Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل با حمله مجدد به سیاست های اوپک، گفت: درحالی که آمریکا از برخی کشورهای عضو اوپک مجانی حمایت می کند، اما آنها از ما با افزایش قیمت نفت، سود بسیاری می برند که این روند، خوب نیست و از آنها می خواهیم افزایش قیمت ها را متوقف کنند.رئیس جمهور آمریکا با طرح این ادعا که کشورهای عضو اوپک دیگر کشورهای جهان را غارت می کنند و این خوب نیست، گفت: آمریکا از کشورهای دیگر انتظار دارد تا سهم منصفانه ای را برای حمایت نظامی آمریکا از آنها بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ پیش از این برخی کشورهای عضو اوپک مانند عربستان را گاو شیرده توصیف کرده و خواستار پرداخت هزینه های آمریکا بابت حمایت از این کشورها شده بود.
او در حالی به برخی کشورهای عضو اوپک هم پیمان واشنیگتن حمله کرد که در جاهای دیگری از سخنان خود به تمجید از آنها پرداخت.

تمجید ترامپ از خودش

ترامپ در ابتدای سخنرانی خود به مسائل داخلی آمریکا اشاره کرد و ضمن تحسین عملکرد کاری خود گفت:اقتصاد آمریکا برخوردار از رونق بالایی شده است.
رئیس جمهور آمریکا گفت: معتقدیم که وقتی کشورها به حقوق همسایگان خود احترام بگذارند و از منافع ملت هایشان دفاع کنند، می توانند همکاری بهتری با هم برای تضمین امنیت، صلح و نیک بختی داشته باشند.
او مدعی شد که به لطف عملکرد ارتش آمریکا و همکاری با کشورهای دیگر، تروریست های داعش از قلمروی اشغالی در عراق و سوریه بیرون رانده شده اند.
ترامپ با اشاره به اینکه آمریکا ایدئولوژی جهانی سازی را رد و از دکترین وطن پرستی استقبال می کند، به مساله مهاجرت پرداخت و گفت که تنها راهکار بلندمدت برای بحران مهاجرت، کمک به مردم برای ساختن آینده ای نویدبخش تر در کشورهای خودشان است.

مقابله با سوسیالیسم

ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم مقابله همه کشورها با سوسیالیسم و فلاکت حاصل از آن اشاره کرد و در عین حال گفت که آمریکا تنها به کشورهایی کمک مالی اعطا می کند، که به ایالات متحده احترام گذارند.
وی افزود:ما در آمریکا به عظمت آزادی و شان فردی معتقدیم و به حکومت قانون و استقلال ایمان داریم.ما باید از حق حاکمیت و استقلال گرانمایه مان محافظت کنیم.

مداخله آمریکا در خاورمیانه

رئیس جمهور آمریکا همچنین به مساله خاورمیانه پرداخت و گفت: آمریکا با شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن برای ایجاد ائتلاف منطقه ای راهبردی برای ایجاد ثبات درخاورمیانه همکاری می کند.وی در قسمتی از سخنان خود به مساله کره شمالی اشاره کرد و از «کیم جونگ اون» رهبر این کشور به دلیل شجاعت نشان دادن در برداشتن گام هایی در جهت خلع سلاح کشورش تقدیر کرد. 

وی در عین حال گفت که کارهای بیشتری باید انجام شود و تحریم ها در مورد کره شمالی تا زمان خلع سلاح هسته ای این کشور برقرار باشد. ترامپ یادآور شد که دیگر موشکی از کره شمالی پرتاب نمی شود، آزمایش های هسته ای این کشور متوقف شده و بخشی از تاسیسات نظامی پیونگ یانگ برچیده شده است.
سخنان امسال ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل در مورد کره شمالی، متفاوت از سخنان سال گذشته وی در همین اجلاس در مورد این کشور بود. ترامپ سال گذشته ضمن یاد کردن از رهبر کره شمالی به عنوان «مرد موشکی»، این کشور را به نابودی تهدید کرد.

 ادامه حمله به رقبای تجاری

ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل از رفتارهای تجاری دولت خود دفاع کرد و گفت که آمریکا هر زمان احساس کند مورد تقلب قرار گرفته است، بر اساس منافع ملی اش عمل می کند. وی در جریان سخنرانی خود در نیویورک گفت: دیگر چنین موارد سواستفاده ای را تاب نخواهیم آورد و اجازه نخواهیم داد کارگران ما قربانی شوند، شرکت های ما مورد تقلب واقع شوند و ثروتمان چپاول شود یا انتقال یابد. 

وی خشم خود را متوجه کشورهایی کرد که به گفته او سال ها از کارگران آمریکایی سواستفاده کرده اند. وی از پذیرش کشورهایی در سازمان تجارت جهانی انتقاد کرد که طبق ادعای او، اصولی را زیر پا گذاشته اند که این سازمان براساس آن پایه گذاری شده است.
ترامپ در عین حال بیشترین ضربه را به چین وارد کرد و از دامپینگ (قیمت شکنی یا بازار شکنی)، اخلال ارزی و سرقت دارایی فکری که چین از سوی دولت آمریکا به آن متهم شده است، انتقاد کرد.
وی با اشاره به اینکه عدم توازن تجاری آمریکا با چین، قابل قبول نیست، یادآور شد که هر گونه اقدامی از سوی پکن برای تقلب در بازار تحمل نمی شود. رئیس جمهوری آمریکا همچنین از موفقیت دولتش در زمینه همکاری با مکزیک و کره جنوبی در زمینه بررسی مجدد توافق های تجاری خبر داد و گفت که کار در زمینه بازبینی و اصلاح توافق های تجاری، آغاز ماجراست.

 

دادگاه بین المللی کیفری مشروعیت ندارد

ترامپ همچنین با اشاره به دادگاه بین المللی کیفری و شورای حقوق بشر سازمان ملل که دولت متبوعش درصدد تضعیف عملکرد آن برآمده است، گفت: تا آنجا که به آمریکا مربوط می شود، دادگاه بین المللی کیفری، صلاحیت، مشروعیت و اختیار ندارد. 

او همچنین در سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل، آلمان را بی نصیب نگذاشت و از عزم برلین برای احداث خط لوله مستقیم انرژی از روسیه انتقاد کرد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت

به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ طبق جدیدترین نرخنامه، قیمت انواع قارچ و جوانه در میادین و بازار‌های میوه و تره بار به شرح ذیل است؛

 قارچ دکمه‌ای فله پشت بسته درجه یک ۶۵هزار تومان

 قارچ دکمه‌ای فله پشت باز درجه دو ۳۵ هزار تومان

 قارچ دکمه‌ای اسلایس شده هر بسته یک کیلوگرمی درجه یک ۵۲ هزار تومان

 قارچ دکمه‌ای بسته‌بندی یک کیلوگرمی ۶۷ هزار تومان

 قارچ صدفی فله هر کیلوگرم ۱۱۰ هزار تومان

 جوانه شبدر بسته بندی بالای ۲۵۰گرم ۳۳هزار تومان

 جوانه گندم بسته بندی بالای ۲۰۰ گرم ۲۱ هزار تومان

 جوانه ماش بسته بندی بالای ۳۰۰ گرم ۳۵هزار تومان

 جوانه مخلوط سالادی بسته بندی بالای ۲۰۰ گرم ۳۵ هزار تومان

 جوانه یونجه (آلفا) بسته بندی بالای ۲۰۰ گرم ۳۲هزار تومان

 قارچ دکمه‌ای قهوه‌ای ۴۰۰ گرمی هر بسته ۴۳ هزار تومان

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • قیمت قارچ در میادین تره بار شهرداری تهران کاهش یافت
  • قیمت قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد
  • مسلمانان در صورت یک‌دلی و یک‌صدایی به تمام حقوق پایمال‌شده خود می‌رسند
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوترش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوارش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی
  • حداقل دستمزد در هر یک از کشورهای جهان عرب چند دلار است؟ ( اینفوگرافی)
  • باشگاه ۳۰ ساله‌های فوتبال جهان با پادشاهی هری کین