Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@05:07:34 GMT

هرمزگان در دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۸۴۲۱۷

هرمزگان در دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، به مناسبت هفته دفاع مقدس فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امام سجاد(ع) هرمزگان به اتفاق مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه استان با شرکت درمیزگرد خبری روز سه شنبه در ایرنا از توانمندی و خدمات مردم این استان درطول هشت سال دفاع مقدس سخن گفتند. 

درطول هشت سال دفاع مقدس 13هزار نفر از مردم هرمزگان به جبهه های جنگ حق علیه باطل در جنوب و غرب کشور اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم هرمزگان در کنار دیگر رزمندگان با رزم بی امان خود یک هزار و 260 شهید و پنج هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کردند و 347 رزمنده هرمزگانی نیز به افتخار آزادگی نائل آمدند.

** نقش تاثیرگذار رزمنده های هرمزگانی در پشتیبانی دریایی و زمینی دوران دفاع مقدس
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: این استان در آن زمان جزو معدود استان هایی بود که نخستین نیروی سازماندهی خویش را به صورت خوداتکا و خودجوش از شهر بندرعباس به جبهه جنگ اعزام کرد.
سردار رضا ترابی افزود: هر روز که به سمت جلو پیش می رفتیم، نقش استان هرمزگان بهتر نشان داده می شد چون هرمزگان استانی ساحلی مثل بوشهر و خوزستان بود و در واقع از این مکان ( بندرعباس مرکز استان) با ماشین و کامیون آب و مهمات به جنگ می بردیم.
این رزمنده جبهه وجنگ اشاره کرد: بعضی از عملیات ها نیاز بود که از رزمنده های دریایی، ساحل نشین و جزیره نشین استفاده شود که نخستین آن عملیات بزرگ آبی و خاکی خیبر در اسفندماه 62 و آن هم عبور از آب بود که کار هر کسی نبود چرا که استان های دیگر با آب آشنایی نداشتند.
فرماده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در خصوص جنگ هشت ساله دفاع مقدس و یاد آوری نقش رزمنده های استان در آن زمان گفت: 31 شهریورماه سال 59 که جنگ تحمیلی شروع شد، یک روز بعد از آن (یعنی اول مهرماه سال 59) ساعت 6 صبح به همراه سایر دوستان راهی خوزستان شدیم که این اقدام نه از سوی سپاه بلکه خودجوش صورت گرفت.
ترابی ابراز داشت: در آن زمان یک گروهان متشکل از پاسداران سپاه بندرعباس با سلاح، مهمات، تجهیزات و حتی جیره غذایی کامل به جبهه اعزام شد و در منطقه سوسنگرد و دهلاویه به فرماندهی مسوول اطلاعات وقت شهید حسن ذاکری مستقر شدند و این نخستین حضور پررنگ رزمنده های هرمزگانی در اعزام به جبهه های جنگ بود.
این رزمنده دقاع مقدس با اشاره به این که در آن زمان 18 ساله بوده است، بیان داشت: در آن زمان با آن غرور جوانی و عشق و علاقه ای که به انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) داشتیم پا به عرصه جبهه جنگ گذاشتیم و با این دیدگاه رفتیم که این جنگ یک هفته، 10 روز و یا در نهایت یک ماهه تمام می شود و صاحبان اصلی دنیا (سازمان ملل و شورای امنیت ملی) نمی گذارند ادامه پیدا کند اما جنگ به طول انجامید و ما به مدت چهار یا پنج ماه در آنجا ماندگار شدیم.
به گفته ی وی، عملیات خیبر را شهید درویشی فرمانده سپاه وقت هرمز اداره می کرد که خود ایشان در واقع بچه های جزیره هرمز را جمع کرد و با استفاده از قایق های مردمی از بندرعباس و جزیره هرمز عازم جنگ شدند و خودش در همان عملیات به درجه شهادت نائل شد.
ترابی ادامه داد: باز به جلوتر که آمدیم، از اواخر سال 64 یا تقریبا نیمه اول سال 65 که دیگر حضور نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس پررنگ شده بود و نفت کش های کویتی و سعودی نیز با پرچم آمریکا در تنگه هرمز پهلوگرفتند، نقش بچه های رزمنده هرمزگانی پررنگ شد.
وی بیان داشت: رزمنده های هرمزگانی به غیر از حضورشان در جبهه زمینی مقابل رژیم بعثی عراق، لازم بود که در جبهه دریایی نیز حضور پیدا کنند که هم در تامین امنیت خطوط کشتیرانی خودمان و هم مقابله با سلاح، مهمات و پشتیبانی دشمن انجام می شد و بچه های هرمزگان و بوشهر در این عرصه هم نقش اصلی و قابل تحسینی را به جا گذاشتند.
به گفته وی، جدای از این، استان هرمزگان در کردستان نیز نقش فعالی داشتند چرا که کردستان دارای دو جبهه عناصر مزدور داخلی و رژیم بعثی عراق بود.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: در سال 63 به سمت مهاباد کردستان رفتیم و با دشمنان درگیر بودیم و این است که نقش رزمنده ها و شهیدان استان هرمزگان هم در حوزه دریا و هم زمینی بسیار پررنگ بود.

**دفاع مقدس تابلوی مکارم اخلاق بود
مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امروز بیش از 99 درصد کسانی که در جنگ رزمنده بودند و فضای جنگ را دیده اند عاشق همان ارزش های دین، همدلی، صفا و ایثارگری ها هستند.
حجت الاسلام عبدالرضا رستگار بیان داشت: آمریکا بعد از انقلاب اسلامی با همان انگیزه نابودی و تجزیه ایران و ممانعت از صدور انقلاب اسلامی، جنگ هشت ساله را بر ایران تحمیل کردند این درحالی است که امروز آمریکای 2018 با آمریکای سال 1979 میلادی بسیار متفاوت است و امروز کمتر کشوری از آمریکا حمایت می کند. 
وی در ادامه از دفاع مقدس به عنوان تابلوی مکارم اخلاق یاد کرد و بیان داشت: در صحنه هشت سال دفاع مقدس ما با چشم خود دیدیم و لمس کردیم که چگونه فرماندهان و رزمندگان برای کمک به همدیگر از یکدیگر سبقت می گرفتند و جان خود را فدا می کردند.
مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: صحنه های عاشورا و جنگ تحمیلی ما و رشادت های رزمندگان در طول 8 دفاع مقدس امروز برای همه ما درس و یک دانشگاه اخلاق و انسان سازی است. 
حجت الاسلام رستگار در ادامه به نقش پررنگ روحانی های استان هرمزگان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: با شروع جنگ حوزه علمیه استان هرمزگان تعطیل شد و رییس و طلاب آن برای دفاع از کشور و مردم خرمشهر خود را به جبهه ها رساندند. 
این مسوول در سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان تصریح کرد: از 75 شهید روحانی در استان هرمزگان 31 نفر آن ها در دوران دفاع مقدس شهید شدند. 

** رسالت سپاه پاسداران حفاظت از انقلاب اسلامی است 
حجت الاسلام رستگار در خصوص وظایف و رسالت های سپاه پاسداران در حفظ و حمایت از نظام انقلاب اسلامی، با اشاره به این که برطبق قانون اساسی رسالت سپاه پاسداران حفاظت از انقلاب اسلامی است، متفکر بودن، پویایی و محرک بودن، مکمل و الگو بودن را 4 اصل مهم در سپاه پاسداران برشمرد و افزود: به جرات می توانم سپاه را موفق ترین نهاد در دفاع از انقلاب و مدیریت جهادی بدانم. 
مسوول حوزه نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب از سپاه پاسداران به عنوان ستون انقلاب اسلامی یاد می کند که سرنوشت این انقلاب بستگی به سرنوشت سپاه دارد. 
وی مدیریت جهادی را نیاز اصلی کشور دانست و ابراز داشت: کسی که ساعت 9 صبح وارد اداره می شود و ساعت 14 به منزلش می رود نمی تواند مدیریت جهاد داشته باشد، مدیرجهادی زمان و مکان برایش فرقی ندارد و همیشه درصحنه های اجرایی برای خدمت به مردم حضور دارد.

** حادثه تروریستی اهواز نشان از حماقت دشمنان است 
مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود در موضوع اقدام تروریستی در اهواز و همزمانی آن با 31 شهریور سالروز حمله صدام به خرمشهر گفت: این اقدام تروریستی نشان از حماقت و بی خردی یک گروهک خودفروخته دارد و عمق کوردلی دشمنان ضد انقلاب اسلامی را به مردم ایران و دنیا نشان داد. 
حجت الاسلام رستگار، علت اصلی این اقدام ها از سوی گروهک الاحوازیه را پویایی انقلاب دانست و ادامه داد: امروز هیمنه شرق و غرب فروریخته و هسته های مقاومت با صدور انقلاب اسلامی در دنیا پایه گذاری شده است از این رو دنیای استکبار به این جمع بندی رسیده که جمهوری اسلامی ایران باید از جایگاه ابرقدرتی خداحافظی کند. 
وی با اشاره به این که آمریکا به دنبال نابودی و تجزیه جمهوری اسلامی ایران است و از هر راهی برای رسیدن به اهدافش دست به هر حماقتی می زند، گفت: گروهک الاحوازیه در انگلیس، هلند، فنلاند و کشورهای عربی سازماندهی شده اند، این گروهک بی خرد با این رفتار و حماقت شان فقط مظلومیتی بر مظلومیت ملت ایران افزودند درحالی که با این رفتار خود باعث تنفر بیشتر مردم دنیا ضد آمریکا و آل سعود شدند. 
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان به 'محمد‌ طاها' اقدامی کوچکترین شهید اقدام تروریستی در اهواز اشاره کرد و افزود: این اقدام تروریستی باعث شد مردم بیشتر به انگیزه و ذات پلید این گروهک خود فروخته پی ببرند.
وی اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و عناصر خود فروخته آنها بدانند که خون این کودک بی گناه باعث وحدت ملی بیشتر در بین مردم ایران می شود. 

** ترور شخصیت های سیاسی و مردمی به دلیل ترس از قدرت ایران است
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان نیز ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز در روز 31 شهریور ماه گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، 17هزار نفر در کشورمان از شخصیت های مهم سیاسی و مردمی در حوادث تروریستی به شهادت رسیدند که دلیل اصلی دشمنان از این اقدام به خاطر ترس از قدرت جمهوری اسلامی ایران بوده است.
ترابی ادامه داد: اگر ترور شخصیت های ایرانی آنطور که دشمنان می خواستند، برایشان موثر بود باید سال های پیش که ما در ضعف بودیم و دستمان خالی بود آن ها به هدفشان می رسیدند و به طور قطع این نتیجه عکس داد که به نفع انقلاب ما شد و حادثه تروریستی اهواز نیز ادامه این راه است.
وی گفت: از این که 25 نفر از مردم مظلوم کشورمان در حادثه تروریستی اهواز شهید شدند بسیار غمگین هستیم و نمی توانیم ببینیم «محمد طاها» چهار ساله ما مظلومانه در اهواز مورد اصابت گلوله قرار گرفته و شهید شده و ما ساکت بنشینیم اما تردید نداریم که خون این طفل شهید به محکم شدن درخت انقلاب و وحدت و انسجام ملی ما کمک می کند.
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: این حوادث تروریستی برای کشورمان تازگی ندارد و دشمن از همان اوایل پیروزی انقلاب عقیده و هدفش نه نظام و دولت بلکه بر نابودی ایران و ایرانیان بوده است.
سردار ترابی یاد آورشد: دشمن هویت ایران اسلامی را نشان گرفته است و به هیچ کس حتی طفل چهار ساله نیز رحم نمی کند که امیدواریم به حق خون این شهیدان مظلوم، هرچه زودتر نابود شوند.
وی بیان داشت: عقل این را می گویند که وقتی سه روز پیش حمله تروریستی را انجام شد نباید از ترس این که دوباره چنین حادثه ای پیش بیاید و شاید اقدام شوم دیگری اتفاق بیافتد مردم در تشییع شهیدان حضور نداشته باشند اما شاهد بودیم که جمعیت عظیمی به کوری چشم دشمنان شرکت داشتند و این نتیجه عکس می دهد آن هم در روز 31 شهریور که نماینده استکبار صدام حسین به ایران حمله کرد اما در خرمشهر عشایر عرب و خرمشهری جلوی آن را گرفتند.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اضافه کرد: این گروهک های تروریستی ناشناخته نیستند و قبل از آغاز دوران دفاع مقدس نوکری خود را به آمریکا و در راس آن انگلیس نشان داد و اکنون نیز با حمایت رسمی و مالی عربستان دست به این اقدام می زنند.
سردار ترابی در ادامه گفت: در واقع شعارهای توخالی آمریکا و استکبار جهانی برای عوام فریبی مردم بوده، چرا که هدف اصلی آن ها براندازی سپاه و ارتش نبوده بلکه همه فعالیت های آن ها برای نابودی ایران و ایرانی است.
وی بیان داشت: دشمنان بدانند با این اقدام ها مردم ما آبدیده تر می شوند و انقلاب اسلامی نیز قوی تر خواهد شد و شک نکنید که انتقام خون شهیدان را محکم و استوار خواهیم گرفت. 

** پاسخ محکم سپاه در طول 40 سال انقلاب به دشمنان 
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در ادامه به قدرت و توان سپاه اشاره کرد و یاد آورشد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اکنون به لحاظ نیروی انسانی و داشتن تجهیزات و سلاح اصلا قابل قیاس با اوایل انقلاب و دهه شصت نیست و در طول این سال ها پاسخ محکمی به شیطنت ها و توطئه های دشمنان داده است.
به گفته ترابی در دهه شصت به علت نداشتن تجهیزات و یا نیروی قوی و توانمند نمی توانستیم در بسیاری از حوزه ها ورود پیدا کنیم چرا که نه توان و تجربه و نه سخت افزار و نرم افزار داشتیم اما امروز که در چهلمین سال انقلاب هستیم شاهد بودیم که سپاه به تمام حوادث تروریستی که طی چند سال اخیر اتفاق افتاد، پاسخ محکم داده و نشان دهنده اینست که سپاه قابل مقایسه با 40سال قبل نیست.
وی ادامه داد: در استان هرمزگان نیز سپاه قدرتمند و توانمندی در حوزه های دریایی و زمینی، هوا فضا و قرارگاه مدینه داریم که هر یک در حوزه ماموریت خود نقش آفرینی می کنند و با هم همپوشانی دارند و خفت و خواری برای نیروی آمریکایی گذاشته است.
فرمانده سپاه هرمزگان اذعان داشت: ما نیز در اصل عضوی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم اما تفکیک ماموریت داریم که در همه حوزه ها هرمزگان بی نظیر است اما به آن قانع نیستیم و باید هر روز نسبت به دیروز بهتر باشیم.

**سپاه پاسداران به قول هایش وفا می کند 
مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز در رابطه با نقش سپاه در کشور اظهار داشت: این که امروز جمهوری اسلامی ایران به قدرت بازدارندگی رسیده است، در آن شکی نیست و هر زمان سپاه پاسداران قولی مبنی بر نابودی گروه های منافق در هر نقطه ای از کشورهای دنیا به مردم ایران داده، به قولش وفا کرده است.
حجت الاسلام رستگار در این رابطه به توانمندی های علمی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: کشوری می تواند آینده جهان را مدیریت کند که دارای انرژی فسیلی باشد که امروز ایران این افتخار را دارد و بعد از آن کشور عراق نیز از این توانمندی علمی برخوردار است به تعبیری عراق را جمهوری اسلامی دوم می دانیم. 

**استراتژی دشمن ناامید کردن مردم است 
مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: آمریکا با تحریم های اقتصادی و حملات رسانه ای به دنبال ناامید کرن مردم از نظام است و این که تبلیغ می کنند فساد تمام ایران را گرفته یک روش غرق مصنوعی است.
حجت الاسلام رستگار بیان داشت: آمریکایی ها با این روش مصنوعی به دنبال این هستند که نشان دهند راهی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی در ایران وجود ندارد و تنها راه باقی مانده مذاکره با آمریکاست این درحالی است که استراتژی و راهبرد اصلی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی تکیه بر توانمندی های داخلی، تزریق روح امید به مردم و رشد خودباوری مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران است. 
وی افزود: ما به 2 دلیل امیدوار به انقلاب اسلامی هستیم؛ اول تجربه 40 ساله انقلاب اسلامی، زیرا بعد از ترورهای گسترده مردم و مسوولان به دست منافقان و گروه های خود فروخته در کشور دشمنان ما فهمیدند که مردم انقلابی ایران از انقلاب و نظام خود فاصله نمی گیرند.
رستگار ادامه داد: دوم تجربه های هشت سال دوران دفاع مقدس است؛ زیرا با وجود این که 43 کشور به صورت رسمی در این جنگ تحمیلی صدام، رژیم بعث را همراهی می کردند و تنها کشورهایی که همراه ایران بود سوریه و لیبی بود، دشمنان ما به دلیل استقامت و رشادت های رزمندگان و مقاومت مردم ایران باز نتوانست به اهداف خود برسد.
این مسوول همچنین به موضوع راه اندازی داعش در کشورهای سوریه و عراق با هدف براندازی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: (هیلاری کلینتون) به اذعان خودش به امید متقاعد کردن سران 120 کشور دنیا به این کشورها سفر کرده و هدف اصلی آمریکا از راه اندازی گروهک داعش را نابودی انقلاب اسلامی ایران و ارتقای امنیت اسراییل معرفی می کند. 
این مسوول در این رابطه به بحث فتنه 88 با شعار تقلب و خط امام (ره) نیز اشاره کرد و گفت: براساس آرمان انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف متعالی نباید شخصیت گرا بلکه باید حق گرایی بود و مردم انقلابی در 9 دی سال 88 نشان دادند که مدیون خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس هستند و اجازه توهین به مقدسات خود و ارزش های انقلاب اسلامی به هیچ گروه و جریانی نمی دهند. 

** دشمنان به دنبال پایین آوردن آستانه تحمل مردم ایران هستند؛ مردم توطئه ها را بشناسند 
مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در این بخش نیز مهم ترین وظیفه سپاه در قبال مردم را تقویت روحیه امیدواری دانست و ابراز داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور و استان، مجموعه های آسیب پذیر در وهله اول اقشار عمومی مردم بوده و دشمنان نیز به دنبال پایین آوردن آستانه تحمل مردم ایران هستند.
حجت الاسلام رستگار در این رابطه به حوادث و تفرقه افکنی های آمریکایی ها در دی ماه سال 96 در ایران اشاره کرد و افزود: مردم وقتی از نیت دشمنان آگاه شدند صف خود را از تفرقه افکنان جدا کردند و به حمایت از انقلاب اسلامی و رهبری نظام پرداختند اما تاکید داریم مردم با ارتقا بصیرت و آگاهی توطئه های دشمنان را بشناسند و فریب ظاهرسازی ها برخی جریان های وابسته را نخورند. 
وی عامه مردم را یکی از اقشار آسیب پذیر در فشارهای اقتصادی دشمن معرفی کرد و ادامه داد: به دلیل این که مقوله روشنفکری در کشور ما بیمار رشد پیدا شده دشمنان با سوء استفاده از دانشجویان به دنبال رسیدن به اهداف بوده این درحالی است که تاکید رهبر انقلاب در دوره های مختلف براین است که دانشگاه نباید جولانگاه طیف های سیاسی باشد. 
وی کارگران و زنان را دیگر اقشار آسیب پذیر در این فشارهای اقتصادی دانست و بیان داشت: استان هرمزگان کم ترین مشکل در حوزه سیاسی دارد و در فتنه های دی ماه گذشته نیز 75 درصد تجمع کنندگان غیربومی و خارج از استان هرمزگان بودند.

**طرح های محرومیت زدایی با مشارکت سپاه انجام می گیرد
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان نیز گفت: ماموریت اصلی سپاه دفاع از آرمان و ارزش های نظام و انقلاب اسلامی است اما با اجرای برنامه های جهادی و سازندگی در حوزه محرومیت زدایی و مردمداری نیز گام های موثری برداشته است.
سردار ترابی اضافه کرد: سپاه سال گذشته با کمک نیروی دریایی یکهزار و 75 واحد مسکن برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در هرمزگان احداث کرد که در حوزه ماموریتش نبوده اما برای کمک به مردم به این حوزه نیز ورود کرده و آن را وظیفه خود می داند.
وی یاد آورشد: سپاه در شهریورماه امسال نیز همه فرماندهان سپاهی را بسیج کرد که قبل از مهر و بازگشایی مدارس برای کمک به دانش آموزان نیازمند و خرید پوشاک، نوشت افزار و حتی نقاشی مدارس کمک کنند که این کار نیز صورت گرفت.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ادامه داد: در مجموعه کل سپاه پاسداران مجموعه ای به نام «قرارگاه محرومیت زدایی» تشکیل شده است که هدف این قرارگاه کمک به ساخت منزل، مسجد، مدرسه، خانه عالم، غسالخانه و آبرسانی به مناطق کمتر برخوردار و دوردست است.
سردار ترابی گفت: این تنها خاص سپاه استان هرمزگان نیست بلکه نیروی دریایی، هوافضا و قرارگاه نیروی زمینی نیز این هدف را برای کمک رسانی به مردم دنبال می کنند.
وی با اشاره به این که رابطه سپاه و مردم ناگسستنی، گفت: سپاه خود را پاسدار انقلاب و حامی مردم می داند و با تمام توان برای حل مشکلات مردم تلاش می کند.

**سپاه هرمزگان از رزمندگان بالای 6 ماه خدمت در جبهه حمایت می کند
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان با اشاره به سوالی مبنی بر این که سپاه چه حمایت هایی از رزمنده های بسیجی که در جبهه های جنگ حضور داشتند، دارد و قانون جامع حمایت از ایثارگران که در سال 95 تصویب شد آیا براساس این قانون هنوز ارایه خدمات به رزمنده ها برقرار است گفت: رزمنده های بسیجی که بیش از 6 ماه خدمت در دفاع مقدس را دارند از آنان حمایت می شود.
سردار ترابی افزود: سپاه به این رزمنده ها در صورتی که حقوق بگیر ارگان، دستگاه و سازمان و یا تحت پوشش جایی نیستند مستمری ناچیزی (در حدود 6 میلیون ریال ) به صورت ماهانه پرداخت می کند و همچنین اعزام آن ها به سفرهای زیارتی مشهد مقدس از دیگر برنامه های سپاه برای این قشر است.
وی در خصوص اجرای قوانین وضع شده در کشور بیان داشت: قانون نوشته در کشور زیاد است اما قانون عملی و اجرا شده بویژه زمانی که بحث مالی باشد، سست می شود و یکی از جاهایی که متاسفانه اعتباری برای آن دیده نشده و یا خیلی کمرنگ می بینند همین موضوع رزمنده های جنگ است.
این مسوول گفت: سپاه نمی تواند همه رزمنده ها را تحت پوشش قرار دهد اما با وجود همه مسایل و مشکلاتی که دارد به حمایت از رزمنده های بسیجی می پردازد.

**هرمزگان در حوزه اقتصادی و اجتماعی مشکل دارد
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در جواب به سوالی در خصوص تحلیلی از وضعیت سیاسی داخلی استان و این که سپاه در چه حوزه هایی باید اشراف و تمرکز داشته باشد، گفت: ما در این استان در 2 حوزه اقتصادی و اجتماعی که سرچشمه آن نیز از کل کشور است، مشکل داریم.
سردار ترابی ادامه داد: استان هرمزگان که از آن به عنوان پایتخت اقتصادی و دروزاه طلایی کشور یاد می شود و سال گذشته نیز طبق آمار رسمی بالاترین درآمد کشور از هرمزگان بوده است اما از طرفی درصد بیکاری در این استان بالارفته و از طرفی نیز سودی که باید عاید مردم این استان شود، بسیار ناچیز است.
وی گفت: هنوز در وضعیت معیشتی روستاهای دورافتاده، وضعیت بهداشت و درمان و آب شرب برخی از روستاهای هرمزگان با مشکل مواجه هستیم و در حوزه اجتماعی در موضوع طلاق و اعتیاد جایگاه خوبی در کشور نداریم و این یک واقعیت است.

**شیب طلاق و اعتیاد در هرمزگان نگران کننده است
فرمانده سپاه هرمزگان اضافه کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق سپاه در سال 95 با کمک دادگستری و مجموعه قضایی استان به این موضوع ورود کرد و در سال 96 در چهار شهرستان انجام شد و تعداد آن ها در سال 97 به هشت شهرستان رسید و توانستیم آمار طلاق را در شهرهای حاجی آباد و رودان به یک سوم کاهش دادیم.
سردار ترابی اضافه کرد: سپاه در محلات (چه در مرکز شهرستان و چه در روستاهای هدف) گروه هایی چند نفره به نام « مصلحین» را باهمکاری معتمدان و امام جماعت مسجد محل تشکیل داده وهر پرونده ای که برای طلاق به دادگستری ارسال می شد بلافاصله بازپرس آن پرونده را قبل از هر اقدامی به سپاه شهرستان معرفی می کند.
وی گفت: سپاه نیز بعد از بررسی اولیه آن را به گروه مصلحین ارجاع می دهد و این گروه به صورت دقیق روی این پرونده با استفاده از مشاوره معتمدان محل کار می کنند و درصد بالایی از این پرونده ها به صلح و سازش ختم می شود.
فرمانده سپاه هرمزگان در پایان اظهارداشت: بیشترین مشکل مان که مردم مطالبه می کنند و بعضا خیلی از این مطالبات نیز به حق است اما یا گوش شنوایی نیست و یا از مدیریت جهادی به دور هستیم یا در خط بروکراسی اداری گیر کردیم که خیلی از مسایل را درک نمی کنیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر سرلشکر باقری از ارتش بخاطر همدلی با سپاه

آفتاب‌‌نیوز :

متن پیام سرلشکر باقری خطاب به امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:
 
۲۹ فروردین ماه یادآور جانفشانی و مجاهدت‌های سترگ غیورمردان پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرصت شکوهمند برای نمایش حماسه‌آفرینی‌های فراموش‌نشدنی نیروی زمینی قهرمان در دفاع از استقلال، امنیت و تمامیت ارضی کشور برابر دشمنان ایران اسلامی را به جنابعالی و آحاد فرماندهان، کارکنان و خانواده بزرگ آجا تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

حافظه تاریخی انقلاب اسلامی و ملت ایران گواهی می‌دهد ارتش سرافراز و مقتدر در صحنه‌های مختلف و حساس جهاد و ایثار در هشت سال دفاع مقدّس و سال‌های پرفراز و نشیب پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، همواره در حراست از ملّت و مملکت درخشیده و تاکنون هزاران شهید تقدیم کشور کرده است.

امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با بصیرت و درک عمیق از ضرورت‌های زمانه و پاسخ به مأموریت‌ها و انتظارات فراروی آن در حوزه بازدارندگی و قدرت‌افزایی دفاعی با هوشمندی، فراست و درایت مثال‌زدنی در عرصه‌های مختلف زمینی، هوایی، دریایی، پدافند و جنگ الکترونیک جایگاه خود را در تراز یک ارتش کارآمد، روزآمد و قدرتمند تحکیم و تثبیت نموده است. مصداق این آمادگی‌ها در همدلی، همیاری و هم‌افزایی ارتش حزب‌الله با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات تاریخی و غرورانگیز "وعده صادق" برای تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی بود که تراز جدیدی از اقتدار دفاعی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را به جامعه جهانی نشان داد؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود برای پیشگیری از هرگونه ماجراجویی دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی بر افزایش توانمندی‌های دفاعی و استمرار آمادگی‌ها بیش از پیش مراقبت و اقدام نمایید.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از حماسه سازی‌ها و فداکاری‌های جانبازان و رزمندگان غیور و سرافراز آجا، دوام توفیقات جنابعالی و آحاد فرماندهان و کارکنان مؤمن و خدوم آن سازمان باصلابت و ولایتمدار در میدان‌های مختلف دفاع از کیان و اقتدار ایران عزیز و خدمت به مردم شریف این سرزمین را از پیشگاه خداوند قادر متعال آرزومندم.

سرلشکر پاسدار محمد باقری
فروردین ماه ۱۴۰۳

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • تقدیر سرلشکر باقری از ارتش بخاطر همدلی با سپاه
  • سپاه به اسراییل ثابت کرد که دفاع ما پشیمان کننده و بازدارنده است
  • همت و جهاد مقدس ارتشیان در دورسازی تهدیدات دشمنان را می‌ستاییم
  • همت و جهاد مقدس ارتشیان در دور سازی تهدیدات دشمنان را می‌ستاییم
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است