون مرزی در حوزه برق و آب
  • تعاملات میان نمایش‌خانگی و صداوسیما به خوبی پیش می‌رود
  • حامیان پوشالی تعرض و خیانت چگونه برای مخاطبان در فضای رسانه‌ها، سناریوسازی می‌کنند؟
  • تعاملات رو به رشد میان صداوسیما با شبکه نمایش‌خانگی
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • رسانه‌های اقلیـت علیه انسان -رسانه‌های اکثریـت!
  • فضای افکار عمومی کاملا به نفع جبهه مقاومت است/ «وعده صادق» را درست روایت کنیم + فیلم
  • روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند
  • عباسی: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی یک نوع عملیات جدید را در دنیا رقم زد
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد