Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سلامت برنا، محققان دانشگاه رودآیلند آمریکا در یک مطالعه جدید دریافتند برخی ترکیبات موجود در برگ درخت اَفرا موجب آزادشدن آنزیمی موسوم به الاستاز می شود که پروتئین موسوم به الاستین را در افراد مسن، تجزیه می کند. الاستین به حفظ خاصیت کشسانی پوست کمک می کند.

 

محققان همین دانشگاه در مطالعه قبلی خود دریافته بودند که این ترکیبات مشابه در برگ اَفرا ممکن است به حفاظت از پوست در مقابل التهاب و کمرنگ کردن لکه های تیره پوست کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناویندرا سیرم، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: این عصاره می تواند همچون یک بوتاکس گیاهی عمل کند بطوریکه کاربرد موضعی دارد و نه تزریقی.

تیم تحقیق همچنان در حال مطالعه بر روی این یافته جدید است تا بتواند آن را در قالب یک محصول پوستی آماده نماید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوست چین و چروک گیاه بوتاکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

شهر یزد با معماری منحصربه‌فرد و بادگیر‌های معروفش، مقصدی جذاب برای سفر است. گشت‌وگذار در کوچه‌پس‌کوچه‌های خشتی، بازدید از مسجد جامع یزد، میدان امیر چخماق و باغ دولت آباد، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. این شهر به آب‌وهوای خنک بهاری، جاذبه‌های تاریخی و مذهبی بی‌شمار و مردم مهمان‌نواز مشهور است. اقامتگاه‌های بومگردی فرصتی برای تجربه زندگی سنتی در قلب بافت تاریخی یزد هستند. هتل‌ها نیز با امکانات رفاهی متنوع، اقامتی راحت و آسوده را برای شما فراهم می‌کنند.

چرا سفر به یزد تجربه‌ای فوق‌العاده است؟

برای اقامت در یزد می‌توانید از تنوع اقامتگاه‌های بومگردی و هتل یزد استفاده کنید. سفر به یزد تجربه شگفت‌انگیز و متفاوتی از سفر به خطه‌ای است که تاریخچه غنی را در دل خودش جای داده است. بازدید از آرامگاه‌ها، مساجد و بازار‌های قدیمی با معماری خشتی، فرصت آشنایی عمیق‌تر با فرهنگ و تمدن ایرانی را در اختیار شما می‌گذارد.

علاوه‌براین، طبیعت زیبا و مناطق بکر اطراف شهر یزد نظیر بیابان‌ها، کوهستان‌ها و چشمه‌های آب شیرین به شما اجازه می‌دهند در این سفر از آرامش و زیبایی طبیعت لذت ببرید. درنهایت، باید به مردم بسیار خون‌گرم و مهمان‌نواز یزد اشاره کرد که با استقبال بی‌نظیر از مسافران، تجربه سفر به این شهر را به یکی از به‌یادماندنی‌ترین خاطرات شما تبدیل می‌کنند.

تجربه اقامت در اقامتگاه‌های بومگردی و هتل در یزد

برای اقامت در یزد شما می‌توانید از دو گزینه اقامتگاه‌های بوم‌گردی یا هتل یزد استفاده کنید که هرکدام تجربه منحصربه‌فرد خود را دارند. اقامتگاه‌های بومگردی با معماری سنتی و فضای آرام و دلنشین به شما اجازه می‌دهند با زندگی سنتی مردمان این منطقه آشنا شوید و در فضایی نزدیک‌تر به طبیعت و روستا‌ها زندگی کنید. از طرف دیگر، هتل‌ها با امکانات رفاهی و مدرن خود، اقامتی راحت و لوکس در مرکز شهر و با دسترسی آسان به جاذبه‌های گردشگری را ارائه می‌دهند.

بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی شهر یزد

در این مقاله، به معرفی بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی یزد می‌پردازیم. این اقامتگاه‌ها که در بافت تاریخی شهر یا در روستا‌های اطراف واقع شده‌اند، فضایی سنتی و دلنشین را برای شما فراهم می‌کنند. با حضور در این اقامتگاه‌ها می‌توانید با فرهنگ و آداب و رسوم مردم یزد آشنا شوید و از غذا‌های محلی خوشمزه این شهر لذت ببرید. اقامتگاه‌هایی که در اینجا معرفی شده‌اند، براساس معیار‌های مختلفی مثل موقعیت مکانی، امکانات رفاهی، قیمت و نظرات مسافران رتبه‌بندی شده‌اند.

اقامتگاه بوم گردی نارنجستان یزد

اقامتگاه بوم‌گردی نارنجستان با قدمتی ۲۰۰ ساله، در قلب بافت تاریخی یزد و جنب امامزاده سهل ابن علی واقع شده است؛ بنابراین اگر قصد اقامت در هتل یزد را ندارید و به‌دنبال فضایی دور از هیاهوی شهری هستید، این اقامتگاه با معماری سنتی و اصیل یزدی، فضایی دلنشین و خاطره‌انگیز را برای شما فراهم می‌کند. این اقامتگاه سه اتاق به‌نام‌های ترنج، گندم و تاک با امکاناتی متفاوت را در اختیارتان می‌گذارد که باتوجه‌به تعداد نفرات مسافران، از آن‌ها میزبانی خواهد کرد.

