Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@20:45:52 GMT

دفع و بازیافت زباله در اردبیل ضرورت دارد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۹۲۴۵

دفع و بازیافت زباله در اردبیل ضرورت دارد

به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز سه شنبه در جلسه بررسی امکان بازیافت پسماند و زباله‌های شهری استان اردبیل بر لزوم بازیافت اصولی و بهداشتی زباله‌ تاکید کرد و افزود: برای تمام مراحل تولید، تفکیک، جمع آوری و دفن زباله باید از شیوه ‌های مدرن و بروز استفاده شود.
او اظهارداشت: دفع غیراصولی زباله و پسماند یکی از عوامل تهدید کننده بهداشت عمومی و فضای سبز استان است و برای رفع این مشکل باید تلاش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در راستای عملیاتی کردن مفاد تفاهم‌ نامه همکاری جهاد دانشگاهی و استانداری اردبیل، طرح بازیافت پسماند و زباله‌ های شهری استان اردبیل در قالب پروژه 'طراحی و راه‌اندازی واحد تبدیل زباله تر به کمپوست' توسط جهاد دانشگاهی واحد اردبیل و با مشارکت پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف اجرایی خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل نیز در این جلسه زباله و پسماند را خطر بزرگی برای محیط زیست دانست.
بهروز ندایی افزود: با این زباله تولیدی روزانه می ‌توان ضمن صرفه ‌جویی در مصرف منابع طبیعی از آن برای تولید محصولات جدید استفاده کرد که با فناوری‌ های مدرن، این امر در جهان انجام شده و ما هم می‌ توانیم از این فناوری در استان برای بازیافت زباله استفاده کنیم.
دکتر مهران اوچی اردبیلی، رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز به فعالیت ‌های جهاد دانشگاهی در زمینه مدیریت بازیافت زباله و پسماندهای شهری اشاره کرد و گفت: گروه پژوهشی اکولوژی صنعتی پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف از سال 1386 تاکنون در زمینه ‌هایی چون مشاوره در بهسازی فرآیند، صرفه ‌جویی و ذخیره انرژی ، تدوین مدل‌ های جریان مواد، انرژی ‌های نو و سوخت‌ های بازیافتی، طراحی و مشاوره در ساخت سیستم‌ های بازیافت فعالیت می‌ کند.
سرانه تولید پسماند در استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است ، سرانه تولید پسماند در کشور حدود 256 کیلوگرم برای هر نفر در سال می باشد در حالی که این رقم در استان اردبیل برای هر نفر در سال 275 کیلوگرم می باشد.
فقط در شهر اردبیل روزانه 300 تن زباله تولید، جمع آوری و دفع می شود و جمع آوری و دفع هر کیلو زباله برای شهرداری 300 ریال هزینه دارد.
6018/6016
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز دربی 88 انرژی زباله شهرداری صرفه جویی صرفه جویی در مصرف اهواز دربی 88 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها

به گزارش همشهری آنلاین، طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت بنا به دستور شهردار تهران با محوریت مقابله با پدیده زباله گردی و برخورد با مافیا و سرشاخه‌ها عملیاتی شد. سرهنگ سید هادی موسوی با بیان این مطلب گفت: «پیرو این مأموریت کمیسیون عملیات یگان حفاظت تشکیل و وظایف هر منطقه و سازمان بر اساس لوحه تنظیمی به آنها ابلاغ شد. از زمان اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ۲۲۵ نفر از عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران در مأموریت های مناطق و سازمان ها حضور داشتند و ۲۰۶ واحد عملیاتی نیز به سطح شهر اعزام شدند.»

او در تشریح بیشتر تاکید کرد: «در مدت اجرای طرح ۵۴ دستگاه خودرو و ۴۶ چرخ دستی که به جمع آوری و انتقال پسماند به شکل غیر مجاز اقدام می‌کردند ،توقیف شد. آمارها نشان می‌دهد تا به امروز بیش از ۲۰۰ تن پسماند از زباله‌گردهای غیر مجاز شهر تهران جمع آوری شده است.»

کد خبر 845221 منبع: ایسنا برچسب‌ها زباله شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران/ سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند؟
  • همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران
  • پشت پرده سلاطین زباله تهران فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • پشت پرده مافیای زباله فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • شهرداری زباله‌های قابل بازیافت شهروندان تهرانی را می‌خرد!
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها