Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:05:16 GMT

دفاع مقدس به عنوان یک الگو‌ در دنیا مطرح است

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۸۲۸۱۳

دفاع مقدس به عنوان یک الگو‌ در دنیا مطرح است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با بیان اینکه ایران به یک قدرت بزرگ منطقه ای تبدیل شده است، گفت: جبهه مقاومت در لبنان، عراق، سوریه، یمن، فلسطین، افغانستان و پاکستان از دفاع مقدس الگوبرداری کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، سه شنبه(3 مهر) مصادف با سومین روز از هفته دفاع مقدس، در دیدار با جمعی از فرماندهان و پرسنل نیروهای مسلح، گفت: نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، هوانیروز، نیروی انتظامی و مرزبانی، مدافع اسلام هستند این کلمه برای همه ما افتخار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: خدا، رسول خدا(ص) و وصی ایشان، ملت ایران، نیروهای مسلح و همه دنیا، حرکت تروریستی که در رژه نیروهای مسلح در اهواز اتفاق افتاد را محکوم می کنند.

 

آیت الله علما، اظهار کرد: این حرکت غیر انسانی که حتی نمی توان نام حیوانی هم بر آن گذاشت، حرکتی است که عده ای مسخ شده به آن دست زدند و تأمل و‌ تعقلی در آن وجود ندارد وگرنه کودک 6 ساله، دختر 8 ساله و زنان به چه جرمی باید کشته شوند؟ بانیان این جنایت در مورد کشته شدن جانبازی که دست و‌پا ندارد، چه جوابی دارند؟ 

 

وی ابراز کرد: به طور اتوماتیک و خود به خود این حرکت تروریستی، محکوم بشریت،‌عاطفه،‌عقل، انسانیت ‌و ارزش است.

 

امام جمعه کرمانشاه، عنوان کرد: آنچه امروز بعد از 30 سال از دفاع مقدس و به معنایی دیگر 40 سال بعد از پیروزی انقلاب، همه ما را اینجا جمع کرده است، نشان از کارآیی و توانایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دفاع مقدس دارد که امروز  دفاع جانانه شما به عنوان یک الگو‌ در دنیا  مطرح است.

 

وی گفت: حضرت امام خمینی(ره) آن دوران در فرمایشاتشان داشتند که «جنگ برکاتی دارد»، شاید ما آن زمان که روزی 100 جوان نازنین را که با اخلاص، نیت پاک و دست خالی از حریم دین، امام(ره) و اسلام دفاع می کردند، را تشییع می کردیم معنای این فرمایش حضرت امام(ره) را نمی فهمیدیم.

 

آیت الله علما، به سخنان شهید مطهری در خصوص متوازن نبودن قدرت و نابرابر بودن جنگ ایران و عراق، که می فرمودند:«همان طور که در زمان امام حسین(ع) توانند نبوده است، باید با دست خالی و حسین وار بجنگیم»، اشاره و بیان کرد: آن زمان 70 کشور در پشتیبانی از صدام جلو آمدند و دست به دست هم دادند اما امروز دفاع مقدس ایران به یک الگو برای تمام آزادمردان دنیا مبدل شده است.

 

وی با اشاره اینکه جبهه مقاومت از دفاع مقدس ما الگو گرفته است، عنوان کرد: سوریه جایی نبود که این گونه مقاومت کند. باریکه لبنان هم جایی نیست که اسرائیل از آن حساب ببرد آن هم اسرائیلی که طومار مصر، اردن و سوریه را که هر کدام برای خود، قدرتی بودند را در 6 روز پیچید اما امروز از پس جوانان حزب الله لبنان بر نمی آید و‌در جنگ 33 روزه، دست‌هایش را بالا برد و تسلیم شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان، گفت: کارشناسان نظامی معتقدند که به خاطر دفاع مقدس جانانه ای که با دست خالی در مقابل صدام و قدرت های بزرگ حامی او داشتیم، ایران 70 تا 80 سال بیمه است و کسی جرأت نمی کند به این کشور نگاه کج کند.

 

وی در ادامه با اشاره به اظهارات سال گذشته سردار سلامی:«ایران روی اقیانوس موشک است»، اضافه کرد: امروز ایران به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه ای مطرح است و این تعبیر اقیانوس موشک، اختصاص به یک استان و شهر ندارد بلکه همه جا چنین وضعی دارد.

 

امام جمعه کرمانشاه، همچنین به موضع گیری قاطع مقام معظم رهبری در سال گذشته اشاره و اذعان کرد: مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) فرمودند: « اگر اسرائیل دست از پا خطا کند حیفا و تلاویو با خاک یکسان می شود.» این ها را دنیا می بیند و روی آن تحلیل می کند.

 

وی گفت: دشمن روی جزئی ترین مسائل فکر کرده و آینده نگری می کند لذا امروز، دنیا روی نیروهای مسلح ما حساب باز می کند.

 

آیت الله علما، ادامه داد: مزاحمت هایی که دشمنان برای ما ایجاد کردند و 8  سال جنگ، شاید در 100 سال اخیر به این شکل نبوده است چنان که ما هنوز داریم پیکرهای شهدای آن دوران را تفحص کرده و منتقل می کنیم.

 

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی با هیبت و قدرت در منطقه حضور دارد، گفت: چند سال است که آمریکا می گوید همه چیز روی میز است اما هیچ کاری پیش نبرده اند چون می فهمند امروز چه قدرتی در ایران وجود دارد.

 

امام جمعه کرمانشاه، با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد اما باید جوهره را ببینیم که امروز کجا قرار داریم، اذعان کرد: اگر امروز سوریه آزاد شده و در منطقه احساس ‌قدرت می کند یا اینکه لشگر زینبیون، حیدریون، فاطمیون، حشدالشعبی، انصارالله یمن، حزب الله و حماس به وجود آمده اند به واسطه الگوبرداری و کپی برداری از 8 سال دفاع مقدس است که امروز از این بسیج 20 میلیونی، تفکر امام(ره) و دفاع جانانه شما یاد گرفته اند.

 

وی با تأکید بر زنده نگاه داشتن دفاع مقدس و یاد شهدا، اظهار کرد: این روحیه مقاومت و طرز تفکر، ارزان به دست نیامده است برای آن سرمایه گذاری شده است و سرمایه گرانقدر آن شهدا هستندلذا هفته دفاع مقدس، شب ها و روزها و لحظه های آن،شخصیت ها و فرماندهان را باید حفظ کنیم.

 

آیت الله علما، با اشاره به حادثه تروریستی رژه 31 شهریور نیروهای مسلح در اهواز، گفت: در جریان این حادثه شاهد بودیم که سربازان وظیفه چگونه فداکاری کرده و از مردم دفاع می کردند تا آن ها را به جان پناه امنی برسانند؛ این روحیه ایثار و فداکاری مجانی به دست نیامده است ‌همه آن را مرهون دوران دفاع مقدس و خون پاک شهدا هستیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس حادثه تروریستی اهواز تشییع شهدا ماه محرم محرم حمله تروریستی اهواز دفاع مقدس اهواز رژه نیروهای مسلح عاشورا الگوبرداری از دفاع مقدس جبهه مقاومت قدرت منطقه ای ایثار و شهادت دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، پیراهن تیم ملی فوتسال کشورمان که در روز‌های اخیر عنوان قهرمانی مسابقات جام ملت‌های آسیا را بدست آورده بود، توسط مهدی تاج به موزه دفاع مقدس در کرمان اهدا شد.

رئیس فدراسیون فوتبال امروز به همراه جمعی از مدیران فوتبال استان کرمان با حضور در موزه دفاع مقدس کرمان از این موزه دیدن کرد.

دیگر خبرها

  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • یادواره شهدای سنگر سازان بی سنگر مرند
  • پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال شناسایی شد
  • پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس
  • شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب