Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران به همراه سید محمود میرلوحی عصر امروز در اردوی ورزشکاران پارا المپیک آسیایی حضور یافتند.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامی داشت یاد شهدای گرانقدر حادثه تروریستی اهواز تاکید کرد: همه ما آثار و برکات این خونهای عزیز را که برای ایران اسلامی بر زمین ریخته شد در تغییر معادلات داخلی و بین المللی بر علیه ظلم و بی عدالتی مثلث شوم ضد ایرانی مشاهده می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از دلایل حضورش را ابراز همدردی بدلیل رنجی که از آسیبی که در جریان دفاع مقدس ، یا سوانح یا بصورت ژنیتیکی به بخشی از بدن شما عزیزان وارد شده و دچار معلولیت شده اید برشمرد و خاطر نشان ساخت: بخشی از جامعه که از معلولیت رنج می برند، سزاوار توجه خاص و تسهیلات ومساعدتهای ویژه ای هستند که متاسفانه بخش زیادی از زیرساختهای ما، متناسب با نیاز شما عزیزان نیست و با وجود تصویب و ابلاغ آیین نامه ها ومقررات هنوز در عمل با متناسب سازی محیط های عمومی برای معلولان فاصله داریم، البته جانبازان عزیز بدلیل آنکه بصورت ارادی و آگاهانه جان وسلامتی خود را در طبق اخلاص قرار دادند، شرافتی مضاعف نسبت به همه ما دارند و گرچه بنده خود لیاقت و افتخار جانبازی ندارم اما به مفتخرم که فرزند یک جانباز هستم و مدال جانبازی آیت الله هاشمی رفسنجانی که هم براثر شکنجه های شدید ساواک در دوران مبارزه و هم براثر عوارض باقیمانده از ترور نافرجام ایشان بدست منافقین به افتخار جانبازی رسیده بود، یکی از خصوصیات ماندگار ایشان است.

 

وی دلیل دیگر حضورش را ستایش این عزیزان به واسطه افتخار آفرینی شان در عرصه های بین المللی برای ایران عزیز دانست و افزود: امروزه ورزش از عرصه های مهم تبادل بین ملتها محسوب می شود و نقش موثری در معرفی یک کشور و دیپلماسی عمومی دارد که امیدواریم با حضور موفقیت آمیز شما در پارا المپیک آسیایی، در این شرایط حساس افتخار دیگری برای وطنمان کسب شود.

 

وی ادامه داد: البته بصورت طبیعی بین این دو خصوصیت ارتباط وجود دارد یعنی وقتی یک ضایعه بصورت طبیعی یا حادثه ای در بدن یک انسان اتفاق می افتد، توانمندی و نیروی بالاتر از حد معمول می تواند بر اثر اراده قوی در سایر قدرتهای آن فرد بوجود آید و ما نمونه های فراوانی داریم که یک فرد دچار ضایعه جسمی، توانسته به توانمندی و قدرتهای خارق العاده ای دست پیدا کند و اقداماتی را انجام دهد که شاید اگر بصورت سالم طبیعی زندگی می کرد به آن حد از قدرت نمی رسید.

 

هاشمی در ادامه سخنانش خطاب به ورزشکاران پارالمپیکی حاضر در اردوی مسابقات آسیایی گفت: این یک موهبت و ودیعه الهی است که در درون شما وجود دارد و مصداقی از عدالت خداوند که هیچ راحتی و سختی را در زندگی انسان بدون حکمت قرار نمی دهد و به تعبیرمکرر سوره عصر ، ان مع العسر یسرا، با هرسختی آسایشی است یعنی باطن هر اتفاق ناگواری که در زندگی رخ می دهد، می تواند زیبایی باشد، اما دیدن وبهره بردن از این زیبایی و آرامش و آسایش نیازمند، صبر، سعه صدر و قدرت اراده ای است که خوشبختانه در شما عزیزان وجود دارد.

 

وی با اشاره به ایام محرم و همزمانی تاریخی اسارت اهل بیت پیامبر در این ایام که در مجالس ابن زیاد ویزید مورد تحقیر، توهین و شماتت بنی امیه قرار می گیرند گفت: در آن تاریخ زینب کبری سلام الله علیها، وقتی با طعنه های زهرآگین این حاکمان مستبد و خونریز مواجه می شود که مدام می گویند دیدی خدا با شما چه گرد؟ و دیدی خدا حسین را چگونه رسوا کرد؟، جمله ای می گوید که در تاریخ بی نظیر است و بی نظیر خواهد ماند که نهایت قدرت ایمان، صبر و توکل او را نشان می دهد ومی فرماید: والله مارایت جمیلا، به خدا قسم جز زیبایی ندیدم

یعنی باطن همه جنایات و مصیبتهای روزعاشورا زیبایی است چرا که خواست خداست و باید راضی به رضایت او بود

 

وی خاطر نشان ساخت: زندگی شما عزیزان نیز مملو از این زیبایی است به شرط آنکه چشم دیدن و سینه درک این زیبایی را داشته باشیم که قطعا لیاقت درک آن را داشته اید که به این مرتبه از توانمندی رسیده اید.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد با موفقیت کامل و افتخار از پارا المپیک آسیایی به کشور بازگردید و در شورای شهر میزبان شما عزیزان باشیم.

اگرچه سیاست شهرداری تهران در حوزه ورزش عمومی تنها حمایت از ورزش همگانی است اما مدیریت شهری در حوزه ورزش جانبازان ومعلولین آمادگی حمایت از ورزش قهرمانی را نیز دارد

 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۴۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: اگر مشارکت مردم با مدیریت شهری افزایش یابد، بودجه‌ای که جسورانه ۱۲۰ درصد افزایش داشته محقق خواهد شد و این دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین پناهی امروز _پنج‌شنبه سی‌ام فروردین_ در برنامه زنده رادیویی شهریمیز صدای مرکز آذربایجان‌غربی اظهار کرد: اتفاقات اخیر باعث دوری اعضای باتجربه شورا از شورای شهر شد و این امر سبب تغییر مسیر و سرعت خدمت به شهر و شهروندان شد.

وی افزود: در بازه زمانی تعلیق اعضای اصلی شورای شهر دفاعیات لازم جهت کلانشهر شدن ارومیه انجام نشده و تحمیلِ طرح جامع به شهر، باعث توسعه شهر در نقاطی شد که حاشیه‌نشینی و معابر خاکی را افزایش خواهد داد و عقب ماندگی شهر ارومیه را در پی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین از حمایت‌های استانداری آذربایجان غربی و فرمانداری ارومیه از شورای شهر تشکر کرد و گفت: با عنایت به شعار سال، اگر مشارکت مردم با مدیریت شهری افزایش یابد، بودجه‌ای که جسورانه ۱۲۰ درصد افزایش داشته محقق خواهد شد و این دور از انتظار نیست.

پناهی ادامه داد: همچنین اگر اراده مضاعف در مدیریت شهری وجود داشته باشد، فراتر از بودجه مصوب نیز محقق خواهد شد.

وی در ادامه ضمن تشریح منابع مالی پروژه‌ها از برخی رفتارهای انتخاباتی و سیاسی در تقابل یا مدیریت شهری انتقاد کرد و یادآور شد: با این حال تمامی مطالبات پرسنل شهرداری و اکثر مطالبات پیمانکاران در سال قبل تسویه شده است.

پناهی با انتقاد از جابه‌جایی اولویت‌ها در رسیدگی به معابر و محلات شهر تصریح کرد: با اینکه برخی معابر و کوچه‌ها خاکی هستند یا نیاز به لکه‌گیری دارند ولی سال قبل شاهد آسفالت‌ریزی در خیابان‌هایی بودیم که نیاز به آسفالت نداشتند ولی در معرض دید بودند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه از نخبگان و صاحب‌نظران دعوت به همکاری کرد و افزود: جلسات مرکز پژوهش‌ها از هفته آینده آغاز خواهد شد و این مرکز نیاز به مشارکت همگانی شهروندان و اساتید دارد.

کد خبر 745841

دیگر خبرها

  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • آمادگی میزبانی از تمامی رویدادهای مهم ورزشی را داریم
  • جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟
  • تلاشی ۷۰ ساله برای ثبت خاطرات + فیلم
  • هاشمی: از میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا حمایت خواهیم کرد
  • کیومرث هاشمی: از میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا حمایت خواهیم
  • عملیات علیه اسرائیل طلیعه فتح است
  • گرگان با ۷ چالش عمومی در مدیریت شهری روبه‌رو است
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان