Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید طاهرپور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد  گفت : شهرستان خلیل آباد با داشتن حدود ۴۵۰۰ هکتار باغات پسته بارور و غیر بارور یکی از مناطق تولید پسته در استان محسوب می‌شود.

وی افزود: اکبری، اوجی، کله قوچی، احمد آقایی، فندقی از جمله ارقام پسته شهرستان خلیل آباد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد با تأکید بر اینکه اقدامات مهمی در راستای تولید محصول سالم برای این باغات انجام شده است، تصریح کرد: مبارزه زمستانه با استفاده از یخ آب و شخم زمستانه، کاهش مصرف سموم شیمیایی و استفاده از سایر روش‌های غیر شیمیایی از جمله اقداماتی است که در راستای تولید محصول سالم انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طاهرپوربا اشاره به اینکه چوب‌خوار پسته که یکی از آفات مهم پسته محسوب می‌شود، افزود: برای مبارزه با آفت چوب‌خوار پسته با استفاده از تله‌های فرمونی توانسته ایم این آفت را کنترل کنیم و حتی می‌توان گفت امسال هیچ‌گونه سمی در جهت کنترل این آفت استفاده نشده است.

وی پسیل پسته را یکی دیگر از مهم‌ترین آفات پسته دانست و عنوان کرد: با استفاده از کارت زرد، تقویت و تغذیه گیاهی و محلول پاشی این آفت کنترل شد به‌طوری که کمترین میزان مصرف سم در باغات وجود داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد همچنین در ادامه تشریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی در تمام نقاط پسته خیز شهرستان از دیگر اقدامات در جهت تولید محصول سالم است که باعث شده بهره برداران و کشاورزان با روش‌های کنترل آفات و نحوه کود دهی باغات پسته آشنا شوند و عملکرد آن‌ها افزایش پیدا کند.
طاهرپور با بیان اینکه بخش کشاورزی مهم‌ترین بخش در شهرستان خلیل آباد محسوب می‌شود، تأکید کرد: شهرستان خلیل آباد نیز از جمله شهرستان‌هایی است که محصولات تولید آن نظیر انگور، کشمش، پسته، انار و زعفران غالباً تجاری و صادراتی هستند.   انتهای پیام // و. ت     تولیدبیش از ۴ هزار تن پسته خشک در خلیل آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای رحیم آباد با دو ایستگاه پمپاژ در سال ۱۳۸۴ کلنگ زنی شد و باشیوه آبگیری اصلاح گالری و چاهک حریمی، ۵۰ هکتار از اراضی مستثنیات این روستا را تحت پوشش قرار داده است
برزگر افزود: میزان مجوز آب این طرح ۲۵ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان ۳ هزار ۱۵۰ متر لوله گذاری فولادی و با دو ایستگاه پمپاژ با اختلاف ارتفاع ۱۸۰ و ۳۰۰ متر از سطح رودخانه رحیم آباد به اجرا درآمده است
وی ادامه داد: این طرح با ه ۳۰ میلیارد ریال هزینه اجرا و زمینه اشتغال مستقیم ۷۰ نفر را مهیا کرد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد