Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه‌شنبه (۲۵ سپتامبر) در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه‌شنبه (۲۵ سپتامبر) در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

تمجید از دستاورد‌های دولت آمریکا
ترامپ در ابتدای این نشست به تمجید از دستاورد‌های دولتش پرداخت و گفت که ظرف ۲ سال گذشته اقتصاد آمریکا پیشرفت کرده و بیکاری در این کشور به پایین‌ترین سطح ظرف ۵ سال گذشته رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این سخنان او با خنده حضار روبه‌رو شد که ترامپ در واکنش گفت: انتظار چنین پاسخی را نداشته است.

رئیس‌جمهور امریکا مدعی شد که به آداب و رسوم کشور‌های دیگر احترام می‌گذرد و آمریکا نمی‌خواهد به کشور‌های دیگر بگوید چگونه زندگی کنند. او گفت: تنها از کشور‌ها می‌خواهد به حاکمیت ملی کشورش احترام بگذارند.

کره شمالی
او به دیدارش با رهبر کره شمالی اشاره کرد و آن را «سازنده» توصیف کرد و گفت که بعد از آن دیدار دستاورد‌های حاصل شده که برای دیگران باورش دشوار بوده است.

ترامپ گفت که بعد از این دیدار آزمایش‌های موشکی کره شمالی متوقف شده است. وی ضمن تمجید از رهبر کره شمالی گفت که کار‌های بیشتری هستند که باید انجام شوند. ترامپ گفت: تحریم‌ها علیه کره شمالی تا زمان خلع سلاح کامل هسته‌ای کره شمالی ادامه می‌یابند.

ترامپ گفت: با شریکان و متحدانش برای دور نگاه داشتن «تروریسم افراطی اسلامی» از مرز‌های آمریکا همکاری خواهد کرد.

سوریه
او بحران سوریه را «غم‌انگیز» توصیف کرد و گفت: در صورتی که دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند، ایالات متحده به آن پاسخ خواهد داد.

ایران
ترامپ در بخش دیگری از سخنانش به ایران پرداخت و گفت: «سران ایران بذر هرج و مرج، مرگ و نابودی می‌افکنند. آن‌ها به مرز‌های همسایگانشان و حق حاکمیت آن‌ها احترام نمی‌گذارند. سران ایران، منابع این کشور را هدر می‌دهند تا خودشان را ثروتمند کرده و اقدام به گسترش بلایا در سراسر منطقه و فراسوی آن کنند.»

رئیس‌جمهور آمریکا ایران را به پیگیری برنامه‌های خشونت‌طلبانه و توسعه‌طلبانه در خاورمیانه متهم کرده و مدعی شد همسایگان ایران بهای سنگینی در این زمینه پرداخت کرده‌اند.

او در ادامه مدعی شد: «به همین دلیل است کشور‌های بسیاری در خاورمیانه به شدت از تصمیم من برای خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای وحشتناک سال ۲۰۱۵ ایران و احیای تحریم‌ها علیه این کشور حمایت کردند.»

وی گفت: «توافق هسته‌ای، سرمایه سرشار برای سران ایران به ارمغان آورد. از زمان حصول برجام، بودجه نظامی ایران نزدیک به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد سران ایران از این وجوه برای ساخت موشک، سرکوب داخلی و ایجاد هرج و مرج در منطقه استفاده کرد.

ترامپ سپس گفت: «ایالات متحده کارزاری برای فشار اقتصادی راه انداخته تا رژیم را از وجوهی که برای پیشبرد برنامه‌های خونینش نیاز دارد، محروم کند. ماه گذشته ما احیای تحریم‌هایی که ذیل توافق هسته‌ای رفع شده بودند را آغاز کردیم. تحریم‌های دیگری هم ۵ نوامبر احیا خواهند شد و اقدامات بیشتری هم در راهند. در حال همکاری با کشور‌های وارد کننده نفت خام ایران هستیم تا خرید نفت خود را به طرز محسوسی کاهش دهند.»

او همچنین بار دیگر از اصطلاح آمریکا-ساخته «پیشتاز تروریسم» برای اشاره به نظام ایران اشاره کرد و گفت: «نمی‌توانیم اجازه دهیم کشور پیشتاز تروریسم در دنیا مالکیت خطرناک‌ترین سلاح‌های دنیا را به دست بیاورد.»

ترامپ اضافه کرد: «نمی‌توانیم به رژیمی که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهد و اسرائیل را به نابودی تهدید می‌کند، اجازه دهیم به ابراز‌های لازم برای حمل کلاهک هسته‌ای به سمت هر شهری روی کره زمین، دست پیدا کند. نمی‌توانیم این را انجام دهیم. از همه کشور‌ها می‌خواهیم رژیم ایران را مادامی که خشونت‌هایش ادامه دارند منزوی کنند و از همه کشور‌ها می‌خواهیم از مردم ایران که در حال تلاش برای بازپس‌گیری سرنوشت مذهبی شان هستند حمایت کنند.»

فلسطین و رژیم صهیونیستی
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به اقدامش برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی اشاره کرده و مدعی شد که این کار را در راستای به رسمیت شناختن حق انتخاب پایتخت برای تمام «کشورها» انجام داده است.

او مدعی شد: «ایالات متحده به آینده صلح و ثبات در منطقه، از جمله صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها متعهد است. این هدف با اذعان به حقیقت‌های آشکار رو به جلو حرکت کرده نه آنکه صدمه دیده باشد.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترامپ ترامپیسم سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا تأکید کرد که اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا متحده علیه کشورش اشتباه بزرگی است.

مادورو در دیدار با یک هیأت ایرانی با هدف تقویت روابط راهبردی دو کشور در کاراکاس پایتخت ونزوئلا گفت که آمریکا حتی یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر را رعایت نکرده است.

وی تأکید کرد که موضع کاراکاس در رد قیمومیت آمریکا استوار و محکم است.

مادورو تصریح کرد که کاراکاس و تهران همواره روابطی مبتنی بر همبستگی، برادری و همکاری بین دو ملت، دو انقلاب و دو کشوری که برای برادری متولد شده‌اند، ایجاد کرده‌اند.

پیش از این، رئیس‌جمهور ونزوئلا گفته بود که آمریکا با اعمال مجدد تحریم‌های نفتی علیه کشورش «به پای خود شلیک کرد».

آمریکا نوامبر گذشته با متهم کردن دولت مادورو به ادامه سیاست خود برای سرکوب مخالفان، تحریم‌ها را علیه بخش‌های نفت و گاز ونزوئلا دوباره اعمال کرد.

ایران و ونزوئلا در ژوئن گذشته ۲۵ توافقنامه دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله نفت، تجارت، بهداشت و فناوری را با حضور ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران و نیکلاس مادورو همتای ونزوئلا امضا کردند.

ایران در چارچوب سیاست خود با هدف تنوع بخشیدن به روابط خارجی که با تلاش همزمان برای تقویت و احیای روابط با کشورهای منطقه تحت عنوان سیاست همسایگی همراه است، جهت‌گیری خود را به سمت کشورهای آمریکای لاتین تقویت می کند.

کد خبر 6086433

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم