Web Analytics Made Easy - Statcounter

البرز- فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) با بیان اینکه خوشبختانه نیروهای مسلح ایران امروز مسلط به تجهیزات و امکانات نظامی هستند، تصریح کرد: کشور دارای نیروهای دفاعی ونظامی پیشرفته در زمین، دریا و آسمان است و شرایط متفاوتی نسبت به ۴۰سال گذشته داریم.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) بعدازظهر امروز (سه شنبه) در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ۴۰ شهید کارمند و دانشجوی شهید دانشگاه خوارزمی که در کرج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد:شرایط ما در ابتدای جنگ  به گونه ای بود که دشمن فکر می کرد با ورود به دروازه های کشور انقلاب اسلامی سقوط خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار شهید در جریان آن مبارزات با معاندین و ضد انقلابیون  تقدیم اسلام شد، گفت: تصور صدام و هم پیمانانش  این بود که ظرف یک هفته وارد پایتخت کشور شوند این در حالی است که دشمن شناخت درستی از امام  و مردم و قوای مسلح ما نداشت.

فرمانده دانشگاه افسری تربیت پاسداران امام حسین(ع) گفت: دشمن قصد داشت خوزستان که منطقه نفت خیز ما بود از ایران جدا کند و پس از ۶۳۶ بار تجاوز به کشور هزار و ۵۰ شهید در همان اوایل دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی شد.

سردار فضلی با اشاره به اینکه ۱۸۰۰ کیلومتر از مرزهای کشور در کردستان درگیر جنگ بود،   افزود: فرودگاه ها و اسکله های کشور هم بمباران می کردند در حالی که آمادگی کافی برای دفاع نداشتیم.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی با سایر نیروهای بسیج و ژاندارمری  به جنگ آمدند تا در مقابل شکستگی مرزها و پیشروی دشمن ایستادگی کنند و دشمن پس از ده ها کیلومتر پیشروی به خرمشهر رسید.

سردار فضلی با اشاره به اینکه خرمشهر در حالی داشت سقوط می کرد که ۳۴ شبانه روز رزمندگان ما مقابل دشمن ایستادگی کردند،   افزود: در این میان دشمن همچنان به فکر اتجاوز بیشتر به مرزهای ما بود تا تعداد بیشتری از شهرهای ما را اشغال کند.

 فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع) در ادامه گفت: در آن روزها عراقی ها از بهمنشیر هم عبور کرده بوده اند تا آبادان را هم محاصره کنند و بایستی با تمام قوا ایستادگی میکردیم

 وی ادامه داد: رزمندگان ما که بسیاری از آنها شهید شدند آنچنان جوانمردانه در خط مقدم می جنگدیدند که نیروهای عراقی یا کشته شدند یا به اسارت ما درآمدند و در نهایت رزمندگان ما به دشمن غلبه کردند.

سردار فضلی با اشاره به اینکه دشمن تصور می کرد پایش به جزیره مینو می رسد اما این تصور را به گور بردن افزود: در آن روزها هم فتنه در داخل کشور و هم در خط مقدم وجود داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دسیسه های دشمنان در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب نیز وجود دارد،   گفت:  دشمن به دنبال تفرقه بین مردم و رهبری هستند و بایستی هوشیار باشیم.

سردار فضلی افزود:  دشمن امروز شروطی که برای پذیرفتن برجام دارد این است که توان دفاعی ایران تضعیف کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ارتش ایران  امروز مسلط به تجهیزات و امکانات نظامی است،   تصریح کرد: سپاه پاسداران و نیروهای ارتش نیروهای دفاعی نظامی و پیشرفته در زمین، دریا و آسمان دارند و شرایط بهتری نسبت به ۴۰سال گذشته داریم.

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع) در پایان گفت: رزمندگان استان البرز در دفاع مقدس نقش ویژه ای داشتند و با عمق شناخت تمام ظرفیت های خود را بکار بردند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان البرز دانشگاه افسری امام حسین ع دفاع مقدس سردار فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه و طلا چند شد؟ +جدول

هر قطعه سکه طرح جدید امروز با روند کاهشی نسبت به روز گذشته با رقم ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.

به گزارش مشرق، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز «۴ اردیبهشت ۱۴۰۳» با کاهش قیمت نسبت به روز گذشته با رقم ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد و سکه طرح قدیم به ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت نیم‌سکه با رقم ۲۵ میلیون تومان معامله شد، ربع‌سکه ۱۵ میلیون تومان و سکه یک گرمی ۶ میلیون ۹۰۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه معامله شد.

همچنین براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.

دیگر خبرها

  • امروز در جایگاه به کرسی نشاندن شروط مقاومت ایستاده‌ایم
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • سکه و طلا چند شد؟ +جدول
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • سردار دادگر: بصیرت و دشمن شناسی علمای اهل سنت شایسته تحسین است
  • سردار شفائی: تمرکز دشمن مقابله با انقلاب و ضربه زدن به ایران در جنوب شرق کشور است
  • از برهم‌ خوردن مصونیت پروژه سیاسی تا تضعیف اراده دشمن صهیونیستی
  • سردار بلندپایه سپاه: در عملیات‌های بعدی از موشک‌های پیشرفته تری استفاده می‌کنیم
  • سپاه در برابر تهدیدات دشمن ایستاده است
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند