Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، ضمن اعلام آمادگی کشورش برای پیوستن به گفتگوهای آمریکا و مکزیک در ارتباط با توافق نفتا، از رئیس جمهور آمریکا بدلیل استفاده از تعرفه‌ها به عنوان یک ابزار تهدید انتقاد کرده است.

ترودو به طور مشخصی به تعرفه بر خودرو از سوی واشنگتن اشاره کرده و گفته است ترامپ با اعمال تعرفه بر خودرو بدنبال تهدید دیگر همسایگان خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر کانادا در عین حال افزوده است که آماده از سرگیری دور جدیدی از گفتگوها پیرامون توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا است.

کانادا، مکزیک و آمریکا اعضای پیمان قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی یا نفتا می‌باشند اکه در سال ۱۹۹۴ پایه گذاری شد، اما با روی کار آمدن ترامپ، واشنگتن بر لزوم تجدیدنظر و اصلاح این توافق تجاری تاکید کرده است.

در ماه اگوست گذشته دونالد ترامپ اعلام کرد که توانسته است با مکزیک در ارتباط با اصلاحات اساسی در اصول نفتا به توافقات اولیه‌ای دست یابد و در صورتی که کانادا با آن چه  ترامپ عادلانه ساختن این توافق خوانده، مخالف است، اجازه ورود به این مذاکرات را نخواهد داشت.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کانادا مجمع عمومی سازمان ملل رئیس جمهور آمریکا واشنگتن خودرو تجارت آزاد تجارت رئیس جمهور آمریکا کانادا مجمع عمومی سازمان ملل مکزیک واشنگتن پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «الهام علی‌اف» رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان درک مشترکی نسبت به توافق صلح دارند، هم‌اکنون آنچه باقی مانده بررسی و هماهنگی جزییات این توافق است.

الهام علی‌اف اواخر اسفند پارسال اعلام کرد که باکو بیشتر از هر زمانی به صلح با کشور همسایه یعنی ارمنستان نزدیک است. علی‌اف در آیین گشایش یازدهمین مجمع جهانی باکو با محوریت «احیای یک جهان از هم گسسته»، گفت: هم‌اینک بیشتر از هر زمانی به صلح با ارمنستان نزدیک هستیم. آذربایجان آماده ادامه مذاکرات صلح با ایروان است زیرا زمان پایان دادن به بی‌ثباتی در منطقه فرارسیده است.

مجمع جهانی باکو از سال ۲۰۱۳ برگزار می‌شود. یکی از مبتکران ایجاد این مجمع، «باشگاه / کلوپ مادرید» است که بیش از ۸۰ رییس جمهور و نخست وزیر اسبق را از ۵۶ کشور جهان گرد هم می‌آورد.

ایروان و باکو پارسال با میانجی‌گری روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا مذاکرات برای صلح در آینده را آغاز کردند. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اواخر ماه مه سال جاری گفت که ایروان آماده به رسمیت شناختن حاکمیت جمهوری آذربایجان در مرزهای شوروی سابق از جمله قره‌باغ است.

با وجود توقف مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دو کشور کار بر روی متن توافقنامه صلح را ادامه دادند. پس از دیدار علی اف و پاشینیان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، تصمیم گرفته شد که مذاکرات از سر گرفته شود.

کد خبر 6086826

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • «انعکاس شیطان» آماده نمایش شد/ حضور «پیام خصوصی» در کانادا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس