Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، طبق گزارشات منتشر شده از طرف تحلیلگران اطلاعاتی در واشنگتن کره شمالی درحال افزایش استفاده از کریپتو کارنسی‌ها (پولهای مجازی) به منظور دور زدن تحریم‌های اقتصادی آمریکاست. حتی گفته می‌شود که این کشور درحال ایجاد پول مجازی مخصوص به خود به منظور کمک به انتقال پول در آن سوی مرزهای خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو تحلیلگر اطلاعاتی در گفتگو با آسیا تایمز با اشاره به این موضوع گفتند: مجرمان بین المللی در هرجایی ترجیح می‌دهند از پول مجاری استفاده کنند و کره شمالی نیز از این قاعده مستثنی نیست.  این نوع پولها به کره شمالی قدرت مانور بیشتری در دور زدن تحریم‌ها داده است. به اعتقاد این کارشناسان کره شمالی از این پولها برای "پولشویی" استفاده می‌کنند.

بعد از اتفاقاتی که برای ایران رخ داد کره شمالی در صدد است تا از پولهای مجازی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا استفاده کند. کره ای ها می‌توانند با ایجاد حسابهای دروغین و به صورت ناشناس پول مجازی خود را تبدیل به ارزهای دیگر کنند.

به عنوان مثال کره شمالی می‌تواند با استفاده از یک سرویس مستقر در روسیه یک کیف پول آنلاین ایجاد کرده و پولهای مجازی خود را به یک سرویس کیف پول در بلغارستان انتقال دهد و از آنجا نیز به یک سرویس کیف پول دیگر در یونان انتقال دهد. تمام این فرایند به صورت ناشناس و با استفاده از بلاکچین خود کره‌ای‌ها انجام می‌شود. از این پس پولهای مجازی راه خود را به سمت بازارهای اروپا باز کرده که با بانکهای آمریکایی در ارتباط هستند و پیونگ یانگ از این طریق می‌تواند به دلار مورد نظر خود دست یابد.

این گزارشات درحالی منتشر می‌شوند که روز گذشته کره جنوبی و آمریکا بر ادامه حفظ تحریم‌های شدید علیه کره شمالی تا زمان خلع سلاح کامل توافق کردند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۱۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات

به گزارش همشهری آنلاین، «اداره کنترل دارایی‌های خارجی» (اوفک) در تارنمای وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، عدنان محمود یوسف، مازن حسن الزین، آندریا سمیر مشنتف، بشیر ابراهیم منصور و فیراس حسن مکلد به دلیل کمک به «حسن مکلد» مالک صرافی CTEX برای «دور زدن تحریم‌ها و تسهیل اقدامات غیرقانونی در حمایت از حزب‌الله» تحریم شده‌اند.

پیشتر حسن کلد و صرافی CTEX در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته بودند.

اوفک افزود: این افراد از جمله ۲ موسس صرافی CTEX و ۲ پسر مکلد ۲ شرکت را در لبنان و امارات اداره می‌کند که آنها نیز بطور همزمان تحریم شده‌اند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: حزب‌الله همچنان به سرمایه‌گذارهای تجاری ظاهرا مشروع و تسهیل‌کنندگان کلیدی برای تامین مالی عملیات گروه از جمله حملات بی‌ثبات‌کننده در امتداد مرزهای شمالی اسرائیل متکی است.

وی افزود: آمریکا به ردیابی منابع درآمدی کلیدی حزب‌الله و محدود کردن قابلیت آن برای بی‌ثبات کردن منطقه ادامه می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ۷ فروردین نیز در تداوم سیاست‌های تحریمی خود اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه شبکه‌ تسهیل‌کننده حواله‌های مالی برای حوثی‌ها (انصارالله یمن)، حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اعمال کرد. این تحریم‌ها شامل ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش می‌شود.

کد خبر 848995 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه تحریم ایالات متحده آمریکا لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • تحریم عاملی برای خودکفایی و پیش برندگی در کشور شده است
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد