Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا - فرماندار دشتی از توابع استان بوشهر گفت: این شهرستان در زمینه مقاوم سازی مسکن روستایی مقام نخست این استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، عبدالله نادری روز سه شنبه در نشست با دهیاران شهرستان دشتی افزود: تا کنون 58 درصد واحد های مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر در این شهرستان مقاوم سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی باعث شد در زلزله های اخیر شهر کاکی و روستاها شاهد کمترین خسارت باشیم .
نادری یادآورشد: آمارگیری از مسکن روستایی از 21 مهر ماه به مدت یک ماه در 18 روستای شهرستان دشتی اجرا خواهد شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهرنیز گفت: از 21 مهر ماه در 149 روستای این استان طرح آمار گیری وضعیت منازل روستایی آغاز می شود و پیش بینی می شود 5 هزار و 202 واحد مسکونی آمار گیری شود.
حمید حیدری بریدی افزود: 38درصد از مجموع 74 هزار و 234 مسکن روستایی در استان بوشهر مقاوم سازی شده است.
وی یادآورشد: در زمان حاضر 45 هزار و 758 واحد مسکونی روستایی در استان بوشهر قدیمی و غیرمقاوم بوده و نیاز به مقاوم سازی دارند.
حیدری افزود:باید تا سال 1406 بیش از 70 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان بوشهرمقاوم سازی ‌شود.
وی اظهارداشت: امسال سقف تسهیلات ارزان قیمت مسکن روستایی 250 میلیون ریال است و روستائیان می توانند از این وام ارزان قیمت به علاوه کمک بلاعوض دولت برای مقاوم سازی مسکن خود استفاده کنند.
حیدری خواستار مشارکت و همراهی شوراهای اسلامی و دهیاران روستایی برای اجرای طرح آمار گیری وضعیت مسکن روستایی شد.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مسكن دشتي بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۹۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مهم‌ترین مولدسازی تاریخ حوزه مسکن در حال روی دادن است، گفت: ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در حال ساخت است که برای این پروژه‌ها یک ریال متقاضی واریز نکرده و هیچ وام بانکی ندارند. هیچ ریالی در بودجه به این پروژه‌ها تخصیص داده نشده اما تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: عملیات آماده سازی پروژه‌های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین در مدار آمده است.

وی با بیان این‌که هزینه‌های عملیات آماده سازی اراضی باید از افراد گرفته شود، گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد از این هزینه‌ها از افراد گرفته نمی‌شود و آن را به سال‌های آتی انتقال می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: گلوگاه اصلی ما در حال حاضر تأمین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است. سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

بذرپاش با اعلام این‌که در حوزه صنعت شهرها تفاهم نامه ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی امضا شده است از هدف‌گذاری تأمین یک میلیون زمین روستایی خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۶۷۰ هزار قطعه زمین تأمین شده و امیدواریم تا تابستان یک میلیون زمین روستایی را تأمین کنیم.

کد خبر 6097610 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است