Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی احمدی بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات هلال احمر استان برگزار شد، اظهار کرد: در حج تمتع امسال که در مجموع ۸۵ هزار و ۲۰۰ نفر در آن شرکت کردند، یکی از مشکلات این بود که ۷۵ درصد زائران بالا ۵۰ سال سن داشتند که ساماندهی این افراد یکی از مشکلات ما محسوب می شد، اما خوشبختانه مرگ و میرها امسال نسبت به سال گذشته کاهش و از ۲۶ نفر به ۱۰ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در خراسان رضوی نیز ۱۰ هزار و ۶۹۰ زائر تحت معاینات پزشکی و بررسی توانایی جسمی و روانی آن ها تایید شد. همچنین ۳۶ پزشک در قالب ۷۵ کاروان از ۲۶ تیر عازم عربستان شدند و ۲۶ شهریور ماه نیز به کشور بازگشتند.

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد: در بیمارستان های و کلینیک مدینه ۱۱هزار ویزیت تخصصی و ۲۲۴ هزار ویزیت در در پنج درمانگاه و مطب های فعال در هتل های اسکان زائران انجام شد. از آغاز عملیات حج تا پایان آن ۷۶۶ بیمار در مکه و بیمارستان های سعودی بستری شدند. همچنین از مجموع افراد فوت شده، یک خانم ۵۹ ساله از نیشابور بود که به دلیل سکته قلبی جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: بیماری های شایع به ترتیب در حج تمتع بیماری های عضلانی، اسکتی، بیماری های تنفسی و دیابت و فشار خون بودند.

احمدی خاطر نشان کرد: تابستان نیز یک حرکت داوطلبانه و پویش با نام، نذر آب به نام امام مهربانی ها، ایجاد شد که به موجب آن ۱۹ استان برای کمک رسانی به شهرستان زهک سیستان و بلوچستان اعزام شدند و ۱۳۰۰ سبد کالا معیشتی امدادی در این استان توزیع شد و همچنان نیز این پویش ادامه دارد. هشت آذر ماه نیز برنامه مانور ایمنی زلزله را برای دانش آموزان خواهیم داشت که به منظور آشنایی دانش آموزان با نحوه پناه گیری در برابر زلزله است.

وی در خصوص حوادث و سوانح در طرح تابستانه هلال احمر، ابراز کرد: هلال احمر ۴۰۹ حادثه مدیریت کرد و ۵۹ نفر فوتی در پایگاه ها داشتیم. امروز نیز در سفر رییس جمعیت هلال احمر کشور به افغانستان، تمهیدات برای ایجاد یک مرکز درمانی ۹۰ تخت خوابی با اعتبار سازمان ملل که بر عهده ایران گذاشته شده است، بررسی شد.

کد خبر 4412708

منبع: مهر

کلیدواژه: دیابت مجتبی احمدی مشهد نذر آب هلال احمر خراسان رضوی ماه محرم بوشهر کرمانشاه هفته دفاع مقدس خبرگزاری مهر مشهد عاشورا مراسم عزاداری گرگان شهرکرد رژه نیروهای مسلح سانحه تصادف شیراز دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر

ایسنا/بوشهر مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از آماده باش کامل نیروهای امدادی و عملیاتی این استان در پی صدور هشدار سیل در روزهای پایانی هفته خبرداد.

به گزارش ایسنا، احسان ایزدپناه بعداز ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حسب اعلام هشدار از سوی سازمان هواشناسی و همچنین سازمان امداد و نجات همه نیروهای عملیاتی این استان در حالت آماده باش کامل می‌باشند.

وی گفت: از هم استانی‌های می‌خواهیم به هشدارهای سازمان هواشناسی توجه کنند و همچنین از حضور در ارتفاعات و مسیر رودخانه های فصلی جداً خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر خاطرنشان کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه شماره ۱۱۲ ندای امداد به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با ۴ فوتی و مصدوم + عکس
  • تصادف رانندگی در آزادراه کاشان ـ قم با ۵ کشته و مجروح
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت
  • ۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد
  • تصادف وانت نیسان و پژو ۴۰۵، جان چهار نفر را گرفت
  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت