Web Analytics Made Easy - Statcounter

پکن- ایرنا- وزیر خارجه چین با اشاره به اقدامات ضد تجاری آمریکا علیه پکن گفت که واشنگتن در حال نابود کردن چهار دهه مناسبات طرفین است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شینهوا، 'وانگ یی' روز سه شنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در جمع اعضای شورای تجارت چین و آمریکا و کمیته ملی مناسبات دو کشور در نیویورک تصریح کرد آمریکا کل نظام تجارت جهانی را به خطر انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه آمریکا با تلاش های مخرب و ضد تجاری خود در حال نابودی روابط است و اعتماد متقابل را از بین برده است تاکید کرد حملات آمریکا به نظام اقتصادی چین غیرقابل تحمل است.
وزیر خارجه چین خاطر نشان کرد دو کشور از سال 1979 میلادی که روابط رسمی برقرار کردند نقش کلیدی در امور جهانی داشته اند اما این روند با اقدامات تجاری اخیر آمریکا ضد چین متوقف شده است.
وزارت خارجه چین هم در تارنمای خود به نقل از 'وانگ یی' آورده است که با تحرکات اخیر آمریکا نظام اقتصادی، تجاری و امنیتی در روابط دو کشور به چالش کشیده شده است.
وی افزود که آمریکا اقداماتی غیرمسئولانه و نادرست انجام می دهد و می کوشد تا پکن را در این زمینه مقصر جلوه دهد اما این راهبردها، تفکرات و اقدامات مانند سمی برای روابط دو کشور است.
'وانگ یی' ضمن هشدار به آمریکا گفت که این کارها می تواند جهان را دچار مشکل کند و افزود که اگر این گرایش ادامه داشته باشد 40 سال مناسبات به نابودی کشیده خواهد شد.
دولت چین بر این باور است که اعمال تعرفه بر روی 250 میلیارد دلار از کالاهای چین از سوی آمریکا تلاشی از سوی آن کشور برای متوقف کردن رشد و توسعه این کشور است پکن همزمان 60 میلیارد دلار از کالاهای آمریکا را بین 5 تا 10 درصد مشمول تعرفه کرده است.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين آمريكا جنگ تجاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی برای ایجاد شفافیت بیشتر در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد.

به گزارش ایسنا، مالوری استوارت، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی در این باره گفت: ما همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب افزایش شفافیت داشته و به همکاری بیشتر با این سازمان برای تضمین عدم وجود تخطی در توانایی‌های هسته‌ای داریم.


استوارت تاکید کرد که وزارت خارجه آمریکا از تمامی تلاش‌های آژانس اتمی در راستای شفاف‌سازی در رابطه با سوتفاهم‌ها و بی‌اعتمادی‌های پیش آمده در نتیجه عدم وجود شفافیت لازم در ایران حمایت می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخی تمدنی است
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند