Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل و رئیس ستاد اجرایی طرح آمارگیری ویژگی های مسکن روستایی استان اصفهان گفت: طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی از ۲۱ مهرماه سالجاری همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره‌ کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، غلامحسین خانی اظهار کرد: اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی گامی مهم برای بهبود وضعیت مسکن روستائیان است و از ۲۱ مهر تا ۲۱ آبان سالجاری اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگی‌های سکونتی و بهداشتی، برنامه‌ریزی برای پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی بمنظور توسعه و عمران مناطق روستایی از جمله اهداف این طرح است.

خانی همچنین اهداف دیگر اجرای این طرح را شناسایی تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده،  شناخت عمومی روستا و واحدهای مسکونی روستایی بیان کرد.

خانی با بیان اینکه در این طرح ۳۰۴ روستای (آبادی) استان مورد آمارگیری و مطالعه قرار خواهند گرفت، اضافه کرد: روستاها براساس آمارگیری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ انتخاب شده‌ و در ۲۴ شهرستان استان ارزیابی و آمارگیری می شوند.

۶۳۷۳۸ فقره تسهیلات مقاوم سازی ساختمان‌های روستایی پرداخت شده است

خانی با اشاره به اهمیت موضوع اجرای طرح آمارگیری، نقش مهم و اساسی مردم ساکن روستاها در تحقق این طرح، اظهار کرد: سومین دوره طرح آمارگیری از ویژگیهای مسکن روستایی در سال ۱۳۹۲ انجام شد که ۴۱ هزار و ۱۰۸ واحد روستایی غیر مقاوم شناسایی، ۱۷هزار و ۳۳۸ واحد از طریق تسهیلات ویژه بهسازی مسکن روستایی مقاوم سازی شد و تعداد ۲۳ هزار و ۷۷۰ واحد نیز نیاز به مقاوم سازی دارد.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی تاکنون ۶۳ هزار و ۷۳۸ فقره تسهیلات برای مقاوم سازی ساختمان ها به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان یادآور شد: این طرح از سال ۱۳۸۲ و هر پنج سال یکبار توسط بنیاد مسکن با همکاری مرکز آمار ایران در سطح کشور اجرا می‌شود و از ویژگی‌های منازل مسکونی روستایی در روستاهای منتخب آمارهای لازم اخذ می‌شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تسهیلات روستاها واحد مسکونی اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان اکولوژی پارکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری

شمس‌الله خدادادی، مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه سهمیه ابلاغی استان در ساخت مسکن روستایی را ۷ هزار واحد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۴۲۰ واحد (۶۳ درصد) از این تعداد به بانک عامل معرفی شده است، گفت: برای ۲ هزار و ۱۴۹ مورد انعقاد قرارداد هم صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه اشاره‌ای به درصد قرارداد معرفی شده تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی اعتبار ۱۴۰۲ شهرستان‌های استان داشت و گفت: شهرستان‌های هرسین و گیلانغرب به ترتیب کمترین و بیشترین انعقاد قرارداد را داشته است.

خدادادی با اشاره به رتبه ۱۲ استان در راستای عملکرد انعقاد قرارداد، خاطرنشان کرد: بیشترین علت ریزش‌ها در بحث تضامین است که پذیرفتن ضامن زنجیره خیلی کمک‌کننده است.

وی وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان از ۱۴ شهرستان تابع استان کرمانشاه را بالاتر از میانگین کشوری اعلام و بیان کرد: بجر شهرستان کرمانشاه وضعیت مقاوم‌سازی دیگر شهرستان‌ها مطلوب است.

خدادادی طرح نهضت ملی مسکن شهری را در ۲ فاز بنیاد ساخت و گروه ساخت عنوان کرد و افزود: ۴ هزار و ۵۲۰ واحد توسط بنیاد در قالب مجموعه‌های آپارتمانی احداث می‌شود که برای ۲ هزار و ۸۱۷ واحد انعقاد قرارداد با سیستم بانکی صورت گرفته و یک‌هزار و ۷۰۰ واحد هم در دست اقدام است.

وی با اشاره به آماده‌سازی ۳ هزار و ۳۷۷ واحد از ۴ هزار و ۵۲۰ واحد، تصریح کرد: پی‌کنی ۳ هزار ۱۴ واحد، اجرای فنداسیون یک‌هزار و ۷۰۰ و اجرای اسکلت سقف ۶۵۰ واحد انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه در اشاره به پروژه‌های بنیاد ساخت از فاز یک سراج در قالب ۱۵ بلوک ۲۴ واحدی و یک‌هزار و ۱۲۰ واحد فاز ۲ سراج در قالب ۱۶ بلوک سخن گفت و افزود: پروژه‌هایی بنیاد ساخت در شهر‌های روانسر، صحنه، سنقر و گیلانغرب در دست اجرا داریم.

وی پروژه‌های گروه ساخت را در قالب ۶ هزار ۲۷۲ واحد در سطح استان عنوان کرد و افزود: اقدام آماده‌سازی بالای ۹۰ درصد این پروژه‌ها محقق شده است.

خدادادی با اشاره به بحث نهضت ملی روستایی مسکن، تصریح کرد: ۱۰ هزار قطعه مسکن روستایی در سامانه بارگذاری شده و در حال ارسال پیامک هستیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر