Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@21:44:36 GMT

زورگویی به سبک آمریکایی ها!

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۸۲۲۸۰

لالیگا چراغ سبزی به ترامپ نشان نداده و قرار نیست در میامی، شاهد بازی های مهم لالیگا باشیم، مگر این که آدیداس و نایک و دیگر غولهای مالی آمریکایی چکمه خود را روی گلوی فوتبال اسپانیا فشار دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همه چیز از دیدار نیمه رسمی ترامپ با ریاست فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا آغاز شد، جایی که ترامپ بیش از حد مجاز، حرفهای اشتباه و خنده دار و عجیب و غریب زد و ریاست فیفا به احترام او حتی خنده های خود را نیز کنترل کرد و چیزی نگفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از آن حرفهای عجیب ترامپ در همان جلسه مربوط می شد به تیم ملی فوتبال برزیل که از دید این مرد پرحاشیه، نه افتخاری داشت، نه فوتبالش خوب بود و کلا به هیچ دردی نمی خورد اما سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل یک روز بعد پاسخ ترامپ را داد و گفت: او یا چیزی از فوتبال نمی داند یا کلا چیزی نمی داند، ما 5 بار قهرمان جهان شده ایم، چگونه می شود بگویید که برزیل فوتبال ندارد؟!

در همان جلسه ترامپ به ریاست فیفا ابلاغ کرد که بازی های بزرگ ملی یا باشگاهی می توانند در خاک آمریکا برگزار شوند و کسی نگران مسائل مالی آن نباشد، پیدا بود که ترامپ به فکر جذب گردشگر و افزایش اعتبار ورزش آمریکا است اما آیا راه مناسبی را برای این منظور انتخاب کرده بود؟

ترامپ چند روز بعد وقتی هیچ جوابی از فیفا و یوفا دریافت نکرد، به لالیگا رسید، او شخصا با ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا و رئیس سازمان لیگ فوتبال اسپانیا تلفنی صحبت کرد که این مساله انتقاد سیاسیون آمریکا را در پی داشت، او بدون توجه به ادبیات سیاسی و دیپلماسی رایج، بدون آن که حتی با فدراسیون فوتبال کشورش در تماس باشد چنین تماسهایی گرفته بود که واقعا یک توهین به اهالی فوتبال آمریکا محسوب می شد.

پس از آن تماس ها مقرر شد برخی بازی های مهم لالیگا در خاک آمریکا برگزار شود اما اشتباه دوم را خود رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا مرتکب شد چرا که بدون مشورت با بزرگان لالیگا چنین قولی به ترامپ داده بود.

طبق آمار منتشر شده، من یونایتد، بارسا، رئال مادرید، چلسی، بایرن و آرسنال شش تیم پرطرفدار در آمریکا هستند اما مردم آمریکا به رغم سالهای گذشته هنوز هم فوتبال را عاشقانه دنبال نمی کنند و هرگز علاقه جدی نسبت به این موضوع ندارند.

دست رد سنگین لالیگا بر سینه ترامپ و اهالی فوتبال آمریکا از جایی آغاز شد که رسانه های اسپانیا به صورت رسمی فاش کردند: تیم های لالیگا حاضر نیستند برای انجام بازی در طول فصل، راهی ایالات متحده آمریکا شوند.

دلایل این تیمها نیز قابل تامل است، فلورنتینو پرس مدیرعامل باشگاه رئال مادرید می گوید: باز در خاک اسپانیا مثل این است که اعتبار خود را بفروشیم تا عده ای که ثروت بیشتری دارند، خوشحال باشند، چرا هوادار رئال مادرید نباید بازی تیمش را در خاک اسپانیا تماشا کند و به خاطر آمریکایی ها که فوتبال را چندان دوست ندارند، از تلویزیون شاهد بازی باشند؟ ما به آمریکا نخواهیم رفت و نمی‌دانم که چه کسانی مسئول پاسخگویی درباره این موضوع هستند اما ما قویا مخالفت خود را با بازی در آمریکا اعلام می‌کنیم.

رئیس اتحادیه بازیکنان اسپانیایی در مصاحبه ای از طرف بازیکنان شاغل در لالیگا گفت: نمی توانیم اجازه بدهیم چنین تصمیمات یک جانبه ای گرفته شود. لالیگا با این تصمیم، کمترین احترام ممکن را برای بازیکنان که مستقیما تحت تاثیر این تصمیم قرار می گیرند، قائل شده است.

تباس از سازمان لیگ فوتبال اسپانیا اما برای آنکه اوضاع چندان از کنترلش خارج نشود گفته است: بازی در آمریکا اجباری نیست اما عواقبش با خودتان!

همین اظهار نظر خشم فروخورده اهالی فوتبال اسپانیا را برانگیخت و دوباره احیا کرد، واقعا مگر چه عواقبی باید با تیم ها و مدیران عامل این تیمها باشد؟ این زورگویی شفاف و غیر قابل انکار در لالیگا از سوی یوفا و فیفا هم پذیرفتنی نیست اما گویا ماجرا جدی است و اولین دودهایی که به چشم مدیران باشگاه های اسپانیایی رفت، از سوی آدیداس و نایک ارسال شد.

آدیداس دستور دارد به تیم هایی که از اسپانیا و کشورهای دیگر راضی به بازی در خاک آمریکا می شوند، بودجه بیشتری در لباس حامی مالی بدهد و این از سوی باشگاه های بزرگ اسپانیایی قابل قبول و قابل تحمل نیست.

حداقل 30 شرکت بزرگ آمریکایی از هم اکنون و حتی با علم به این موضوع که هنوز هیچ قراردادی منعقد نشده برای حضور در بخش حامیان مالی و تبلیغات دور زمین و خرید حق پخش تلویزیونی اعلام آمادگی رسمی کرده‌اند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۲۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند

شبکه خبری «بلومبرگ» گزارش داد، دستیاران اقتصادی دونالد ترامپ به دنبال گزینه‌هایی برای جلوگیری از دور شدن کشورها از دلار هستند زیرا آمریکا با چالش فزاینده‌ای از سوی بازارهای نوظهور، از جمله کشورهای بریکس مواجه است.

به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر و تیمش، در حال بحث در مورد اعمال جریمه‌هایی علیه متحدان و مخالفانی هستند که به دنبال دور کردن تجارت خود از دلار آمریکا به ارزهای دیگر هستند. این رسانه به نقل از افراد آشنا گزارش داد، این گزینه‌ها می‌تواند شامل کنترل صادرات، جریمه‌های دستکاری ارز و تعرفه باشد.

گرایش جهانی به استفاده از ارزهای ملی در تجارت به جای دلار، پس از قطع ارتباط روسیه از سیستم مالی غرب و مسدود شدن ذخایر خارجی آن در سال ۲۰۲۲ به‌عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین، شتاب قابل توجهی پیدا کرد.

کارشناسان مالی هشدار داده‌اند که لایحه‌ای با مقرراتی که به آمریکا اجازه مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه را می‌دهد، که بایدن روز چهارشنبه آن را امضا کرد، می‌تواند باعث دلارزدایی شود. قانون موسوم به REPO، که در بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به کی‌یف گنجانده شده بود، به رئیس‌جمهور ایالات متحده اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دولتی روسیه را که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شود، مصادره کند.

به گزارش بلومبرگ، ترامپ خطاب به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده که «شما دلار را به‌عنوان استاندارد از دست خواهید داد. این مانند شکست خوردن در بزرگ‌ترین جنگی است که تا به حال باخته‌ایم.» به گزارش این رسانه، مشاوران اقتصادی ترامپ و تیم مبارزات انتخاباتی او به طور خاص محدود کردن تلاش‌های دلارزدایی توسط کشورهای بریکس را در نظر گرفته‌اند.

این گروه که اخیرا گسترش یافته و اکنون شامل برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، اتیوپی، ایران، مصر است، استفاده از ارزهای ملی را در تجارت متقابل تقویت می‌کند. بریکس حتی از احتمال معرفی ارز تک نرخی جدید در سال‌های آینده خبر داده است.

به گزارش راشا تودی، ترامپ بارها گفته است که می‌خواهد دلار ارز ذخیره جهانی باقی بماند.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در ماه مارس به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «از زمانی که کشورها به دلار بها نمی‌دهند، متنفرم. من به کشورها اجازه نمی‌دهم دلار را دور بزنند، زیرا زمانی که ما این استاندارد را از دست بدهیم، مانند از دست دادن یک جنگ انقلابی خواهد بود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • به دنبال نایب‌ قهرمانی؛ ترکیب احتمالی بارسلونا برای جدال با والنسیا
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • خلاصه‌بازی رئال‌مادرید و رئال سوسیداد + فیلم
  • برتری رئال مادرید در خانه سوسیداد