Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:01:17 GMT

رودخانه های گلستان در حالی فصلی شدن است

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۸۹۵۵

رودخانه های گلستان در حالی فصلی شدن است

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، علی نظری اظهار کرد: باوجود افزایش هشت درصدی بارش‌های امسال، نسبت به دراز مدت هفت درصد کاهش را نشان داده و رودخانه‌های استان در حال فصلی شدن است.

وی افزود: در رودخانه‌ها نسبت به سال گذشته بین ۴۰ تا ۵۰ درصد و نسبت به درازمدت بین ۶۰ تا ۸۰ درصد کاهش آب داریم که با توجه به تغییر اقلیم، خشک‌سالی، افزایش دما و افزایش جمعیت باید مدیریت عرضه و تقاضا باهم انجام شود در غیر این صورت شود آب موجود حتی پاسخگوی نیازهای فعلی جامعه هم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای با اشاره به سدسازی‌های انجام‌شده در گلستان تصریح کرد: هدف اصلی سدسازی در استان کنترل سیل، تأمین آب شرب و صنعت و افزایش ضریب تأمین آب کشاورزی است.

به گفته وی، در صورت تخصیص به‌موقع اعتبارات و سرعت بخشیدن به سدسازی‌ها، می‌توان از وقوع بلایای طبیعی و خسارت‌های ناشی از آن‌که هرساله در این استان اتفاق می‌افتد، جلوگیری کرده و تأمین آب در بخش‌های شرب، صنعت و مواردی ازاین‌دست نیز به وقفه نمی‌افتد.

نظری گفت: طرح احیا و تعادل بخشی در استان در حال اجرا است و تاکنون ۱۶ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی‌شده است که از این تعداد دو هزار و ۵۰۰ چاه مسلوب‌المنفعه و دو هزار و ۵۳۰  حلقه چاه نیز تعیین تکلیف شده است و همچنین امسال چهار هزار حلقه چاه نیز تعیین تکلیف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: مجموع برداشت چاه‌های غیرمجاز در استان ۱۶۰ میلیون مترمکعب است درحالی‌که از چاه‌های مجاز استان یک میلیارد مترمکعب آب برداشت می‌شود.

کد خبر 4412131

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای گلستان سدسازی علی نظری گرگان ماه محرم بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر هفته دفاع مقدس مشهد عاشورا مراسم عزاداری گرگان شهرکرد رژه نیروهای مسلح سانحه تصادف شیراز دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این نشست که اختصاص به بازنویسی حکایات گلستان سعدی دارد از نوجوانان درخواست می‌شود تا داستانی از گلستان سعدی را با استفاده از قوه تخیل خود بازنویسی کنند.

همچنین در این برنامه، مفاخر شعر و ادب پارسی معرفی شده و به مناسبت بزرگداشت روز سعدی بحث و گفتگوی آزاد با موضوع داستان نویسی خلاق برگزار می‌شود.

اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت از ساعت ۱۰:۳۰ در کتابخانه فرهنگسرای نهج‌البلاغه برای عموم نوجوانان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد
  • خروش رودخانه فصلی در روستای سانیج+فیلم
  • از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان
  • خروش رودخانه فصلی در حاشیه جاده آران و بیدگل بر اثر بارش باران + فیلم
  • اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز کاشان خودداری کنند
  • کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان
  • هشدار جوی سطح نارنجی در هرمزگان صادر شد