Web Analytics Made Easy - Statcounter

 صادق خلیلیان وزیر سابق کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: ابتدا باید با ایجاد شهرک های کشاورزی به کشاورزی مستقل دست یافت و صادرات کشاورزی کشورمان را به  سطح خرد ترقی داد.

وی با بیان اینکه در جهت ساختن شهرک های کشاورزی نیروی انسانی مهاجرت کرده از روستاها به روستابرگردند افزود: باید امکانات مالی و فنی در اختیار این افراد قرار بگیرد تا بتوانند شهرک های کشاورزی را فعال کنند افزود: شهرک های کشاورزی نقش موثری در اشتغالزایی مناطق روستایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر سابق کشاورزی در خاتمه افزود: باید از تکنولوژی و مهارت در جهت ساخت شهرک های کشاورزی بکار گرفته شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک‌های سرمایه‌گذاری دانش بنیان اقتصادی در بوشهر ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری شنبه شب در دیدار رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای چهار حیث جدی است، که اضلاع آن انرژی، امنیت، فرهنگ و اقتصاد دریا پایه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: بوشهر در حوزه اقتصاد دریا پایه هیچ استفاده‌ای ندارد در صورتیکه در کشوری مثل ویتنام ۵۰ درصد اقتصاد ناخالص آن از دریا است.

وی با اشاره به برخی طرح‌های اقتصادی در حوزه دریا پایه بیان کرد: پروژه‌ای مثل آکواریوم دریایی در گذشته مطرح شد که می‌توانست اشتغال زایی خوبی را ایجاد کند اما متأسفانه در بوشهر انجام نشد و استان‌های دیگر این کار را در کویر انجام دادند.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: ظرفیت سرمایه گذاری و درآمدزایی و رشد و تولید ناخالص ملی و توسعه درآمد در بوشهر بسیار زیاد است و در این خصوص استان تاریخی با پیشینه بلند سرمایه گذاری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به دیدار خود با وزیر اقتصاد اظهار داشت: در این جلسه پیشنهاد تخفیف عوارض گمرکی به وزیر اقتصاد داده شد که به ۲۰ درصد برسد؛ همچنین دیگر مورد تاکید در این جلسه ایجاد خط ریلی تجاری محور مقاومت بود که این خط ریلی از بوشهر عبور کند که می‌تواند به اقتصاد استان نیز کمک کنند.

وی با بیان اینکه بوشهر از ظرفیت بزرگی که دارد به خوبی بهره برداری نمی‌کند گفت: به همین خاطر باید طراحی شود که اقتصاد استان در افق ملی که تعریف شود سود بازرگانی اصلی منجر به توسعه درآمد سرانه استانی و توسعه استان شود. بانک‌ها هم باید در این عرصه با اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران کمک کنند.

امام جمعه بوشهر بیان داشت: وزیر اقتصاد نیز آمادگی دارد به طور کامل با استان همکاری داشته باشد.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه با اشاره به رویکرد نمایشگاه‌های بین المللی گفت: نمایشگاه بین المللی باید به کانال فروش تبدیل شود، همچنین شهرک‌های دانش بنیان اقتصادی باید ایجاد شود.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین با پرداختن به مساله خرید تضمینی مواد کشاورزی استان گفت: در حال حاضر کشورهایی مانند سوریه، تاجیکستان و ازبکستان آماده خرید خرما از بوشهر هستند و در این زمینه باید دیپلماسی اقتصادی را فعال کرد

کد خبر 6083826

دیگر خبرها

  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود
  • همه ارگان های هرمزگان به تکالیف خود در حوزه حجاب عمل کنند
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: قیمت‌ها در اسرائیل هر ۵ دقیقه بالا می‌رود
  • وزیر سابق آموزش و پرورش استاندار مازندران شد
  • یوسف نوری استاندار مازندران می‌شود
  • ایجاد شهرک صنفی پوشاک در هرمزگان
  • حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است
  • شهرک‌های سرمایه‌گذاری دانش بنیان اقتصادی در بوشهر ایجاد شود
  • شهرک مسکونی کارمندان در البرز احداث می‌شود