Web Analytics Made Easy - Statcounter

یدالله صمدی (کارگردان سینما و تلویزیون) مدت سه ماه از بیماری کبد رنج می‌برد و حدود دو ماه پیش برای ادامه درمان و پیوند کبد به بیمارستانی در شیراز منتقل شد و عمل پیوند کبد را در این بیمارستان انجام داد اما به دلیل موفق نبودن عمل پیوند کبد، ساعت 17:30 عصر امروز سه شنبه سوم شهریور درگذشت.

این کارگردان متولد سال 1331 در شهر مراغه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شروع فعالیت این کارگردان در سینما با دستیاری نصرت الله کریمی در فیلم «تخت خواب سه نفره» بود و بعدها با این کارگردان در فیلم «خانه خراب» نیز همکاری کرد.

او در فیلم های «دست شیطان» حسین زندباف و «دادشاه» حبیب کاوش دستیار کارگردان بود و در سال 1363 اولین فیلمش را با نام «مردی که زیاد می دانست» ساخت.

اتوبوس، ایستگاه، ساوالان، آپارتمان شماره 13، دو نفر و نصفی، دمرل، معجزه خنده، سارای، بانوی من، شهرآشوب از دیگر فیلم های او هستند و آخرین فیلمش در سینما هم با نام «پدر آن دیگری» در سال 93 ساخته شد.

نمایش آخرین ساخته صمدی در سال 93 در سینما مهم ترین اثر تلویزیونی صمدی شوق پرواز بود

او همچنین کارگردانی دو سریال «شوق پرواز» و «هفت سین» را بر عهده داشته است.

سعید کریمی دستیار و دامادش به روحیات و خصوصیات اخلاقی و رفتاری او در عرصه فیلمسازی این طور اشاره کرد: "یدالله صمدی همیشه با اعتقاد می‌گفت «شوق پرواز» قسمتش شده! چون قسمت شد همه کاراکترها و عوامل به خوبی در کنار هم قرار گرفتند. جالب است بدانید وقتی این کار به یدالله صمدی پیشنهاد شد او به جهت تجربه کم در این حوزه با اکراه می‌پذیرد، چون همیشه دوست داشته و دارد کاری که قبول می‌کند با تمام پرداخت‌های مطلوب و استاندارد ساخته و پرداخته شوند.

وقتی فیلمنامه را یدالله صمدی خواند آنقدر خوب نوشته شده بود این کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون را دلباخته خودش کرد. به همین خاطر با تمام قوا پای این کار ایستاد. یکی از نقاط قوت سریال «شوق پرواز» این بود که اصلاً درباره نمایش قهرمان داستان که شهید بابایی باشد دنبال اغراق‌های کلیشه‌ای و مرسوم نبود. چون بیننده با این نگاه‌های مصنوعی که از ابتدا انگار شهید آسمانی مادرزاد بوده، هیچ همزادپنداری پیدا نمی‌کند و اگر «شوق پرواز» به عنوان یک سریال پربیننده از نگاه مردمی در دهه 80 انتخاب شد، چون عاری از این نوع پرداخت‌های کلیشه‌ای بود.

کاری درباره شهید بروجردی به یدالله صمدی پیشنهاد شد اما خودش خواست یک فاصله‌ای میان «شوق پرواز» بیفتد که خدایی ناکرده نوع پرداخت‌مان تکراری و کلیشه‌ای نشود. در ادامه هم کار شهید باکری به ایشان پیشنهاد شد که بسیار استقبال کردند، چون هم در جریان خصوصیت‌های رفتاری، اخلاقی و سبک زندگی ایشان هستند و هم قرابت زادگاهی با هم دارند."

اجل مهلت نداد تا یدالله صمدی بتواند تحفه دیگری هم برای دنیای تصویر داشته باشد و شهید باکری را هم به تصویر بکشد./تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۱۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد

فرماندار مرند در این مراسم با تاکید بر الگو قرار شهدا در تمامی عرصه‌های زندگی گفت: شهدا با نثار جان خود در راه دفاع از اسلام و مظلومان حق امامت و پیشرو بودن را بر گردن ما دارند.

داود عباسی با بیان اینکه به برکت خون شهدا، تمام دنیا اقتدار و آزادگی ملت ایران را به چشم دید خاطر نشان کرد: تمام دنیا می‌داند که خاک ایران اسلامی پر است از شهیدانی، چون قاسم سلیمانی و محرم علیپور لذا ملت ما هیچ ترسی از هیچ دشمنی ندارد.

وی ادامه داد: در حال نابودی اسرائیل از روی این جهان هستیم که این نابودی در قبال ایستادگی و از جان گذشتگی این شهدا میسر شده است.

شهید مدافع حرم محرم علیپور، در روز ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، در نبرد با پیروان اسلام آمریکایی برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) خلعت شهادت پوشید و در مزار شهدای روستای زادگاه پدری قراجه محمد به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال هستند؟
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال‌ هستند؟
  • نسل زد آمریکا علیه پدران اوانجلیست
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • حماسه باشکوهی که شهید شیرودی رقم زد/در حد امکان وامدار تاریخ بودم
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج