Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یزد گفت: بخشی از مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه ناشی از بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر است که مردم باید در اجرای آن خود را مسئول بدانند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی روز سه‌شنبه در جمع فعالان امر به معروف و نهی از منکر یزد افزود: احیای این واجب الهی موجب جلوگیری از بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر مخصوص گروه یا تشکیلات خاص دولتی نیست و بر اساس دستور الهی همه مردم وظیفه‌دارند همانند نماز برای انجام آن در جامعه تلاش کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی یزد اظهار داشت: امام حسین (ع) هدف از قیام خود را تحقق امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند بنابراین پیروان این امام همام باید برای انجام آن بکوشند.
ناصری یزدی بیان داشت: امام حسین(ع) بزرگترین آمر به معروف و ناهی از منکر است و هر فردی که خود را پیرو واقعی ایشان می داند باید با همه وجود امر به معروف و نهی از منکر کند.

** همه مکلف به اجرای امر به معروف و نهی از منکر هستیم
فرمانده انتظامی استان یزد گفت: همه افراد در جامعه اسلامی باید در کنار هم برای اجرای کامل امر به معروف و نهی از منکر وظایف قانونی، دینی و انقلابی خود را انجام دهند.
سرتیپ دوم محمدرضا میرحیدری به فعالیت‌های نیروی انتظامی در اجرا این فریضه در یزد اشاره کرد و ادامه داد: 12 گروه گشت پلیس اخلاقی در مرکز استان و در هر شهرستان یک گروه ایجادشده و در راستای حفظ امنیت اخلاقی جامعه تلاش می‌کنند.
وی به برپایی برخی کاروان‌های عروسی توسط افراد و ایجاد مزاحمت برای مردم اشاره کرد و یادآور شد: پلیس طبق مقررات با خاطیان برخورد می‌کند و تأمین آرامش همگان وظیفه پلیس است.
میرحیدری به اهمیت برنامه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی در خصوص آشنایی مردم با وظایف خود در جامعه و نسبت به دیگران اشاره کرد و عمل به آن را برای تأمین سلامت اقشار مختلف ضروری دانست.
ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در 10 شهرستان‌های استان یزد فعالیت دارد.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها ،آبادی‌ها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند.
7536/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي امر به معروف وظيفه همگاني استان يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۸۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی

از سال ۲۰۰۸، سازمان ملل، ۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت را، به‌عنوان ماه جهانی آگاهی از اتیسم نام‌گذاری کرده است.

تهران-ایسنا-اتیسم یک واژه یونایی است که ترجمه لغوی آن خودگرایی یا درخودماندگی می‌شود. یک روان‌پزشک فرانسوی به نام «لئو کانر» نخستین بار این واژه را درباره کودکانی که بیش از حد گوشه‌گیری می‌کردند، به کار برد. وی این مسئله را در سال ۱۹۴۳ مطرح کرد، اما اولین توصیف از کودکی که دارای اختلال اتیسم بوده، به سال ۱۷۹۹ برمی‌گردد.

اتیسم یک اختلال عصب‌رشدی است که در آن بخش‌های مختلف مغز در همکاری با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند. این اختلال در سه سال اول عمر ظهور می‌کند و شاخصه اصلی آن نقص در ارتباطات و تعاملات اجتماعی و بروز رفتارهای کلیشه‌ای و تکراری است. اتیسم باعث می‌شود تا فرد، دنیا را متفاوت از دیگران ببیند، بشنود و حس کند. همین عامل باعث می‌شود تا رفتارها و تعاملات فرد دارای اتیسم متفاوت از دیگران باشد و برای اعضای جامعه عجیب به‌نظر برسد.

در آوریل ۲۰۱۸ مرکز کنترل بیماری‌ها و شیوع امراض آمریکا، میزان شیوع اتیسم را یک نفر در هر ۵۹ تولد اعلام کرد. در سال ۲۰۲۰ این آمار به یک نفر در هر ۴۴ نوزاد متولدشده و در سال ۲۰۲۳ این آمار به یک نفر در هر ۳۶ نوزاد رسید. این شواهد نشان‌دهنده پیشرفت شیوع اختلال طیف اتیسم است.

متاسفانه تا کنون هیچ درمان قطعی (دارویی یا غیردارویی) برای این اختلال کشف نشده است. با این حال تشخیص به‌موقع اتیسم در بسیاری از موارد، اگر با دریافت درمان‌رفتاری و خدمات توان‌بخشی همراه شود، می‌تواند علائم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این خدمات و درمان‌ها به افراد اتیستیک کمک می‌کند تا بتوانند رفتارها و هیجان‌های خود را کنترل کنند.

همه این‌ها از جمله دلایلی هستند که نشان می‌دهد آگاهی از اتیسم از چه اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در همین راستا پلتفرم‌های مختلف می‌توانند با همکاری با انجمن اتیسم، در راستای آگاهی‌بخشی در مورد این اختلال گام بردارند. برای مثال روبیکا بخش‌های مختلف سوپراپلیکیشن خود را مانند پیام‌رسان، پخش زنده، لندینگ صفحه اصلی و ... به این موضوع اختصاص داده است.

همچنین روبیکا به راه‌اندازی سامانه مشاوره تلفنی اتیسم کمک کرد. این سامانه در راستای دسترسی راحت‌تر همه اعضای جامعه از سرتاسر ایران به مشاوره و آگاهی درباره اتیسم راه‌اندازی شده است. مردم می‌توانند با تماس با این مرکز، درباره نشانه‌های اتیسم، مشکلات رفتاری و ارتباطی، مشکلات حسی و شناختی، مشکلات والدین دارای فرزند اتیسم و ... راهنمایی دریافت کنند.

دیگر پلتفرم‌ها نیز می‌توانند در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود در مسیر آگاهی‌بخشی اتیسم و دیگر اختلال‌ها قدم بگذارند و امکانات خود را به این موضوع اختصاص دهند.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف:رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد /رئیس ستاد، وزیر کشور است /از طرح نور حمایت می کنیم اما از مأموران متخلف نه!
  • رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را صادر کرد
  • دبیر ستاد امر به معروف : اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد حجاب به ریاست وزیر کشور تشکیل شد