اقامتگاه بوم‌گردی شاخه نبات یزد

اقامتگاه بوم‌گردی شاخه نبات یکی دیگر از قدیمی‌ترین اقامتگاه‌های یزد با قدمتی بیش از ۱۰۰ سال است. شاخه نبات درواقع یک خانه قدیمی مربوط به دوران پهلوی است که در سال ۱۳۹۸ مجددا بازسازی شد و با حفظ معماری سنتی و نوستالژیک خود، به‌عنوان یک اقامتگاه بوم‌گردی فعالیت می‌کند.

این خانه سنتی که از ۵ واحد اقامتی تشکیل شده است، تجربه زندگی در خانه‌های سنتی یزدی با نورگیر‌های قدیمی و پنجره‌های سنتی را در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه‌براین، فاصله بسیار کمی با بافت سنتی یزد و مرکز شهر دارد.

اقامتگاه بوم‌گردی نقره یزد

اقامتگاه بوم‌گردی نقره مناسب کسانی است که می‌خواهند در سفر خود از ترافیک شهری و امکانات رفاهی هتل یزد فاصله بگیرند و در خانه‌ای قدیمی با معماری سنتی و زیبا اقامت داشته باشند. این یک خانه قدیمی است که در سال ۱۳۹۶ مجددا بازسازی شده و با ۸ باب اتاق در یک طبقه و حیاط، از مسافران میزبانی می‌کند. اقامتگاه نقره دارای فضایی سنتی و دلنشین، حیاطی زیبا با حوض آب و درختان انار، ایوان و شاه‌نشین، اینترنت، صبحانه رایگان و قیمت مناسب جهت رزرو است.

خانه صفا یزد

اقامتگاه بوم‌گردی خانه صفا یزد در فضایی دل‌انگیز و سرسبز با درختان نارنج و انار واقع شده است. حیاط این اقامتگاه با حوض فیروزه‌ای و تخت‌های سنتی، فضایی آرام و دلنشین را برای استراحت و دورهمی‌های دوستانه فراهم کرده است. قدمت این اقامتگاه به دوره قاجار بازمی‌گردد که با معماری سنتی یزد بازسازی شده است. استفاده از المان‌هایی مثل بادگیر، گنبد، آجرکاری و طاق‌نما، فضایی نوستالژیک را برای مهمانان تداعی می‌کند.

اقامتگاه خشت و خاطره یزد

یکی دیگر از اقامتگاه‌های بوم گردی یزد که با قدمتی بیش از یک قرن در کوچه‌وپس‌کوچه‌های خشتی این شهر کویری واقع شده است، اقامتگاه خشت و خاطره یزد است. به‌جای رزرو هتل یزد و زندگی شهری، می‌توانید یکی از ۴ اتاق بهار، تابستان، پاییز و زمستان در این خانه را رزرو کرده و از معماری سنتی و اصیل آن با فضایی خاطره‌انگیز لذت ببرید.

خانه سه نیک یزد

خانه سه نیک یزد نام یک خانه قدیمی با قدمتی بیش از ۲ قرن پیش است که به یک خانواده زرتشنی تعلق دارد. اکنون این خانه ۳ طبقه به یک اقامتگاه بومگردی سنتی تبدیل شده است که با حیاط اندرونی، حیاط بیرونی و نارنجستان و همین‌طور یک زیرزمین به‌عنوان گالری، به مسافران سرویس‌دهی می‌کند. اتاق‌های این اقامتگاه با نام‌های اصیل ایرانی مثل گردآفرید، گشتاسب، رودابه و ... نام‌گذاری شده‌اند و فاصله نزدیکی تا آتشکده زرتشتیان یا بازار‌های سنتی مجموعه خان دارد.

اقامتگاه بومگردی طارونه یزد

اقامتگاه بوم‌گردی طارونه که با نام خانه گیوه‌چی نیز شناخته می‌شود، در مرکز شهر یزد و قلب بافت تاریخی آن قرار دارد. قدمت این بنا به دوره زندیه بازمی‌گردد که در سال ۱۳۹۷ و پس از مرمت مجدد، به‌عنوان یک اقامتگاه بوم‌گردی فعالیت خودش را آغا کرد. این اقامتگاه در ۱۰ باب اتاق، حیاط باصفا با درختان انار، حوض آب و تخت‌های سنتی، ایوان و شاه‌نشین از مسافران میزبانی می‌کند.

با استفاده از سامانه رزرو آنلاین هتل فلای تودی می‌توانید هتل یزد و اقامتگاه‌های بوم‌گردی این شهر را به‌راحتی و فقط با چند کلیک ساده رزرو کنید.

دیگر خبرها

  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • خواص درمانی گیاه عطسه
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ستون gc چیست و انواع ستون gc کدام‌اند ؟
  • عکس| امیر تتلو با لباس های چروک و مو و ریش های تراشیده!