Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - میزگرد فرصت ها و چالش های قطعه سازان خودرو استان مرکزی عصر سه شنبه در سالن جلسات معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، تنگنا و چالش های مالیاتی، دارایی و گمرک، کمبود مواد اولیهبه ویژه فولاد، نرخ بالای تسهیلات، تجهیزات فرسوده و معوقات انباشته قطعه سازان ازمهمترین مسائلی بود که در این میزگرد مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیریت مشکلات در حوزه قطعه سازی خودرو از سوی تصمیم سازان استانی و مدیران مربوطه در این میزگرد به بحث و نظر گذاشته شد.
«محمود نعمتی» مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین الملل و «مجید نیکی ملکی» مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی، « مسعود بختیار» معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت و «منوچهر توسطی» رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی از جمله مدعوان این میزگرد تخصصی بودند.
«احمدرضا رعنایی» رئیس انجمن قطعه سازان خودرو استان مرکزی و عضو انجمن قطعه سازان خودرو کشور، «حسین قمی» مدیرعمل شرکت فناوران اراک، «علیرضا خلیلی» مدیرعامل شرکت نیرو ساز اراک، «علی اصغر قدبیگی» مدیرعامل شرکت کوشاوران اراک، «عباس صادقی» مدیرعامل شرکت فرم قطعه راسخ و «حشمت الله مرادی» مدیرعامل شرکت قطعه سازی مرادی نیز به عنوان فعالان قطعه سازی استان مرکزی در این میزگرد به ارائه مشکلات و چالش های این بخش پرداختند.
مشروح این میزگرد روز دوشنبه نهم مهرماه جاری روی خروجی ایرنا استان مرکزی قرار می گیرد.
بیش از 50 شرکت قطعه سازی خودرو در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعتي قطعه سازان خودرو استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش تامین کودهای کشاورزی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، محسن نظام دوست، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در خراسان شمالی اظهار کرد: هر ساله سهمیه کودهای شیمیایی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به شرکت های خدمات حمایتی کشاورزی استان ها ابلاغ می شود.

وی گفت: در سال گذشته، برای استان سهمیه کود اوره ۳۵ هزار تن، سهمیه کود فسفاته در حدود ۱۰ هزار تن همچنین سهمیه کود پتاسه سه هزار و ۳۰۰ تن به استان اعلام شد که این شرکت طی سال گذشته این سهمیه را جذب و میان کشاورزان توزیع کرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی افزود: البته در سال گذشته در زمینه کود پتاسه، در حدود ۹۰۰ تن مازاد بر سهمیه که برای کشاورزی استان مورد نیاز شد به استان اختصاص یافت.

وی در ادامه درباره سهمیه کودهای شیمیایی استان در سال ۱۴۰۳ نیز اظهار کرد: فعلا برای استان سهمیه سال جاری همانند سهمیه سال گذشته تعریف و مشخص شده است.

نظام دوست گفت: در عین حال، در حال گفت و گو با وزارت جهاد کشاورزی هستیم تا وزارتخانه برای استان، سهمیه هر یک از کودهای شیمیایی اشاره شده در سال جاری را ۱۵ تا ۲۰ افزایش دهد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود وزارتخانه با این تقاضای افزایش سهمیه موافقت کند.

با این وجود، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از یکم تا بیستم فروردین ماه جاری از سوی پتروشیمی‌ های کشور سه هزار و ۵۰۰ تن کود اوره به استان اختصاص یافته، عنوان کرد: شرکت پتروشیمی خراسان از بیستم فروردین ماه جاری تحویل کود اوره به استان را متوقف کرده است.

وی افزود: این در حالی است که شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان باید در طول سال جاری ۳۵ هزار تن کود اوره را تامین و میان کشاورزان توزیع کند.

نظام دوست در ادامه با یادآوری این مطلب که پتروشیمی خراسان در سال گذشته طی دو مرتبه تحویل کود اوره به این شرکت را متوقف کرد که در استان کمبود تامین کود اوره رخ داد، خاطرنشان کرد: پتروشیمی خراسان از یکم تا بیستم فروردین ماه جاری فقط سهمیه کود اوره اسفند ماه ۱۴۰۲ را به این شرکت تحویل داد و تحویل سهمیه کود اوره فروردین ماه جاری را به این شرکت متوقف کرده است.

وی تصریح کرد: این مسئله باید حل شود تا در زمینه تامین کود اوره با کمبود مواجه نشویم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود درباره گلایه کشاورزان از افزایش قیمت سهمیه کودهای شیمیایی در سال ۱۴۰۳ نیز اعلام کرد: قیمت گذاری کودهای شیمیایی در ستاد تنظیم بازار کشور تصمیم گیری و به تایید هیات دولت می رسد.

وی گفت: قیمت کودهای شیمیایی در سال ۱۴۰۳ در مقایسه با قیمت آنها در سال ۱۴۰۲ در حدود ۲۵ تا ۲۸ درصد افزایش یافته است.

نظام دوست بیان کرد: در حال حاضر یک کیسه ۵۰ کیلویی کود اوره با قیمت ۱۹۵ هزار تومان، یک کیسه ۵۰ کیلویی کود فسفاته با قیمت ۱۷۵ هزار تومان و یک کیسه ۵۰ کیلویی کود سولفات پتاسیم نیز با قیمت ۸۱۲ هزار تومان به کشاورزان تحویل می شود.

وی افزود: این سهمیه کودهای شیمیایی با قیمت های اشاره شده به صورت قیمت های یارانه ای به کشاورزان تحویل می شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت آزاد یک کیسه کود اوره در بورس بیش از ۸۰۰ هزار تومان و کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه نیز تا حدود دو میلیون تومان است که دولت مابه التفاوت این نرخ ها می پردازد.

خبرنگار: سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227162 برچسب‌ها کشاورزی کود دامی

دیگر خبرها

  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • تظاهرات تجلیل از نیروهای مسلح
  • مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
  • تأمین پاکت شیر چالش توزیع شیر در مدارس کشور!
  • رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد
  • (ویدئو) این قطعه بین خودروهای شاهین و بوگاتی مشترک است!
  • چالش تامین کودهای کشاورزی در خراسان شمالی
  • ۹۰۰ قطعه زمین در راستای طرح جوانی جمعیت در امیرکبیر واگذار شد