Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس‌‌تودي- روسيه با تحويل سيستم دفاع ضد موشکي «اس– 300» به سوريه، اسرائيلي‌ها را نگران کرده است.
روزنامه لوپوئن در گزارشي به بررسي تصميم روسيه مبني بر تحويل سامانه دفاع ضد موشکي «اس – 300» به سوريه و متعاقباً نگراني اسرائيلي‌ها از اين تصميم پرداخت.
اين نشريه فرانسوي نوشت: اسرائيل درباره تبعات تصميم مسکو براي تقويت دفاع ضد هوايي متحدش سوريه پس از هدف قرار گرفتن يک فروند هواپيماي نظامي «ايلوشين – 20» ارتش روسيه هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين هواپيما بر فراز درياي مديترانه هدف قرار گرفت و روسيه، اسرائيل را مسئول اين حادثه اعلام کرد.
ارتش سوريه هم‌اکنون به سيستم دفاع هوايي «اس – 200» روسي مجهز است. يک هفته پس از سقوط هواپيماي «ايلوشين 20»، مسکو با اعلام تصميم خود مبني بر تحويل دو سيستم دفاع ضد هوايي «اس – 300» به دمشق، به تنش‌هاي حاکم در روابط بين روسيه و اسرائيل دامن زد.
«بنيامين نتانياهو» نخست وزير اسرائيل در گفت و گوي تلفني با «ولاديمير پوتين» رئيس جمهوري روسيه درباره «تحويل سيستم پيشرفته «اس- 300» به دولت سوريه و تقويت بنيه نظامي آن هشدار داده است.
با توجه به اوضاع کنوني مي‌توان اين طور تصور کرد که «نتانياهو» و «ولاديمير پوتين» در اين گفت و گوي تلفني به سخنان طرف مقابل توجهي نکردند و بر نظرات خود تاکيد کرده‌اند.
مسکو اعلام کرده است براي اين که بتواند براي امنيت «ايلوشين -20» تدابيري اتخاذ کند، بسيار دير در جريان حمله جنگنده‌هاي اسرائيلي قرار گرفته است.
از نظر مسکو؛ خلبانان جنگنده‌هاي اسرائيلي که انبار مهماتي در استان لاذقيه واقع در شمال غرب سوريه را هدف قرار داده بودند، از هواپيماي روسيه به عنوان سپر استفاده کرده‌اند.
نتانياهو پنجشنبه گذشته رئيس ستاد مشترک ارتش اسرائيل را براي ارائه توضيحات به مسکو فرستاد. اما «ولاديمير پوتين»، مشخصا اقدام ارتش اسرائيل را اصلي‌ترين دليل اين حادثه غم‌انگيز دانست.
ارتش سوريه تا دو هفته ديگر دو سيستم دفاع ضدهوايي «اس – 300» را دريافت خواهد کرد. تصميم تحويل اين دو سيسستم در سال 2010 اتخاذ شد، اما به دليل مخالفت اسرائيلي‌ها که رابطه خوبي با روسيه دارد، اجرايي شدن آن به تعويق افتاده بود.
در حال حاضر ارتش روسيه در پايگاه دريايي «طرطوس» از سيستم «اس - 300» و در پايگاه هوايي «حميميم» در غرب سوريه از سيستم بسيار پيشرفته‌تر «اس - 400» استفاده مي‌کند.
به نظر مي‌رسد، وضعيت روابط روسيه و اسرائيل به سمت وخامت بيشتر حرکت مي‌کند. به رغم تهديد اسرائيل، مسکو مصمم به تجهيز ارتش سوريه با سامانه «اس-300» است.
تحويل اين سامانه ضد هوايي به سوريه تحولي بسيار منفي براي تل‌آويو است و مي‌تواند از حجم حملات اسرائيل به سوريه کم کند.
اسرائيل به هيچ وجه حاضر به تقويت دفاع هوايي سوريه نيست، چرا که چنين اقدامي مانعي جدي براي انجام حملات موشکي و هوايي نيروي هوايي اسرائيل در سوريه به وجود مي‌آورد.118/120
مترجم: عليرضا فراهاني
کليدواژه سوريه روسيه اسرائيل

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۸۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از افزایش تلفات نظامی ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که در درگیری در محور دونتسک، ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳۰ نظامی خود را از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: ارتش اوکراین علاوه بر این یک خودروی زرهی و چهار خودرو دیگر را در درگیری در مسیر دونتسک از دست داد.

بنا به این بیانیه، در درگیری درمحور آودیوکا، بیش از ۳۸۰ نظامی دیگر اوکراینی کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه طی شبانه روز گذشته ۶ موشک طوفان سایه و ۱۵۵ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیراً در گزارشی اعلام کرد که از آغاز عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین، کی یف بیش از ۴۴۴ هزار نظامی را از دست داده است.

کد خبر 6080139

دیگر خبرها

  • (ویدئو) کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در حمله موشکی روسیه به اوکراین
  • چرا سیلی ایران به اسرائیل خیره‌کننده است؟
  • عملیات وعده صادق باور شکست‌ناپذیری صهیونیست را درهم شکست
  • نتانیاهو آقای شکست؛ ۱۷ باخت بزرگ نخست‌وزیر جنجالی
  • ژنرال صهیونیست: به جای ایران روی لبنان تمرکز کنید
  • حمله به صهیونیست‌ها جسورانه بود؛ ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد
  • عطوان:تهدید اسرائیل جنگ روانی است/صهیونیست‌ها توانایی دفاع از خود در برابر ایران را ندارند
  • اسرائیل: راهی جز پاسخ دادن به حمله ایران نداریم
  • ضربه ایران به اسرائیل؛ اقدامی که سوری‌ها انتظار داشتند