Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@06:15:55 GMT

مسیرهای عبور سیلاب احتمالی در دامغان بررسی شود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۹۰۶۲

مسیرهای عبور سیلاب احتمالی در دامغان بررسی شود

علی اصغر مجد عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق اعلام فرمانداری دامغان به شهرداری و دهیاری ها، مسیرهای رودخانه و پل ها نیازمند آسیب شناسی است.
فرماندار دامغان اضافه کرد: رودخانه ها، پل های موجود در روستا و شهرها، جوی های آب و معابر نیازمند پاکسازی هستند تا از گرفتگی آب و وقوع سیلاب جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به آغاز ماه پاییز و افزایش بارندگی، مشکلات موجود در شهرها و روستاها نیازمند بررسی و رفع مشکل است.
وی رفع مشکلات را امری ضروری دانست و گفت: رفع مشکلات موجود می تواند هزینه ای کمتر از خسارت های ناشی از سیلاب به همراه داشته باشد.
مجد افزود: بارندگی شدید روز گذشته در شهرستان دامغان که از ساعت 18 الی 23 دوشنبه شب ادامه داشت منجر به سیراب شدن زمین ها شده و خوشبختانه منجر به سیلاب و آبگرفتگی نشده است.
وی تصریح کرد: میانگین بارش روز گذشته در شهرستان دامغان 5.2 میلی متر بود که طبق اعلام هواشناسی بارندگی شهر امیریه 3.4 میلی متر و بارندگی شهر دیباج 4.5 میلی متر گزارش شده است.
مجد به وقوع سیلاب اخیر در دامغان اشاره کرد و گفت: بارندگی شدید و وقوع سیلاب در روز 28 شهریور ماه به روستاهای حداده، کلاته ملا و دهستان های دامنکوه بخش مرکزی دامغان خسارت وارد کرد.
فرماندار دامغان تصریح کرد: در این سیلاب مبلغ 28 میلیارد و 256 میلیون ریال به حوزه راه، کشاورزی، مسکن، منابع طبیعی و آب و فاضلاب روستایی خسارت وارد شده است.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است.
شهرستان دامغان دارای 965 کیلومتر راه اصلی و فرعی و روستایی می باشد که 88 درصد آن آسفالت و مابقی خاکی است.
9856/7408
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز دربی 88 آب و فاضلاب استان سمنان شهرداری مسکن منابع طبیعی اهواز دربی 88 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۹۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  یکی از طرح‌های آبخیزداری که باعث کنترل و هدایت سیلاب‌ها می‌شود احداث بند خاکی است که در حوزه‌های آبخیزداری، کلاته ملا، نعیم آباد ومهماندوست اجرا شده است
جلوگیری از فرسایش خاک، دخیره سازی آب وتقویت سفره‌های زیرزمینی مهمترین اهداف طرح‌های آبخیزداری است
در شهرستان دامغان ۱۰۰ بند خاکی مهار سیلاب در حوزه‌های آبخیزداری مناطق مختلف شمال و شرق شهرستان دامغان  احداث شده است
امسال ۹۰میلیاردریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری اختصاص یافته است که این میزان اعتبار نسبت به پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است
با اجرای طرح‌های آبخیزداری ازابتدای امسال تاکنون بیش از ۲میلیون متر مکعب آب کنترل و هدایت شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌ بینی سیلاب در ۱۵ استان کشور
  • پیش‌ بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌ ذبینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور پیش‌بینی می‌شود
  • هشدار قرمز؛ پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • طولانی ترین مسیرهای ریلی جهان؛ از آمریکا تا روسیه!