Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف خدایاری، معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش ناحیه دو قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: متأسفانه در مبحث آموزش قرآن در آموزش‌وپرورش ضعیف عمل کرده‌ایم چرا‌که نیاز است در کنار آموزش مبانی روخوانی و روان‌خوانی به سمت تدبر در آیات حرکت کرده و آن را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.
وی افزود: این رویکرد از برنامه‌های جدی آموزش‌وپرورش ناحیه دو قزوین است چرا که فرزندان ما باید با مفاهیم و آموزه‌های قرآنی آشنا شوند تا آنچه را که می‌آموزند در زندگی خود به کار برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خدایاری تصریح کرد: در خانواده‌های ما به‌عنوان خانواده‌ای مسلمان و شیعه نیاز است اهتمام جدی‌تری نسبت به آموزه‌های قرآنی به وجود آید چرا که دور بودن ما از قرآن نگران‌کننده است و زنگ خطر را به صدا درمی‌آورد.
وی با بیان اینکه باید به سمتی رفت که اعتقادات و باورهای دینی ما در زندگی نهادینه شود، گفت: در این راستا شاهد کم‌کاری بسیاری در جامعه از سوی خانواده‌ها و مسئولان امر هستیم.
معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش ناحیه دو قزوین خاطرنشان کرد: با روی آوردن به مبانی قرآنی بی‌شک بسیاری از ناهنجاری‌های موجود در جامعه کاهش پیدا می‌کند چرا که آموزه‌های دینی موجب انبساط هویت دینی و ملی ما می‌شود.
وی با اشاره به اینکه قرآن چراغ راه همه ماست اما ما از آن غافل هستیم، عنوان کرد: باید آموزش‌وپرورش به‌عنوان متولی تربیت و آموزش فرزندان این آب‌وخاک با جدیت همراه با ظرافت به سمت آموزش‌های صحیح بسترهای مختلف قرآن رود تا بتوان این مفاهیم را در زندگی کودکان و نوجوانان به‌عنوان آینده‌سازان این کشور نهادینه کرد.
این مسئول ادامه داد: دانش‌آموزان سرمایه ارزشمند این کشور هستند و این رسالت آموزش‌وپرورش را نسبت به فعالیت‌های خود سنگین‌تر می‌کند تا در راستای تربیت شهروند خوب در جامعه همت بیشتری داشته باشند.
خدایاری در پایان تأکید کرد: اگر امروز بر روی باورها و اعتقادات دانش‌آموزان در مقاطع مختلف کار شود در آینده کسانی را خواهیم داشت که نسبت به ارزش‌ها، فرهنگ، دین و باورهای و آداب‌ورسوم کشور و ملت خود راسخ هستند و می‌توانند در مقابل هجمه‌ها ایستادگی و اثربخشی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: باورهای دینی دانش اموزان ایکنا قزوین آموزش تدبر در قرآن تدبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۴۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، ابوالقاسم محی الدینی با حضور در پارک آموزش ترافیک شهرداری، از روند آموزش رفتار‌های ترافیکی به دانش آموزان بازدید کرد.

وی با بیان اینکه برای ارتقای ایمنی ترافیک و رعایت حقوق شهروندی باید آموزش در تمام مقاطع سنی وجود داشته باشد، گفت: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است.

شهردار افزود: علاوه بر دانش آموزان مهدکودک، پیش دبستانی و سایر مقاطع تحصیلی، دانش آموزان مدارس استثنایی استان نیز آموزش‌های لازم درخصوص رفتار‌های ترافیک، مقررات ایمنی عبور و مرور و همچنین خطر‌های ناشی از بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی را فرا می‌گیرند.

محی الدینی اظهار داشت: آموزش در این پارک به منظور نهادینه کردن و رعایت قانون و مقررات در هنگام رانندگی و آشنایی کودکان با علائم ترافیکی است، بنابراین آموزش کودکان در هر زمینه‌ای که باشد اثرگذاری بیشتری نسبت به آموزش بزرگسالان دارد زیرا کودکان در رده سنی قرار دارند که به راحتی آموزش‌های مختلف را فراگرفته و به خوبی رعایت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی