Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@08:22:38 GMT

از حجاب تا آزادی

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۹۴۷۴

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما؛ چندی پیش پوستری با محتوای «از حجاب تا آزادی ۴۵۰۰ تومان» تحت عنوان تبلیغات یک شرکت استارتاپ در فضای مجازی انتشار یافت. همزمانی انتشار این عکس با بنر شهرداری در نمایشگاه حجاب و سروصدای زیادی که در اين فضا به پاکرد باعث شد تا باردیگر مسئولان پاسخگو باشند.

آرم پائین بنر متعلق به یک شرکت استارت آپ است که مدیر تبلیغاتی آن با جعلی خواندن این عکس مدعی شد که این شرکت تاکنون هیچ تبلیغ و بیلبورد محیطی در سطح شهر نداشته و او نيز عکس را در فضای مجازی مشاهده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز اعلام کرد: پوستر با محتوای «از حجاب تا آزادی ۴۵۰۰ تومان» که در فضای مجازی انتشار یافته به هیچ وجه زیر نظر شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران طراحی نشده است و چنین تبلیغی روی بیلبورد‌های شهر وجود ندارد.

هرچند دقت در اصل تصویر نشان می‌دهد که این تصویر واقعی به نظر نمی‌رسد، اما برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است بیان شود که این بنر متعلق به مجموعه بنر‌های «مدرسه حسینی» با تصاویری از ایام محرم و شهادت اباعبدالله (ع) وجود دارد است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شهرداري بيلبورد حجاب فضاي مجازي شبکه هاي اجتماعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: دولت بر حفظ و جذب استعدادهای کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال تاکید دارد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در چهارمین نشست رمضانی خود با اصناف و اقشار مختلف، بعد از ظهر شنبه در نشستی، به گفت‌ و شنود با جمعی از فعالان کسب و کارهای فضای مجازی پرداخت.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: ۱۰ هزار واحد مسکونی تحویل نیروهای مسلح می‌شود

وی در این نشست پس از استماع نظرات و دیدگاه‌های 15 تن از صاحبان و فعالان کسب و کارهای دیجیتال، زیست‌بوم فناوری و نوآوری را در جهان امروز پیشران توسعه و از الزامات و اولویتهای کشور دانست وبا بیان اینکه ورود دانش‌بنیان‌ها به عرصه هوش مصنوعی و محوریت جوانان با استعداد و خلاق در تحقق پیشرفت‌های فناورانه، امیدآفرین و درخشان است، بر رفع موانع موجود و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و استعداد بومی برای تداوم شتاب حرکت دراین مسیر تأکید کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به هدف‌گذاری رشد 8 درصدی برای اقتصاد کشور و همچنین ضرورت ارتقای بهره‌وری برای تحقق رشد اقتصادی و رونق تولید، سهم اقتصاد دیجیتال را بواسطه اشتغالزایی، سرعت بازگشت سرمایه، بهره‌وری بالا و کاهش هزینه‌ها در تحقق این اهداف بسیار مهم وموثر دانست و بر افزایش حمایت‌های مالی و حقوقی و همچنین فراهم کردن فضای مناسب برای حضور و مشارکت بیشتر بخش خصوصی دراین عرصه تأکید کرد.

رئیسی رویکرد دولت مردمی به اقتصاد دیجیتال را نگاهی فرصت‌محور و تحول‌ساز دانست و با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های کلان کشورهای مختلف برای رونق بخشیدن به کسب و کارهای دیجیتال، افزود: دولت مردمی بر حفظ و جذب استعدادهای کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال و برداشتن گام‌های بلند در زمینه هوش مصنوعی تأکید دارد.

وی تنظیم‌گری‌ها و وضع مقررات برای فعالان عرصه کسب و کارهای دیجیتال را حلقه مفقوده برای حفظ پیشتازی در این عرصه دانست و با گلایه از کم کاری‌های گذشته در حوزه رگولاتوری اقتصاد دیجیتال، بر تداوم اقدامات در حال انجام برای تسریع در به روز شدن و جبران این عقب‌ماندگی تأکید کرد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر پرهیز بخش دولتی از هرگونه رقابت با بخش خصوصی در هر عرصه‌ای تصریح کرد: نقش دولت حمایت، هدایت، نظارت و همچنین ایجاد زمینه برای رقابت سالم در ارائه خدمات باکیفیت در اقتصاد کشور است.

رئیسی با تأکید بر لزوم روان‌سازی کسب و کارهای اینترنتی، تسهیل صدور مجوز برای این کسب و کارها و حذف اجباری بودن اخذ مجوزهای غیر ضرور را از جمله اقدامات لازم برای روان‌سازی کسب و کارهای دیجیتال دانست و افزود: ایجاد محیطی سالم، رقابتی و آرام با دسترسی آسان به بازارهای داخلی و خارجی از جمله ملزومات رونق اقتصاد دیجیتال برای فعالین این بخش است.

وی با بیان اینکه نظام اجرایی کشور به فعالین بخش اقتصاد دیجیتال اعتماد دارد و مسائل و چالش‌های احتمالی پیش‌روی فعالین این بخش را پیگیری خواهد کرد، از فعالان کسب و کارهای دیجیتال خواست با شناخت مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهای حل آنها در ارائه خدمات به مردم و ارتقای کیفیت زندگی آنها نقش‌آفرینی کنند.

«استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به عنوان بازوان پرتوان دولت در تأمین امنیت شبکه در ارتباط با بخش‌های رسمی»، «تأکید بر ضرورت حفظ حقوق بخش خصوصی از جانب بخش‌های دولتی»، «توجه ویژه به حمایت از سکوهای آموزشی» و «ضرورت کار و تلاش مضاعف در حوزه کودک در بستر فضای مجازی با محوریت مسائل فرهنگی در کنار مسائل اقتصادی» از دیگر نکاتی بود که رئیس جمهور در این جلسه ناظر به سخنان برخی از فعالین کسب و کارهای فضای مجازی مطرح کرد.

رئیسی با تأکید بر لزوم ارتباط مستمر فعالین اقتصاد دیجیتال با بدنه دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است چرا که برای آنها نقشی موثر در اقتصاد قایل است و در این مسیر آماده دریافت نقطه‌نظرات و انتقادات است.

پیش از سخنان رئیس جمهور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنانی با اشاره به اینکه دولت مردمی برای اولین بار یک فصل از قانون برنامه 5 ساله را به موضوع اقتصاد دیجیتال اختصاص داده و به شکل ریشه‌ای به دنبال تسهیل فعالیت‌های دیجیتال و رفع موانع آن بوده است، از اختصاص حدود 10 درصد احکام برنامه 5 ساله هفتم توسعه به مباحث اقتصاد دیجیتال خبر داد.

زارع‌پور با بیان اینکه برنامه دولت برای فراگیر شدن شبکه فیبر نوری در سراسر کشور، زیرساخت توسعه ارتباطات و تسهیل فعالیت کسب و کارهای فعال در فضای مجازی را برای نیم قرن آینده به شکل قابل ملاحظه‌ای ارتقا بخشیده و تقویت می‌کند، اظهار داشت: دولت همچنین در موضوع تأمین نیروی انسانی توانمند برنامه تربیت سالانه 100 هزار متخصص در حوزه اقتصاد دیجیتال را با کمک بخش خصوصی اجرا کرده است.

هوشمندسازی تمام خدمات دولت، تقویت تدابیر حفاظت از داده‌ها، تدوین برنامه‌های لازم برای بهره‌مندی از فناوری‌های جدید از جمله هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء و تلاش برای ارتقای بهره‌وری با کمک متخصصان و فعالان عرصه دیجیتال، از دیگر برنامه‌های دولت بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به آنها اشاره کرد.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه حاضران در این نشست بیش از آنکه به دنبال کسب منفعت از کسب و کار خود باشند، به دنبال خلق ارزش و تسهیل زندگی مردم هستند، گفت که تعداد قابل توجهی از نرم‌افزارهایی که مردم به طور روزمره از آنها استفاده می‌کنند، حاصل تلاش و خلاقیت افراد حاضر در دور همین میز است.

در ادامه جلسه آقایان علی حکیم‌جوادی مدیرعامل شرکت نصر تهران، مجید حسینی‌نژاد مدیرعامل و بنیانگذار شرکت علی‌بابا، محمدمهدی شریعتمدار مدیرعامل شرکت جی‌بیت، کاظم کیال مدیرعامل اپلیکیشن بله، خانم آریا مدیرعامل شرکت‌های کهکشان، علیرضا عابدی‌نژاد مدیرعامل شرکت دوران، محمدباقر تبریزی مدیرعامل شرکت کوئرا، مصطفی ری‌پور مدیرعامل شرکت دیجیتون، مصطفی امیری مدیرعامل شرکت زرین‌پال، سید مسعود طباطبایی مدیرعامل شرکت دیجی‌کالا، عباس عسگری ساری مدیرعامل شرکت مهیمن، خانم بامرام بنیانگذار نرم‌افزار کسب و کار در حوزه سلامت، محمد صدوقی مدیرعامل شرکت ترابرنت، سید مهدی سادات‌رسول بنیانگذار صندوق توسعه صادرات شریف و بردیا سید احمدنیا رئیس هیئت مدیره شرکت والکس در سخنانی به تشریح نظرات و مطالبات خود پرداختند.

قدردانی از برنامه‌ها و اقدامات دولت مردمی برای توجه به بخش فناوری‌های اطلاعاتی نوین و درخواست برای توجه بیشتر به این عرصه، لزوم تغییر نگرش مدیران دولتی به استفاده از خدمات و فناوری‌های اطلاعاتی و دیجیتال، تسهیل فعالیت بخش خصوصی در این بخش برای جلوگیری از خروج شرکت‌های فناور و ایجاد موج مهاجرت معکوس، ساماندهی موضوع مالیات‌ستانی و توزیع و تخصیص عادلانه ارز به فعالان این بخش، ارتقای امنیت کاری و تضمین سرمایه فعالان اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای فضای مجازی، تسهیل دسترسی فعالان کسب و کارهای فضای مجازی به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی، جلوگیری از رقابت شرکت‌های دولتی و حتی نهادهای تنظیم‌گر با فعالان بخش خصوصی، فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای تبلور نوآوری و خلاقیت در این حوزه، توجه ویژه به بحث امنیت شبکه، تسهیل‌گری در صدور مجوز فعالیت بخش خصوصی، حمایت‌های مالی و حقوقی از فعالین کسب و کارهای فضای مجازی، توجه جدی‌تر و سرمایه‌گذاری دولت در بخش بازی و سرگرمی در فضای مجازی، تلاش برای بهبود کیفیت اینترنت، اعتماد به فعالان کسب و کارهای فضای مجازی و ارتقای امید در این عرصه، حمایت‌های قانونی و حقوقی از آن دسته از فعالان کسب و کارهای فضای مجازی که فعالیت آنها با منافع فعالان سنتی تعارض دارد، توجه بیشتر به فعالان کسب و کارهای فضای مجازی در بخش ارزهای دیجیتال از جمله نظرات و دیدگاه‌های مطرح شده از سوی فعالان این بخش در دیدار با رئیس جمهور بود.

فعالان کسب و کارهای فضای مجازی در پایان این دیدار نماز را اقامه کرده و افطار را مهمان رئیسی بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224802 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • فیلترینگ احتمالی تیک تاک، نقطه عطف نظم نوین سایبری
  • از عوامل انتشار خبر دروغ برکناری مخبر شکایت شد
  • جزئیات دیدار برخی فعالان کسب و کارهای مجازی با رئیسی
  • احسان صالحی: از عوامل انتشار خبر دروغ برکناری مخبر شکایت شد
  • دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است
  • تأکید بر نگاه تحول‌محور و فرصت‌ساز دولت به اقتصاد دیجیتال
  • رئیسی: دولت بر حفظ و جذب استعدادهای کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال تاکید دارد
  • فعالان فضای مجازی کاشان یک زندانی را آزاد کردند
  • ماجراِی انتشار فیلم گم‌شدن پسربچه ۱۳ساله در تهران
  • ماجراِی انتشار فیلم گم شدن پسربچه ۱۳ ساله در تهران