Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@10:57:59 GMT

احتمال جنگ قدرت پس از مرگ سلمان

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۸۰۴۳۷

احتمال جنگ قدرت پس از مرگ سلمان

یک رسانه انگلیسی در گزارشی تاکید کرد ولیعهد سعودی به اطلاع از افزایش دشمنی‌ها با خودش (در خاندان آل سعود) بیشترین شب‌هایش را در کشتی مجلل و تفریحی خود در دریای سرخ سپری می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: پایگاه انگلیسی «بیزینس انسایدر» در گزارشی با عنوان گفته می‌شود که ولیعهد بلندپرواز سعودی در کشتی مجلل خود به خاطر ترس از امنیت خود پنهان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش که آن را کریستوفر وودی تهیه کرده است، آمده است سیاست‌های محمد بن سلمان ۳۲ ساله در داخل و خارج عربستان، شهروندان را خشمگین کرده است به همین سبب وی نگران امنیت خود است و به سبب همین ترس از به خطر افتادن جانش، زمان‌های طولانی را در کشتی مجلل خود سپری می‌کند.

این گزارش به نقل از بروس ریدل از مرکز بروکینز به این اشاره می‌کند که بن‌سلمان از انتصاب خود به عنوان ولیعهد در سال ۲۰۱۷ برای پیشبرد سیاست‌های خصمانه خود استفاده کرده که برخی از این سیاست‌ها به رویارویی با رقبایش در منطقه منجر شده است. بر اساس این گزارش، تغییر شیوه جانشینی در آل سعود و تصمیمات بن سلمان در داخل و خارج بر ثبات عربستان تاثیر گذاشته و بن سلمان را وادار کرده تا درباره جان و امنیت خود بینماک باشد.

در ادامه این گزارش به نقل از اظهارات ریدل در پایگاه المانیتور آمده است شاهزاده بن سلمان از افزایش دشمنی‌ها نسبت به خود آگاه است و به همین سبب چندین شب خود را در کشتی مجلل خود که به نیم میلیارد دلار خریده، و در بندر جده لنگر انداخته است، سپری می‌کند.

این نویسنده آورده است بن سلمان این مبلغ را برای خرید کشتی تفریحی که ۴۴۰ فوت طول دارد و سیرین نامیده می‌شود، در پایان سال ۲۰۱۶ پرداخت کرد، وقتی برای اولین بار هنگام گذراندن تعطیلاتش در جنوب فرانسه این کشتی را مشاهده کرد، آن را از یک میلیاردر روسی خرید، این کشتی دو باند مخصوص فرود بالگرد و سه استخر شنا و دیگر وسایل تفریحی در خود دارد.

شاهزاده سعودی در حالی این کشتی مجلل را خرید که سیاست‌های ریاضتی و کاهش هزینه‌ها را در عربستان از جمله کاهش شدید هزینه‌های دولتی دنبال می‌کرد، این کشتی یک قصر شناور و بزرگ‌تر از زمین فوتبال است و ویژگی‌های فراوانی دارد.

رسانه انگلیسی در ادامه آورده است مهمترین تصمیمات بن سلمان که خشم دیگران را به دنبال داشته، جنگ علیه یمن است که چهار سال از آن گذشته و رد پایش در آن مشهود است و دیگری محاصره کشور قطر است، ریدل می‌گوید انتقاد‌ها از جنگ خونین فاجعه‌باری که بن سلمان علیه یمن به راه انداخته و یمنی‌ها را در معرض گرسنگی و بیماری‌ها قرار داده، در داخل عربستان رو به افزایش است.

کریستوفر وودی نیز در گزارش می‌گوید ویدئویی از احمد بن عبدالعزیز وجود دارد، وی که برادر ناتنی ملک سلمان است، در این ویدئو، پادشاه و پسرش را مسئول جنگ در یمن معرفی می‌کند که این ویدئو و مواضع بن عبدالعزیز بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های ارتباط اجتماعی داشته است.

این گزارش به این مطلب اشاره می‌کند که تصمیم سعودی برای محاصره قطر برای مسئولان آمریکایی غافلگیرکننده بود، علاوه بر آنکه این محاصره با استقبال در داخل عربستان روبرو نشد به طوری یک عالم دینی در عربستان به سبب انتقاد از این محاصره با احتمال اعدام روبرو شده، این تصمیم سعودی منجر به شکاف و دودستگی در شورای همکاری شده است.

بر اساس این گزارش، بن سلمان در نوامبر ۲۰۱۷، شماری از شاهزادگان مطرح و بازرگانان را بازداشت کرده که از بدترین تصمیمات وی بوده و سبب رعب و وحشت در میان سرمایه‌گذاران و فرار سرمایه‌ها شده است به طوری که سبب کاهش اعتماد به توان بن سلمان برای مدیریت مسائل اقتصادی شده است.

این گزارش آورده است از جمله شاهزادگانی که بازداشت شدند، متعب بن عبدالله فرمانده سابق گارد ملی (سلطنتی) بود که قدرت اساسی در عربستان به شمار می‌رود. تصمیم برکناری شاهزاده متعب نگرانی‌ها از اینکه سبب خشم و عصبانیت شود، به دنبال داشت. همچنین اقدام بن سلمان در بازداشت شاهزادگان و بازرگانان این برداشت را می‌دهد که با هدف تاثیرگذاری بر وضع موجود به نفع منافع شخصی‌اش صورت گرفته است.

این گزارش اضافه کرده است شاهزاده بن سلمان همچنان محتمل‌ترین گزینه برای جانشینی پدرش است تا زمانی که وی در قید حیات است، اما رفتار‌ها و عملکردش سبب شده تا پادشاهی سعودی کمترین ثبات را نسبت به پنجاه سال پیش داشته باشد واگر ملک سلمان ۸۱ ساله بمیرد، نزاع و درگیری بر سر پادشاهی رخ خواهد داد و چه بسا به خشونت تبدیل شود.

در پایان گزارش بیزینس انسایدر به نقل از ریدل آمده است دولت ترامپ، چک سفید (چراغ سبز) داده و به طور کامل از آن در جنگ یمن حمایت کرده است، کاخ سفید به تبلیغ ولیعهد پرداخته که این رویکرد احمقانه و خطرناکی است.

منبع: فردا

کلیدواژه: بن سلمان عربستان جنگ پادشاه سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «سلمان فارسی» چه خبر؟

پیگیری‌های خبرنگاران حاکی از آن است عوامل سریال «سلمان فارسی» فاز ایران باستان را ادامه می‌دهند.

به گزارش فارس، در این بخش دوره کودکی شخصیت سلمان فارسی جلوی دوربین خواهد رفت که از بازیگران شناخته شده محسوب نمی‌شود.

این فصل از نیمه‌مرداد ۱۴۰۲ در شهرک غزالی آغاز شد و پس از آن بخش‌های کوهستانی را که قسمت‌های زمستانی سریال می‌شود در شاهرود تصویربرداری شد.

این سریال با آغاز سال ۱۴۰۳ و فصل بهار مجددا به شهرک غزالی بازگشته است و با محوریت مجموعه ماربین ادامه دارد و در مقاطعی قرار است بخش‌هایی از این کار در سمنان ادامه یابد.

همچنین احسان ناظم بکایی روابط عمومی سریال «سلمان فارسی» نیز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به حجم بالای حضور بازیگران در این فصل گفت: فصل ایران باستان پر بازیگرترین فصل این سریال است و ۶۰ بازیگر به «سلمان» اضافه می‌شود.

ناظم بکایی با بیان اینکه بهار و تابستان پر خبری خواهیم داشت خاطرنشان کرد: به‌مرور نام این ۶۰ بازیگر اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است سریال «سلمان فارسی» در سه دوران تاریخی امپراتوری بیزانس، امپراتوری ساسانی و صدر اسلام به تصویر می‌کشد.

این سریال ۶۰ قسمتی که توسط داوود میرباقری در حال ساخت است از ۱۰ دی ۱۳۹۸ آغاز شد و انتظار می‌رود پخش «سلمان فارسی» از سال ۱۴۰۵ آغاز شود.

ازجمله بازیگران این سریال که تاکنون نام آن‌ها رسانه‌ای شده است می‌توان به علیرضا شجاع نوری، فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی، داریوش فرهنگ، علی دهکردی، احترام برومند، ستاره اسکندری، چنگیز جلیلوند و تورج نصر و... اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • احتمال محرومیت هواداران بایرن در بازی با رئال
  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان
  • احتمال تعلیق موقت تباس از ریاست لالیگا
  • خروج موج بارشی از خوزستان/ دما افزایش می‌یابد
  • روند افزایشی دمای ‌خوزستان‌
  • دریادار ایرانی: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • احتمال تعویق اردوی کشتی آزاد درصورت تکمیل سهمیه‌ها در بیشکک
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • از «سلمان فارسی» چه خبر؟
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان