Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره از دیدار بین مقامات آمریکا و مسئولان سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی و عربستان و بحرین و امارات درباره ایران خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از الجزیره، مسئولانی از آمریکا و عربستان و بحرین و امارات و سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در نیویورک درباره ایران دیدار کردند.

رژیم‌های عربی برای ضربه زدن به ایران ارتباطات گسترده‌ای با رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا دارند و بعضا مقامات این کشور‌ها همکاری با تل‌آویو علیه تهران را در راستای منافع ملی کشورشان تلقی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا موساد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۱۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به مطلع بودن از عملیات «وعده صادق»

یک رسانه انگلیسی در گزارشی به موضوع اخطار ایران به شرکای منطقه‌ای و آمریکا پیش از پاسخ‌تلافی‌جویانه شنبه‌شب خود به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی پرداخته و مطرح کرد که آمریکا مدعی شده است برخلاف اظهارات ایران، پیش از این حمله از آن بی‌اطلاع بوده است.

به گزارش ایسنا، یک رسانه انگلیسی در گزارشی مطرح کرد که مقامات ترکیه‌ای، اردنی و عراقی، روز یکشنبه(دیروز) در پی پاسخ تلافی‌جویانه ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی طی عملیات «وعده صادق» گفتند که ایران چند روز پیش از این حملات پهپادی و موشکی خود درباره آن هشدار داد بود اما مقامات آمریکایی مدعی هستند تهران به واشنگتن هشدار نداده بود و قصد داشته خسارات قابل‌توجهی به بار بیاورد.

ایران چند روز پس از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی حمله کرده و آن را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه این رژیم و در چارچوب بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد دانست.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در واکنش به این حمله گفت: در پیامی که به دوستانمان در کشورهای منطقه دادیم، از ۷۲ ساعت قبل از عملیات اطلاع دادیم که پاسخ ایران در قالب دفاع مشروع قطعی و مسلم است، بنابراین ما امنیت همسایگان و منطقه را امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

او افزود: به برادران و دوستان‌مان در منطقه که ایالات متحده آمریکا در آن کشورها دارای پایگاه نظامی است، اعلام کردیم که هدف ما در دفاع مشروع صرفا تنبیه رژیم اسرائیل است و ما به دنبال هدف قرار دادن افراد و پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیستم. ما تاکید کردیم که هرگز از توسعه تنش در منطقه استقبال نکرده‌ایم. هشدار دادیم اگر ایالات متحده از فضا یا سرزمین کشورهای مورد نظر برای دفاع و حمایت جانبدارانه از تل‌آویو استفاده کند، به ناچار پایگاه نظامی آمریکا در آن کشور مورد هدف قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: وزارت امور خارجه ترکیه گفت که پیش از وقوع این حمله، با واشنگتن و تهران گفت‌وگو کرده و به عنوان میانجی پیام‌هایی را به منظور اطمینان یافتن از این که واکنش‌ها متناسب باشد، منتقل کرده بود.

یک منبع دیپلماتیک ترکیه‌ای در این باره گفت: ایران گفت که واکنش آن پاسخ به حمله اسراییل به سفارت آن در دمشق است و فراتر از آن نخواهد بود. ما از احتمالات مطلع بودیم و اتفاقاتی که افتاد برایمان تعجب‌آور نبود.

عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی

با این وجود، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا اظهارات وزیر امور خارجه ایران را رد کرده و گفت که واشنگتن از طریق سوئیس با ایران در ارتباط بود اما ۷۲ ساعت پیش از این حمله اخطاری دریافت نکرده بود.

او مدعی شد: این واقعا صحت ندارد. آن‌ها اخطار ندادند و چیزی مبنی بر این نگفتند که «اهداف این‌ها خواهد بود، پس تخلیه‌شان کنید.»

این مقام آمریکایی در ادامه با بیان این که تهران تنها پس از آغاز حملات به آمریکا پیام داد، ادعا کرد که قصد ایران این بود که این حملات «به شدت ویرانگر» باشند.

او درباره ادعای خود توضیح داد که «ما در حالی که این(حمله) در حال انجام بود، پیامی از طریق سوئیس از ایرانی‌ها دریافت کردیم. به طور کلی، این پیام این بود که پس از (این حمله) کارشان به پایان می‌رسد اما عملیات هنوز ادامه داشت. این پیامی بود که به ما دادند.

ادعای این مقام آمریکایی در حالی با تلاش برای تحریف اظهارات ایران در این باره مطرح می‌شود که وزیر امور خارجه ایران، خود، با بیان اینکه عملیات نظامی ایران محدود بود، گفت ما بامداد روز یکشنبه به کاخ سفید در پیامی اعلام کردیم که عملیات ما محدود و حداقلی و با هدف دفاع مشروع و تنبیه رژیم اسرائیل انجام می‌شود.

مقامات عراقی، ترکیه‌ای و اردنی نیز گفتند که ایران هفته گذشته درباره این حمله هشدار داده بود که شامل جزئیاتی درباره آن نیز می‌شد.

در ادامه این مطلب آمده است: دو منبع مطلع عراقی، یک مشاور امنیتی دولت و یک مقام امنیتی گفتند که ایران حداقل سه روز پیش از وقوع این حمله، از طریق کانال‌های دیپلماتیک به بغداد درباره آن اطلاع داده بود.

زمان دقیق این حمله آن موقع فاش نشده بود اما چند ساعت پیش از حمله به مقامات امنیتی و نظامی عراق اعلام شد و به بغداد اجازه داد که حریم هوایی خود را ببندد و از حوادث مرگ‌بار جلوگیری کند.

تصاویر موشک‌باران اراضی اشغالی توسط ایران در عملیات «وعده صادق»

مقام امنیتی عراقی که پیشتر به آن اشاره شد، گفت: دولت به وضوح از طریق مقامات ایرانی مطلع شد که نظامیان آمریکایی در عراق نیز از پیش، از این حمله مطلع بوده‌اند.

افزون بر این، یک مقام ارشد اردنی نیز گفت که ایران سفرای کشورهای عربی در تهران را چهارشنبه گذشته فراخواند تا به آن‌ها درباره قصد خود برای انجام دادن یک حمله اطلاع دهد، اگرچه زمان آن را مشخص نکرد.

او در پاسخ به این که آیا ایران جزئیاتی درباره اهداف و نوع تسلیحاتی که قرار بود استفاده کند نیز جزئیاتی ارائه کرده بود، مستقیما پاسخ نداد اما به طور تلویحی اشاره کرد که این موضوع هم مطرح شده بود.

یک منبع مطلع ایرانی نیز گفت که ایران از طریق کانال‌های دیپلماتیک، از جمله قطر و سوئیس درباره روز حمله به آمریکا اطلاع داده بود.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت که هنوز مشخص نیست تا چه اندازه می‌توان از گسترش تنش‌ها جلوگیری کرد.

«جو بایدن» رییس‌جمهور آمریکا به رژیم صهیونیستی گفته است که واشنگتن در هیچ گونه حمله تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی تل‌آویو علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، دولت بایدن پاسخی دیپلماتیک به این حمله را ترجیح می‌دهد و به دنبال گسترش تنش‌ها با ایران نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی وزرای دفاع آمریکا و قطر درباره حمله ایران
  • واکنش آمریکا به مطلع بودن از عملیات «وعده صادق»
  • گفت‌وگوی بلینکن با وزرای خارجه خاورمیانه درباره حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی بایدن و سران کنگره درباره تحولات خاورمیانه
  • گفت وگوی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه عربستان درخصوص تحولات منطقه
  • گفت وگوی امیر عبداللهیان و بن فرحان درخصوص تحولات منطقه
  • گفت وگوی امیر عبداللهیان و وزیر خارجه عربستان درخصوص تحولات منطقه
  • نفوذ سرویس موساد به اردوگاه الهول سوریه
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر جنگ اسرائیل با وزیر دفاع آمریکا هم‌زمان با حملات سپاه
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر جنگ اسرائیل با وزیر دفاع آمریکا همزمان با حملات سپاه