Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، سردار ابراهیم کریمی در نشست خبری صبح امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم، در خصوص محدودیت‌های اعمالی برای سربازان فراری و غایب، اظهارکرد: ما تلاش کرده‌ایم تا با استفاده از ظرفیت ماده 10 قانون، محدودیت‌ها و محرومیت‌های قانونی برای سربازان فراری و مشمولان غایب را اعمال کنیم و از طریق ارتباط با سامانه‌های بزرگ این اعمال را انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جانشین سازمان وظیفه عمومی افزود: از یک سال پیش اتصال سامانه سازمان وظیفه عمومی با بانک‌ها و بانک مرکزی فراهم شده و سربازان فراری و مشمولان غایب قادر به اخذ تسهیلات بانکی نخواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصناف و شرکت‌های خصوصی می‌توانند سربازان غایب و فراری را به کار گیرند گفت:  بر اساس قانون بکارگیری مشمولان غایب و سربازان فراری در مجموعه‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی و اصناف ممنوع بوده و از این رو اگر شرکت یا مجموعه‌ای، این افراد را به کار گیرد، در صورت شناسایی برای نخستین بار معادل هزینه یک سرباز یعنی 5 میلیون و 200 هزار تومان جریمه می‌شود و برای بار دوم این جریمه به 15 میلیون و 600 هزار تومان خواهد رسید.

کریمی با بیان اینکه در حال حاضر این قانون در حال اجراست افزود: علاوه بر این درنظر داریم در همکاری با وزارت کار، به صورت الکترونیکی کارفرمایانی را که از مشمولان غایب یا سربازان فراری استفاده کرده و برای آن‌ها حق بیمه پرداخت می‌کنند، شناسایی کرده و برخورد قانونی با آن‌ها انجام شود.

جانشین سازمان وظیفه عمومی گفت: البته مواد 58 و 63 قانون نیز ظرفیت تحت تعقیب قرار دادن مشمولان غایب و سربازان فراری را در اختیار مجریان قرار داده ولی فعلاً از این ظرفیت استفاده نمی‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی‌های لازم و فرصت برای تعیین تکلیف خدمت این دسته از مشمولان به آن‌ها داده شده است افزود: سال گذشته بالغ بر 4.5 میلیون پیامک به سربازان غایب و فراری داده شده و این اطمینان را به آن‌ها داده‌ایم که غیبت و یا فرارشان از خدمت، شناسایی شده است و از سوی دیگر فرصت برای این افراد همچنان باقی است تا یا نسبت به پرداخت جریمه غیبت و یا نسبت به تعیین تکلیف خدمتی خود اقدام کنند.

کریمی در خصوص وضعیت غیبت مشمولان خارج از کشور نیز گفت: مشمولان خارج از کشور اگر میزان غیبت‌شان کمتر از 8 سال باشد می‌توانند حداکثر در دو نوبت و جمعاً به میزان سه ماه به کشور تردد کنند ولی اگر میزان غیبت آن‌ها بیش از 8 سال باشد ورودشان به کشور و یا خروج آن‌ها حتماً نیازمند تعیین تکلیف خدمتی و یا پرداخت جریمه نقدی است.

به گفته کریمی، طی چهارسال اخیر، 600 هزار نفر برای پرداخت جریمه غیبت سربازی، ثبت‌نام کرده و از این میان، 444 هزار نفر فرآیند پرداخت جریمه را تکمیل کرده‌اند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است

سید محمد حسینی معاون امور پارلمانی رئیس جمهور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تعطیلی روز‌های هفته گفت: جزئیات لایحه به این صورت بود که به جز روز جمعه یک روز دیگر نیز باید تعطیل باشد. در کمیسیون اجتماعی مجلس نظرات مختلف بر سر تعطیلی پنجشنبه و یا شنبه وجود داشت. با توجه به اینکه عملا در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است نظر دولت بر تعطیل شدن پنجشنبه‌ها بود و بیشترین ارتباط هم با دنیا از طریق تهران است. همه وزارت خانه‌ها منتظر نظر مجلس هستند، اما دولت هم نظر رسمی خود را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دولت تا الان ۴۴ ساعت کاری را مبنا قرار داده بود، اما بعد پیشنهاد ساعت کاری دو ساعت و نیم را داد و بعد هم مجلس این ساعت را ۴۰ ساعت اعلام کرد که دولت هم با آن موافق است و حقوق افراد هم تغییری نخواهد کرد. اگر بخش خصوصی بخواهد اقدام خاصی انجام دهد مربوط به وزارت کار است.

حسینی افزود: در دولت دهم بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه تعطیلی ما از همه جا بیشتر است، اما بعد از بررسی دیدیم که چنین موضوعی صحت ندارد و تازه اگر تعطیلی ما در هفته دوروز باشد تازه میتوان گفت که با برخی از کشور‌ها یکی هستیم. حتی ساعات کاری ما نسبت به برخی ازکشور‌ها بیشتر است. مردم علاوه بر کار زندگی خود را نیز دارند مخصوصا ما که تاکید بر ارتباط با خانواده داریم این تعطیلات کمک کننده است. حتی در دوران کرونا که ساعات کاری کم بود گاهی بازدهی بیشتری داشتیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک
  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • قرارداد گران‌قیمت فراری با اسپانسر آمریکایی
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد