Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@04:56:09 GMT

واریس در کمین قد بلندها

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۸۰۹۴۸

واریس در کمین قد بلندها

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد بلندی قد می‌تواند در احتمال  ابتلای فرد به واریس نقش داشته باشد.به طوری که به ازای هر ۱۰ سانتی‌متری که به قد فرد اضافه می‌شود خطر دچار شدن رگ‌ها به واریس حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

 

یکی از متخصصان این مطالعه گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد فاکتور «قد» از طریق ژنتیک با افزایش خطر واریس در رگ‌ها مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واریس باعث می‌شود رگ‌ها به شکل ورم کرده در زیر سطح پوست و به رنگ بنفش تیره یا آبی دیده شود و اغلب رگ‌های پا به این عارضه دچار می‌شوند.

 

همچنین به گفته پزشکان، واریس رگ‌ها خطر حمله قلبی و سکته مغزی را در فرد افزایش نمی‌دهد و به طور کلی بیماری خوش‌خیم به حساب می‌آید. هرچند، وجود این رگ‌ها با درد همراه است و می‌تواند به دلیل جذب آب به ورم پاها منجر شود.طبق اعلام انجمن بیماری‌های عروقی، ۲۵ درصد زنان و ۱۵ درصد مردان دچار واریس می‌شوند.

 

در این بررسی گروهی از متخصصان به ارزیابی اطلاعات بیش از ۴۱۳ هزار فرد ۴۰ تا ۶۹ سال در سراسر مناطق انگلیس پرداختند. آنها با اشاره به فاکتورهای خطرزا از جمله سن، جنسیت، چاقی، بارداری در بروز واریس، افراد را بر اساس قد گروه بندی کردند و مشخص شد در افراد بلند قد احتمال ابتلا به واریس ۷۴ درصد بیشتر است. علاوه بر این، محققان ژن‌های تعیین کننده قد را با خطر ابتلا به واریس مرتبط دانستند.

 

جام جم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: قد بلند واریس گوناگون جام نیوز پوست ژنتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • فیلم| عملیات کمین حزب‌الله در رویسات العلم
  • فیلم/ عملیات کمین حزب‌الله در رویسات العلم