Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@00:11:51 GMT

درمان بيماريهاي پوستي با روغن درخت چاي

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۸۵۰۰۲

درمان بيماريهاي پوستي با روغن درخت چاي

خبرگزاري آريا -
يکي از متداول‌ترين کاربردهاي روغن درخت چاي در خانه، درمان آکنه است
سالهاست که از روغن درخت چاي براي درمان بيماري‌هاي پوستي از آکنه گرفته تا پسوريازيس استفاده مي‌شود اما فوايد آن به همين جا ختم نمي‌شود.
فوايدي روغن درخت چاي که نمي‌دانيد
برطرف کردن آکنه
يکي از متداول‌ترين کاربردهاي روغن درخت چاي در خانه، درمان آکنه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

يک محلول پنج درصد از روغن درخت چاي درست مانند بهترين داروي شيمياي درمان آکنه (بنزويل پروکسيد) عمل مي‌کند. چند قطره روغن درخت چاي را در 20 تا 40 قطره عصاره عنبر سائل حل کنيد و روزي يک يا دو بار با پنبه به صورت بزنيد.
مراقب باشيد که زياد از آن استفاده نکنيد زيرا هر چند روغن درخت چاي از بنزويل پروکسيد ملايم‌تر است اما مي‌تواند پوست‌تان را خشک کند و باعث شود پوست‌ بيش از حد چربي ترشح کرده و آکنه‌تان بدتر شود. زماني که روغن درخت چاي را به صورت‌تان مي‌زنيد در معرض تابش خورشيد قرار نگيريد چون مي‌تواند پوست‌تان را نسبت به اشعه‌ي فرابنفش خورشيد، حساس‌تر کند.
پاک کردن آرايش
براي پاک کردن آرايش از روي پوست نرمال يا خشک مي‌توانيد يک چهارم فنجان روغن کانولا را با 10 قطره روغن درخت چاي در يک بطري شيشه‌اي که در محکمي دارد ترکيب کرده و به خوبي تکان دهيد. اين ظرف را در جايي خنک و دور از نور نگه داريد. براي استفاده، پنبه‌اي را به اين روغن آغشته کرده و روي تمام صورت بکشيد تا آرايش پاک شود. سپس با آب گرم بشوييد و مرطوب کننده بزنيد.
برطرف کردن خشکي ناخن
روغن درخت چاي به برطرف کردن خشکي و ترک خوردگي کوتيکول‌هاي ناخن (قاعده ناخن) کمک مي‌کند. ثابت شده که روغن درخت چاي ضد قارچ است. شما مي‌توانيد با ترکيب روغن اسطوخودوس، روغن آوکادو، روغن جوجوبا و روغن درخت چاي يک معجون عالي براي کوتيکول‌هاي خشک و ترک خورده‌ي ناخن‌تان درست کنيد.
يک قاشق غذاخوري روغن جوجوبا
يک قاشق غذاخوري روغن آوکادو
ده قطره روغن درخت چاي
دو قطره روغن اسطوخودوس
روغن جوجوبا و روغن آوکادو را در يک بطري تيره رنگ و شيشه‌اي کوچک بريزيد و سپس روغن درخت چاي و روغن اسطوخودوس را به آن اضافه کرده و درش را ببنيديد و خوب تکان دهيد. قبل از استفاده از اين ترکيب نيز هر بار بطري را خوب تکان دهيد و سپس با چند قطره از آن ناخن‌ها را خوب ماساژ بدهيد. هر روز اين کار را تکرار کنيد تا کوتيکول‌ها نرم شده و تکه تکه نشوند.

روغن درخت چاي به برطرف کردن خشکي و ترک خوردگي کوتيکول‌هاي ناخن (قاعده ناخن) کمک مي‌کند
تسکين زخم
با استفاده از يک تکه پنبه، يک قطره روغن درخت چاي را که خاصيت ضد عفوني کنندگي دارد مستقيما به زخم بزنيد. روغن درخت چاي را اطراف چشم‌ها و دهان بکار نبريد.
از بين بردن بوي پا
ترکيبي که به شما توصيه مي‌کنيم، گياهان و عصاره‌هايي در خود دارد که از تعريق پا کم کرده و بوي بد آن را از بين برده و پاها را تميز نگه مي‌دارند. رزماري و زنجبيل، گردش خون را تحريک کرده و مريم گلي از تعريق پا مي‌کاهد.
يک قاشق غذاخوري رزماري خشک شده
يک قاشق غذاخوري مريم گلي خشک شده
يک قاشق غذاخوري ريشه زنجبيل که به خوبي پودر شده، يا يک قاشق غذاخوري پودر زنجبيل خشک شده
چهار فنجان آب (يا کمي بيشتر)
يک قاشق غذاخوري جوش شيرين
يک قاشق غذاخوري نمک اپسوم
10 قطره روغن درخت چاي
تکه‌هاي کوچک يخ يا يخ خرد شده
رزماري، مريم گلي و زنجبيل را در قابلمه‌ي بزرگي از آب بريزيد، آن را به جوش بياوريد، از روي حرارت برداريد، روي آن را بپوشانيد و بگذاريد 10 دقيقه دم بکشد و سپس صاف کنيد. جوش شيرين، نمک اپسوم و روغن درخت چاي را اضافه کنيد و خوب ترکيب کنيد، آن را داخل تشت کم عمقي که هر دو پاي‌تان در آن جا بشود بريزيد و يخ را اضافه کنيد. پاها را به مدت 15 دقيقه در اين تشت نگه داريد و بعد از خارج کردن آنها و خشک کردن‌شان، کمي پودر معطر به پاها بزنيد.
برطرف کردن قارچ ناخن انگشتان پا
در مطالعه‌اي افراد از روغن درخت چاي 100 درصد خالص به مدت سه ماه براي قارچ ناخن استفاده کردند و معلوم شد تاثير اين راهکار در نابود کردن قارچ‌ها درست مانند کرمهاي ضد قارچ بوده است. يک يا دو بار در روز از چند قطره روغن درخت چاي خالص براي ناخن‌هاي‌تان استفاده کنيد؛ مراقب باشيد آن را به پوست نزنيد زيرا روغن درخت چاي رقيق نشده ممکن است به پوست آسيب بزند.
درمان بيماري پاي ورزشکار
مطالعه‌اي دريافته روغن درخت چاي براي درمان بيماري پاي ورزشکار به اندازه‌ي داروهاي شيميايي موثر است و مي‌تواند سوزش و خارش و التهاب را تسکين بدهد. چند قطره از اين عصاره را به يک قاشق غذاخوري عنبر سائل اضافه کرده و با پنبه سه بار در روز به قسمت مورد نظر بزنيد. در برخي از افراد ممکن است التهاب پوستي ايجاد شود بنابراين اول کمي استفاده کنيد و اگر مشکلي به وجود نيامد ادامه دهيد.
التيام آبله مرغان
چند قطره روغن درخت چاي را با يک قاشق غذاخوري روغن زيتون ترکيب کرده و روزي دو تا سه بار روي زخم‌ها بزنيد.
تسکين تبخال
روغن درخت چاي را سه يا چهار بار در روز مستقيما روي تبخال بزنيد. اما روغن درخت چاي سمي است و بايد مراقب باشيد وارد دهان‌تان نشود.
برطرف کردن خارش کشاله ران (عرق سوز)
لايه‌ي نازکي از روغن درخت چاي را روزي دو بار به پوست بزنيد اما اول آن را رقيق کنيد: ده قطره روغن درخت چاي با دو قاشق غذاخوري روغن زيتون يا عنبر سائل.
تسکين پسوريازيس
چند قطره روغن درخت چاي را با کمي روغن زيتون مخلوط کنيد و چند بار در روز روي قسمت مبتلا به پسوريازيس بزنيد.

روغن درخت چاي در درمان عفونت واقعا موثر است
درمان عفونت‌هاي قارچي
مطالعات نشان داده روغن درخت چاي مي‌تواند غشاي سلول‌هاي قارچ را تخريب کند. اسطوخودوس هم قارچ کانديدا را نابود مي‌کند. اين دو را با هم ترکيب کرده و استفاده کنيد تا به قارچ فرصت رشد ندهيد. روغن درخت چاي سمي است و نمي‌توانيد براي درمان عفونت‌هاي دهاني از آن استفاده کنيد.
پنج قطره روغن درخت چاي
پنج قطره عصاره اسطوخودوس
آب مقطر
روغن درخت چاي و عصاره اسطوخودوس را با چند قطره آب مقطر مخلوط کنيد و با پنبه، روي قسمت مورد نظر بزنيد.
درمان دمل‌هاي چرکي
روغن درخت چاي در درمان عفونت واقعا موثر است، حتي آنهايي که به آنتي بيوتيک مقاومند. فقط کافيست چند بار در روز روي دمل، روغن درخت چاي بماليد.
منبع: bartarinha.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۵۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کری توییتر بایرن مونیخ برای رئال مادرید: حدس بزنید بعدش چی شد؟ + عکس

توییتر بایرن مونیخ یاد بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در فصل 12-2011 را زنده کرد.

طرفداری | دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ بازهم در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می‌روند.

بایرن مونیخ با پیروزی مقابل آرسنال و رئال مادرید هم با عبور از سد منچسترسیتی حال بار دیگر در یک مصاف جذاب، دیدنی و البته کلاسیک در لیگ قهرمانان اروپا و مرحله نیمه نهایی روبروی هم قرار می‌گیرند. توییتر رسمی باشگاه بایرن مونیخ اما با تصویری از مانوئل نویر و کریستیانو رونالدو در ضیافت پنالتی‌ها و بازی این دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان فصل 12-2011 برای رئالی‌ها کری خوانده است.

رئال مادرید و بایرن مونیخ در آن فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند که در هر دو دیدار رفت و برگشت دو تیم با نتیجه 2-1 به پیروزی رسیده بودند تا بدین‌ترتیب این بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضیافت پنالتی‌ها اما باواریایی‌ها با درخشش مانوئل نویر به فینال این مسابقات صعود کردند. کریستیانو رونالدو، کاکا و راموس پنالتی‌های خود را در مقابل نویر از دست دادند تا بایرن درنهایت به بازی پایانی راه یابد.

توییتر رسمی بایرن مونیخ: بعدش چی شد؟

بایرن مونیخ اما در فینال لیگ قهرمانان 12-2011 مقابل چلسی قرار گرفت که این مسابقه در وقت‌های قانونی به نتیجه 1-1 به پایان رسید. مونیخی‌ها اما این‌بار در ضربات پنالتی مغلوب شدند تا چلسی به اولین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا برسد.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • کری توییتر بایرن مونیخ برای رئال مادرید: حدس بزنید بعدش چی شد؟ + عکس
  • خواص جکوزی برای پوست
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده | این حرف های بد را به خودتان بزنید لطفا!
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)