Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که آمار اعلام تورم با زندگی روزمره مردم تطبیق ندارد و باید اصلاح شود.

محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آنچه مردم در بازار لمس می‌کنند با آماری که از تورم داده می‌شود، تفاوت قابل توجهی دارد که البته دو جور می‌شود به آن نگاه کرد، یکی اینکه اینها خلاف‌گویی است اما اگر آن را حمل بر صحت هم کنیم، نشان می‌دهد قواعد و ضوابطی که تورم بر اساس آن محاسبه می‌شود، تطبیقی با زندگی روزمره مردم ندارد و باید اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه قدرت خرید مرد به شدت در حال کاهش است، افزود: بعضا ممکن است این گونه بیان شود که نرخ دلار در زندگی روزمره مردم اثرگذار نیست اما این حرف درستی نیست. قیمت ارز متغیر تاثیرگذاری در اقتصاد کشور است و همه چیز به تناسب آن بالا و پایین می‌رود لذا باید تدبیر ویژه و همه جانبه‌ای از سوی دولت اندیشیده شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر ضرورت حمایت از مردم در قبال نوسان قیمت‌ها گفت: طرح تامین کالاهای اساسی که در مجلس مطرح شد در کمیسیون و صحن با مخالفت دولت رای نیاورد. آقای نوبخت قول داد که بسته‌هایی بین مردم توزیع شود که هنوز این اتفاق نیفتاده و مردم همچنان گرفتارند. ما از نزدیک با مردم مواجه هستیم،  آن‌ها از نظر هزینه‌ها تحت فشار هستند و دولت باید هرچه زودتر فکری بکند. بویژه اینکه تشدید تحریم‌ها در آینده ممکن است شرایط را از آنچه هست دشوارتر کند.

مفتح در پایان با بیان اینکه همچنان دو وزارتخانه دولت وزیر ندارد و ایران در دو کشور هند و چین سفیر ندارد و سخنگوی دولت نیز انتخاب نشده، خواستار ورود جدی‌تر دولت به این حوزه‌ها شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام شرایط اقتصادی نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند

رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت سابق، مهمان «کافه خبر» خبرآنلاین بود و آماردهی دولت رئیسی را نقد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • (ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم