Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: در روزهای اخیر قیمت گوجه فرنگی به سبب فعالیت کارخانه های رب و افزایش صادرات محصول با نوسانات چشمگیری در بازار روبرو شده است.

به گفته وی اعتصاب کامیون داران در روزهای اخیر باعث شد بار به کندی به میدان مرکزی میوه و تره بار برسد که این امر در افزایش نامعقول قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی بی تاثیر نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگر نرخ هر کیلو گوجه فرنگی گلخانه را 3 تا 6 هزار و 500، گوجه فرنگی نو را 3 تا 5 هزار و سیب زمینی را 2 تا 3 هزارتومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت هر کیلو انبه را 12 تا 20 هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ هر کیلو انجیر زرد 6 تا 15 هزار،انجیر سیاه 3 تا 7 هزار،انگور بی دانه زرد 4 تا 8 هزار،انگور مهری 3 تا 5 هزار،آلوشابلون 5 تا 9 هزار،توت فرنگی 7 تا 17 هزار،پسته تازه 40 تا 60 هزار،زغال اخته 6 تا 16 هزار،سیب گلاب 3 تا 8 هزار،سیب لبنیانی زرد 4 تا 9 هزار، سیب لبنانی قرمز 3 تا 8 هزار و خیار گلخانه 800 تا یک هزار تومان است.

وی ادامه داد:هم اکنون هر کیلو شلیل شبرنگ با نرخ 4 تا 9 هزار،گلابی بیروتی 6 تا 17 هزار،گلابی شاه میوه 7 تا 18 هزار، هلو انجیری 4 تا 9 هزار،هلو زعفرانی 5 تا 10 هزار،موز 7 تا 9 هزار و 500،خربزه 700 تا 2 هزار و 500،طالبی یک هزار تا 3 هزار و 500، هندوانه 400 تا یک هزار و 100،نارنگی تخم ژاپنی 3 تا 7 هزار و لیموشیرین 3 تا5 هزار تومان در میدان عرضه می شود.

کارگر نرخ هر کیلو بادمجان دلمه ای را یک هزار تا 2 هزار و 800 تومان اعلام کرد و افزود: همچنین قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه ای 2 تا 4 هزار،بامیه 3 تا 7 هزار،پیاز زرد 700 تا یک هزار و 600،سیر خشک 4 تا 9 هزار،شلغم 2 هزار و 200 تا 3 هزار و 500،فلفل تند ریز 3 تا 7 هزار،فلفل دلمه رنگی 5 تا 11 هزار،فلفل دلمه سبز 3 تا 5 هزار و 500، کاهو پیچ سالادی 2 هزار و 500 تا 4 هزار،کاهو رسمی یک هزار و 500 تا 2 هزار و 600 و کدو حلوایی یک هزار و 600 تا 2 هزار و 500 تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به نرخ سایر صیفی ها در بازار گفت: نرخ هر کیلو کدو مسمایی یک هزار تا 2 هزار و 500،کرفس یک هزار و 500 تا 2 هزار و 700،کلم قرمز 700 تا 2 هزار،کلم سفید 700 تا یک هزار و 700،کلم بروکلی 4 تا 11 هزار،لوبیا سبز 2 هزار و 500 تا 4 هزار،لیموترش ریز 8 تا 13 هزار،لیموترش سنگی 3 تا 8 هزار و هویج 2 هزار  و 500 تا 3 هزار و 600 تومان است.

به گفته وی نرخ هر کیلو سبزی جور(پلو،آش،قورمه) یک هزار و 200 تا 2 هزار و 200 و سبزی خوردن یک هزار و 500 تا 2 هزار و 200 تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پایان قیمت میوه در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به فراوانی مرکبات پیش بینی می شود که نوسان خاصی در بازار رخ ندهد.

انتهای پیام/

کامیون داران مجددا اعتصاب کردند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی میادین میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۰۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار

محسن دارابی، رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به خطرات و معضلات میدان بار قدیمی شهر کرمانشاه، گفت : این مجموعه بیش از نیم قرن قدمت دارد و کاملا فرسوده است و با توجه به اینکه سقف برخی غرفه‌ها از تیر چوب است، در صورت بروز یک آتش سوزی ساده، شاهد فاجعه‌ای عظیم در این مجموعه خواهیم بود.

وی افزود: یکی دیگر از معضلات اصلی این مجموعه، معضل ترافیکی است و با توجه به اینکه میدان بار کرمانشاه اکنون در دل شهر قرار گرفته، تردد خودرو‌های سنگین به آن و ایجاد ترافیک مشکلات بسیاری برای شهروندان ایجاد کرده است.

دارابی با تاکید بر لزوم جابجایی میدان بار کرمانشاه، گفت: در این زمینه پیگیری‌های بسیاری انجام داده ایم و اراضی بسیاری مشخص کرده ایم تا در نهایت به زمینی مناسب در چالابه رسیدیم که هم کاربری غیرکشاورزی داشته و هم از وسعت خوبی برخوردار بوده و هم فاصله نهایتا نزدیکی با شهر دارد.

وی تاکید کرد: مالک این زمین که برای راه اندازی میدان بار اعلام آمادگی کرده به عنوان سرمایه گذار در این پروژه حضور دارد. در همین راستا یک تفاهم نامه به امضاء رسید، اما با ارسال آن به شورای شهر رد شد.

دارابی گفت: اینکه به چه دلیل این تفاهم نامه در شورای شهر رد شده را هنوز نمی‌دانیم، اما ما باز هم با سرمایه گذار این پروژه پیگیر راه اندازی میدان بار هستیم، چرا که یک ضرورت برای شهر کرمانشاه است.

رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه گفت: باز هم پیگیر اخذ مصوبه اجرای این پروژه از شورای شهر هستیم و درصورتی که شورا موافقت کند، پروژه میدان بار را امسال اجرایی می‌کنیم.

وی با اشاره به وسعت ۲۱ هکتاری زمین در نظر گرفته شده برای احداث میدان بار جدید کرمانشاه، گفت: این زمین ۲۰ برابر میدان بار جدید وسعت دارد و قطعا می‌توان میدان باری شکیل و با خدماتی به مراتب بهتر در آن احداث کرد.

به گفته دارابی هزینه راه اندازی میدان بار جدید کرمانشاه حدود ۲۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی به سختی جابجایی صنوف فعال در میدان بار کنونی کرمانشاه هم اشاره و تصریح کرد: در صورت موافقت شورا، با چالش دیگری در زمینه جابجایی میدان بار مواجه هستیم و آن برخی صاحبان اصناف میدان بار هستند که تمایل چندانی برای جابجایی ندارند.

دارابی گفت: با توجه به قیمت هر متر زمین در میدان بار، طبیعی است که برخی تمایلی برای جابجایی نداشته باشند، درحالیکه با این جابجایی میدان بار جدید هم ارزش پیدا می‌کند و این جابجایی یک ضرورت است.

 دارابی به معضل دیگر شهر کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: یکی از مشکلات فعلی شهر، پارکینگ‌ها هستند که بطور کامل رها شده و نظارتی بر فعالیت آنها اعمال نمی‌شود.

وی افزود: در گذشته پارکینگ‌ها تحت نظارت پلیس راهور فعالیت داشتند و بعدا تحت نظارت سازمان مشاغل شهری شهرداری درآمدند و بعد از آن نوبت به شورای حمل و نقل ترافیک رسید، اما در حال حاضر هیچ نهادی نظارتی که باید بر پارکینگ‌ها ندارد و عملا این مراکز بصورت «رها شده» در سطح شهر فعالیت دارند.

دارابی گفت: همین عدم نظارت‌ها موجب شده که هر کس یک زمین خالی بدست آورده، با مجوز و بی مجوز یک پارکینگ راه انداخته و بدون هیچگونه امکانات خاصی هر مقدار پولی که می‌خواهد از شهروندان می‌گیرد و هیچ کس هم نیست که نظارت کند.

رییس سازمان مشاغل شهری شهرداری کرمانشاه گفت: در حال حاضر تنها چهار پارکینگ تحت نظر شهرداری قرار دارد و بقیه یا مجوز ندارند و یا مجوز دارند، اما بر کار آنها نظارت نمی‌شود.

دارابی گفت: ساماندهی پارکینگ‌ها مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها از جمله فرمانداری، پلیس اماکن، تعزیرات، اصناف و... را می‌طلبد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور
  • تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی!
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی با کمک به رژیم صهیونیستی! + فیلم
  • قیمت حبوبات در میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران اعلام شد
  • آغاز اردوی المپیکی شاگردان رنگرز بعد از جام تختی
  • راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار