Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:09:42 GMT

148 واحد صنعتی در قم از بورس خریداری می کنند

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۸۹۶۰

148 واحد صنعتی در قم از بورس خریداری می کنند

قم- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: 148 واحد صنعتی در این استان نیازمند مواد پتروشیمی هستند که برای تامین مواد اولیه از بورس خریداری می کنند.

به گزارش ایرنا، محمود سیجانی روز سه شنبه در جلسه تنظیم بازار در سالن جلسه های امام رضا(ع) فرمانداری قم اظهار داشت: از این تعداد 107 واحد به صورت مستقیم و 41 واحد از طریق تعاونی پلاستیک استان، مواد اولیه خود را از بورس تهیه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این تعداد واحد در مجموع در مردادماه امسال 35 هزار تن مواد خریداری کرده اند.
وی ادامه داد: کمیته تخصصی پتروشیمی در استان قم تشکیل شده است و بر اساس آن بر فعالیت این تعداد واحدی که از بورس خریداری می کنند نظارت صورت می گیرد.
سیجانی با بیان این که 185 مورد بازدید از این واحدها انجام شده است، گفت: 17 واحد متخلف شناسایی شد که وضعیت آنها مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان داشت: 10 مورد از این واحدهای دریافت کننده مواد پتروشیمی، عرضه خارج از شبکه داشتند که به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم معرفی شدند.
وی با تاکید بر این که در جهت تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی در استان قم اقدام هایی صورت گرفته است گفت: برای واحدهایی از جمله صنعت کفش به دنبال دریافت سهیمه ویژه هستیم.
وی گفت: از این رو نیازمند اعلام انجمن کفش استان قم در خصوص تامین مواد اولیه هستیم تا بتوانیم سهمیه آنان را در سطح کشور پیگیری کنیم، در همین راستا جلسه هایی با انجمن های کفش و دمپایی و پی وی سی برگزار کرده ایم تا مشکل کمبود مواد اولیه برطرف شود.
2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
سیجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیمت 58 کالای اساسی طی یک هفته گذشته گفت: 62 درصد کالاها تغییر قیمتی نداشته و 19 درصد کالاها افزایش قیمت و 19 درصد کالاها کاهش قیمت داشته است.
وی خاطرنشان کرد: قیمت برخی از کالاها از جمله جوجه در استان قم نسبت به میانگین سطح کشور کمتر بوده است.

** رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در ادامه این جلسه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 490 تن برنج در استان توزیع و سهمیه هیات های مذهبی نیز پنج هزار تن بوده که تامین و بخشی از آن نیز تحویل هیات ها شده است.
محمدرضا طلایی افزود: همچنین 80 تن روغن در ایام محرم در هیات ها توزیع شده و 12 تن نیز آماده توزیع است تا در صورت نیاز تحویل شود.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 200 تن گوشت گرم گوسفندی، 180 تن گوشت منجمد گوساله و 550 تن مرغ منجمد توزیع شده است.
وی همچنین با اشاره به این که برای این استان یک هزار تن جو درخواست شده است گفت: در انبارهای استان جو موجود است ولی به خاطر مشکل در سیستم حمل و نقل بار توزیع با مشکل مواجه شده است.
وی گفت: همچنین 50 تن جو برای دامداری ها و 600 تن جو ویژه سایر نیازهای استان توزیع شده است که درصورت نیاز بازهم اقدام به توزیع این محصول می کنیم.

** معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز با بیان این که در این استان پنج هزار دستگاه خودرو حمل و نقل درون شهری فعال است گفت: صدور پروانه های فعالیت توسط شهرداری قم صورت می گیرد تا بتوان بر عملکرد این دستگاه ها نظارت شود.
امیر محمدی چهر ادامه داد: باید ستادی تشکیل شود تا مشکلات تجهیزات از جمله لاستیک این تعداد خودروها تامین گردد.
8138/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بورس صنعت و معدن قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۸۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به توزیع مواد سوختی توسط فروشندگی‌های شبکه تعاون روستایی بین روستائیان گفت: در سال گذشته ۳۵ میلیون و ۱۲۴ هزار لیتر مواد سوختی شامل بنزین، نفت سفید، گازوئیل، گاز در بین روستائیان و بهره‌برداران استان توزیع شده است.

وی افزود: خدمات شبکه تعاون روستایی ضمن کمک به بهبود معیشت زندگی روستائیان، یکی از راهکار‌های مهم در ممانعت از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها محسوب می‌شود.

رحمانی، هدف از توزیع سوخت را حمایت از تولید کننده روستایی، استقرار و توسعه روستا‌ها و سهولت در رفت و آمد روستائیان عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم
  • فروش مواد مخدر با پابند الکترونیکی!