Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  ؛ ­نشست مشترک کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با مدیران صندوق بازنشستگی کشوری با حضور انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی ، احمد علی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی ، اب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ، جمشید تقی زاده مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری و اعضای کمیسیون کشاورزی ، اب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی شامگاه سه شنبه سوم مهر در محل هلدینگ صبا جهاد برگزار شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمشید تقی زاده به مهمترین برنامه ها و مسایل صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت و  گفت : این نشست فرصت مغتنمی را فراهم کرده است تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانند از نزدیک در جریان  مسایل و چالشهای صندوق های بازنشستگی قرار گیرند . امیدواریم برپایی این دست از نشستها به حل مشکلات بازنشستگان کمک کند و بی ترید توجه نمایندگان به موضوع صندوقهای بازنشستگی   و  حمایت از سیاستهای رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشبرد برنامه های این وزارتخانه را به همراه خواهد داشت . 
وی افزود : خوشبختانه با تدابیری که در بخشهای اقتصادی و سیاستهای جبرانی  داشتیم ، توانسته ایم مطالبات بازنشستگان را بدون تاخیر پرداخت کنیم . 
وی گفت : همچنین تسهیلات حمایتی را درقالب وام های 5 میلیونی را امروز چهارشنبه رونمایی خواهیم کرد که در همین رابطه  400 هزار نفر  از این تسهیلات بهره مند خواهند شد و  علاوه بر این سفرهای زیارتی و سیاحتی را نیز برای بازنشستگان برنامه ریزی کرده ایم. 
تقی زاده همچنین به بررسی وضعیت صندوق بازنشستگی کشوری و چالشهای این بخش اشاره کرد و گفت : هم اکنون نزدیک به 1 میلیون و 400 هزار بازنشسته حقوق بگیر این صندوق هستند که بیشترین جمعیت حقوق بگیر بازنشسته صندوق مربوط به استان تهران با حدود 400 هزار بازنشسته هستند.
همچنین کمترین حقوق بگیران بازنشسته صندوق نیز مربوط به استان خراسان شمالی با 10 هزار و 164 نفر است.  
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری  افزود : بیشترین جمعیت حقوق بگیران بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری نیز با بیش از 57 درصد مربوط به وزارت آموزش و پرورش  است و  69 درصد حقوق بگیران را مردان و 31 درصد را  زنان تشکیل می دهد. 
تقی زاده به برخی از چالشهای صندوقهای  بازنشستگی  اشاره کرد و گفت : این چالشها به دو چالش بلند مدت که منشا آن پیر شدن صندوقها و بهم خوردن تعادل ورودی و خروجی ها  و جمعیت تحت پوشش است ، مربوط می شود.
در بحث کوتاه مدت نیز توجه به  کاهش قدرت خرید بازنشستگان که منشا اصلی آن متاثر از تکانهای اقتصادی و محیط اقتصادی  از دیگر موارد این بخش است ، مربوط می شود. 
به گفته تقی زاده ؛  راه حل مقابله با این چالشها  نیز در کوتاه مدت اصلاح پرداختی به بازنشستگان بر اساس حقوق بازنشستگان از شاغلین است . همچنین ایجاد چتر ایمنی رفاه اجتماعی و بسته های حمایت رفاه اجتماعی که شامل بسته های حمایتی کالایی،  سلامت و درمان ، مسکن و کمک به خانواده بازنشستگان است از برنامه های مورد تاکید است. علاوه براین برقراری بیمه تکمیلی برای بازنشستگان مهم است که در این رابطه نیز نیازمند کمک مجلس هستیم. 
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری اصلاح شرایط بازنشستگی را به عنوان یکی از راهکارهای موثر در بهبود وضعیت صندوق بازنشستگی ارزیابی کرد و گفت : اصلاح شرایط بازنشستگی بر اساس سن و سابقه و سایر شرایط  می تواند در جهت بهبود وضعیت صندوق بازنشستگی  مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین از ارائه تخفیف ۷۰ درصدی اقامت هتل های ایرانگردی و جهانگردی به بازنشستگان این صندوق به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز جهانی گردشگری خبر داد.به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده اظهار داشت: به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس و روز جهانی گردشگری، مجموعه هتل های ایرانگردی و جهانگردی به مدت یک هفته از ۵ تا ۱۲ مهر به تمامی بازنشستگان کشوری و همراهان آنها که در هتل های این مجموعه اقامت کنند ۷۰ درصد تخفیف در اقامت و ۲۰ درصد تخفیف در پذیرایی ارائه می کند.تقی زاده همچنین گفت: همه هموطنان عزیز نیز از تخفیف ۵۰ درصدی اقامت در هتل های ایرانگردی و جهانگردی، در این مدت برخوردار خواهند شد.علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و هماهنگی لازم با شماره تلفن های ۸۸۹۹۸۳۶۷، ۸۸۹۹۸۳۵۴ و ۸۸۹۹۸۳۶۴ در تهران (۰۲۱) تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تقی زاده وام بازنشستگان تخفیف هتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۴۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حاتم شکری گفت: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ماه ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.

او تأکید کرد: از ابتدای طرح تاکنون ۱۰هزار نفر از مادران خانه‌دار داری سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری پیش ثبت نام نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر انجام داده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان افزود: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۵۲ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان اقدام به پیش ثبت‌نام کنند.

دیگر خبرها

  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان