Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت بیشتر از اینکه نیازمند سخنگو باشد باید رویکرد خود را تغییر دهد و جوابی برای عملکرد خودش داشته باشد.

محمد مهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه از اوایل دولت دوازدهم اصلاح طلبان در انتخاب وزرا کابینه سهم داشتند و حال منکر حمایت از آقای روحانی می‌شوند؛ گفت: مشکل اصلی جریان دوم خرداد و عدم پاسخگویی آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یاد آوری رویه قدیمی جریان اصلاح‌طلبان در مواجهه با مردم اظهارکرد: اگرچه جریان دوم خرداد و دهه قبل با شعار «دانستن حق مردم است» یک پروپاگاندای انتخاباتی به راه انداخت و سبد آرای خود را پر کرد، اما بیشترین فرار از پاسخگویی را در این بیست سال اخیر در این جریان شاهد بوده ایم.

اسلامی افزود: در انتخابات ۱۳۸۰ به جای پاسخگویی درباره عملکردها، با گریه مقابل دوربین و ادعای «نگذاشتند» و دیگر روش‌های عملیات روانی، به میدان آمدند؛ اما ثمر حضور آن‌ها تا حدی پرحاشیه و غیر دموکراتیک بود که برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی، نهادی که با رأی مستقیم مردم برگزیده شده بود، توسط دولت منحل شد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به حمایت رسمی جریان اصلاحات در انتخابات ۱۳۹۶ از دولت روحانی که آزمون خود را برای چهار سال پس داده بود، تصریح کرد: رئیس دولت اصلاحات با ادعای اینکه «به زیر و بم امور آشناست و توطئه‌های ریز و درشت علیه کشور، انقلاب و مردم را می‌شناسد و به امکانات آگاهی دارد» به مردم اطمینان داد که برای اقتدار ملّی و عزّت بین‌المللی و بهبود وضعیت معیشت زندگی و حل مشکلات به روحانی رأی دهند؛ اما در حالی که نتیجه بسیار بدتر از آن چیزی که برای رقیبشان ترسیم می‌کردند، شده است؛ باز بهانه‌هایی همچون نگذاشتند را تکرار می‌کنند.

وی ادامه داد: واقعیتی که با این بهانه‌ها کتمان می‌شود؛ در تزاحم منافع میان دو حزب کارگزاران و اعتدال و توسعه برخی از حقایق بیش از پیش نمایان شد که مشخص شد سهم خواهی‌های حزبی و ترجیح رفاقت‌ها به منافع ملی علت ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت و شرایط پیش آمده است.

مدیر مسئول هفته نامه شما به تسلط مدیران اتاق جنگ روانی اصلاحات و تکنیک‌های رسانه‌ای برای وارونه نمایی حقیقت تأکید کرده و افزود: به نظر می‌رسد عملکرد بد اصلاح طلبان به نقطه‌ای رسیده که دیگر با پوشش رسانه‌ای قابل استتار نیست و ناکارآمدی دولت معرفی شده از سوی اصلاح طلبان و مدیران اصلاح طلبی که به دولت گسیل کرده اند، به حدی رسیده که نه تنها حاضر به پذیرفتن مسئولیت آن نیستند، بلکه سعی می‌کنند خود را منتقد آن جلوه دهند تا از عواقب بی تدبیری‌ها و امیدکشی‌های آن مصون بمانند.

اسلامی در خصوص شرایط اقتصادی کنونی و نبود ۳ وزیر در کابینه دولت تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی دولت عدم توجه به برنامه‌های رقبای خود در انتخابات ۹۶ است که برخی از نقد‌های اصولی توسط نامزد‌های موجود از جمله آقای میرسلیم مشفقانه بود و اگر به اینطور نقد‌ها دقت می‌شد حال خیلی از مشکلات امروز پدید نمی‌آمد.

وی ادامه داد: هنوز هم برای تغییر چهره اقتصادی دولت دیر نشده است و اگر نسبت به انتخاب چهره‌هایی با برنامه‌های کارآمد همراه با شنیدن نقد‌های دلسوزانه عمل کند دستاورد‌های بهتری خواهد داشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مورد تعلل دولت در انتخاب سخنگو گفت: سخنگو یک جایگاه نمادین است که متاسفانه در اغلب دولت‌ها پاسخگویی وسیع را به جامعه ارائه می‌دهد. دولت بیشتر از اینکه نیازمند سخنگو باشد باید رویکرد خود را تغییر دهد و جوابی برای عملکرد خودش داشته باشد؛ در صورتی که دولت سوال‌های افکار عمومی را قابل پاسخگویی می‌داند و جوابی در قبال مردم ندارد به جای پاسخ سازی و بهانه تراشی، اشکالاتش را بپذیرد و آن‌ها را اصلاح کند.

اسلامی راه برون رفتن از این وضع را، حفظ هوشیاری و مطالبه پاسخگویی دانست تا هزینه عملکرد‌ها به حساب حمایت کنندگان از نامزد‌های انتخاباتی نوشته شود تا اجازه تکرار تحمیل چنین هزینه‌هایی به کشور در انتخابات‌های آتی داده نشود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی اصولگرایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۴۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است

به گزارش قدس آنلاین، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولویت اساسی مجلس دوازدهم از نظر دولت چیست اظهار کرد: اولویت اساسی همه، چه دولت و چه مجلس، توجه به معیشت مردم است؛ امروز اولویت مردم مسائل اقتصادی است و بر همین اساس، شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شد.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا زمینه‌های تحقق شعار سال فراهم شود افزود: ایجاد زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم در حوزه‌های مولد اقتصادی، امکان ایجاد رقابت و شرایط مناسب برای تولید اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های زاینده و سازنده اقتصادی و عدم رقابت منفی دولت و نهادهای دولتی و حاکمیتی با بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که وجه مشترک میان دو قوه مجریه و مقننه است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نظارت مؤثر بر بازار، مهار مؤثر تورم و حمایت بیش از پیش از فعالیت‌های مولد اقتصادی، باید زبان مشترک مجلس و دولت باشد تا ان شاء الله بتوانیم خدمت‌رسانی موثرتری برای مردم و کشور انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • لوکیشن سریال خانه سبز پس از ۳۰ سال (فیلم)
  • چهره اصلاح‌طلب مشغول لذت بردن از هوای دلچسب تهران است | تصویر
  • تغییر چهره و صدای بهروز سریال پایتخت بعد ۵ سال (فیلم)
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • تغییر محسوس در وضع اقتصادی و بهبود معیشت مردم ایجاد شود
  • قانون شورا‌ها باید اصلاح شود
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • عکس| تغییر چهره بازیگر «بزرگ‌مرد کوچک» در کنار رامبد جوان
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است