Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- برای گفت‌وگو نیازی به گرفتن عکس‌های دونفره نیست، می‌توان در همین جا و در این مجمع عمومی، سخنِ یکدیگر را شنید. من گفت‌وگو را از همین جا آغاز می‌کنم و به صراحت اعلام می‌کنم: موضوع امنیت بین‌الملل، بازیچه سیاستِ داخلی آمریکا نیست.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، دونالد ترامپ در حدود ۲۰ ماهی که به مقام ریاست جمهوری آمریکا رسیده، انواع و اقسام تهدیدات و توهین‌ها و اقدامات خصمانه را علیه مردم ایران انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توهین وقیحانه ترامپ به مردم ایران
وی روز جمعه ۲۱ مهر سال ۹۶، پیش از آغاز سخنرانی‌اش در خصوص برجام، در جمع عد‌ه‌ای از سیاستمداران محافظه‌کار آمریکایی، وعده یک نطق طوفانی علیه ایران را داد و با وقاحت تمام، ملت ایران را «تروریست» خطاب کرد. او همچنین در همان سخنرانی از لفظ «شیطان» نیز در مورد ایرانی‌ها استفاده کرد.

حمایت رئیس جمهور آمریکا از اغتشاشات در ایران
در دی ماه سال گذشته در شرایطی که معدود آشوبگران اجیر شده در تهران و سایر شهر‌های کشور به آتش زدن و تخریب ایستگاه‌های اتوبوس، ماشین آتش‌نشانی، نرده‌های آهنی کنار خیابان، خودپرداز بانک‌ها و حتی تکایا و مساجد مشغول بودند، ترامپ از زمین گلف ویلای ییلاقی‌اش در فلوریدا، توئیترش را اتاق جنگ آشوبگران کرده بود و آن‌ها را برای آشوب بیشتر تحریک می‌کرد. لحن این توئیت‌های ترامپ حالتی تهاجمی و بسیار توهین‌آمیز داشت. وی در یکی از این توئیت‌ها با وقاحت تمام، مردم ایران را «گرسنه غذا» خطاب کرد.

همچنین ترامپ در هفته نخست کاری‌اش، فرمان اجرایی مقررات ویزایی را به امضا رساند؛ فرمانی که شهروندان ۷ کشور از جمله ایران را به بهانه اینکه این شهروندان احتمالا تروریست هستند، از ورود به آمریکا منع می‌کرد.

خروج یکجانبه آمریکا از برجام
ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا سرانجام پس از ۱۵ ماه لفاظی در روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷ (۸ می ۲۰۱۸) نیز فرمان خروج آمریکا از برجام را صادر کرد. اقدامی که هم نقض آشکار توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ و هم نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل محسوب می‌شود.

اشتیاق ترامپ برای ملاقات با مقامات ایرانی
با این همه اقدامات ایذایی و خصمانه علیه ایران، ترامپ چندین بار برای دیدار با مقامات کشورمان اظهار تمایل کرده است.

روز دوشنبه ۸ مرداد ۹۷، ترامپ در جریان نشست خبری مشترک با نخست وزیر ایتالیا، اعلام کرد که بدون هیچ پیش شرطی آماده مذاکره با مسئولان ایران است.

البته چند دقیقه پس از سخنان ترامپ، خبری از «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌اش منتشر شد که بیانگر این بود آمریکایی‌های قلدرمآب و زورگو، چندان هم برای مذاکره با ایران، بدون پیش شرط نیستند و توهمات و زیاده خواهی‌های خود را کماکان مبنای عمل قرار می‌دهند.

شروط متوهمانه
در خبر منتشره از پمپئو، بر شروط ۱۲ گانه‌ای اشاره شده بود که آمریکایی‌ها به متوهمانه‌ترین شکل ممکن انتظار داشتند ایران به آن‌ها گردن نهد؛ شروطی نظیر پایان دادن به فعالیت‌های مقتدرانه دفاعی و موشکی و توقف کامل غنی‌سازی اورانیوم!

اما اظهار تمایل آمریکایی‌ها برای دیدار با مقامات کشورمان، فقط به مورد فوق‌الذکر خلاصه نمی‌شود. همین چند روز پیش بود که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در آستانه برگزاری اجلاسیه سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در مصاحبه با فاکس نیوز مجددا اعلام کرد که «ترامپ آماده است در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، ملاقات کنند».

یک شکست و افتضاح سیاسی برای رئیس‌جمهور دیوانه نما و تاجرمسلک آمریکا
اما بسیاری از شخصیت‌های رسانه‌ای و سیاسی در داخل آمریکا، اظهار تمایل ترامپ جهت مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران را برای رئیس‌جمهور دیوانه نما و تاجرمسلک شان یک شکست و افتضاح سیاسی می‌دانند، چرا که ترامپ پس از خروج از برجام در دو نوبت گفته بود، مطمئنا مسئولان ایرانی به من تلفن خواهند کرد و درخواست مصاحبه می‌دهند! امری که محقق نشد و ترامپ را وادار کرد شخصا برای مذاکره با ایران پالس بدهد.

همچنین برخی دیگر در داخل آمریکا معتقدند که ابراز تمایل ترامپ به دیدار با مقامات ایرانی علی‌رغم همه درشت گویی‌هایش علیه ایران ناشی از نیاز مبرم وی به یک دستاورد دیپلماتیک در آستانه انتخابات ۶ نوامبر (۱۵ ابان) کنگره آمریکاست.

آیا مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی عاقلانه است؟
اما فارغ از فعل و انفعالاتی که در داخل جامعه سیاسی آمریکا می‌گذرد، در داخل ایران آیا کسی هست که رای به مذاکره با آمریکا بدهد؟ آیا اساسا مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی عاقلانه است؟ آیا هیچ عقل سلیمی در داخل کشور، مذاکره با آمریکا را تجویز می‌کند؟ آمریکایی‌ها در نهایت وقاحت و بی‌شرمی حتی به امضای خود نیز متعهد نماندند و از توافق هسته‌ای که تاییدیه شورای امنیت را نیز با خود داشت، خارج شدند. آیا با چنین دولت عهدشکنی می‌توان مجددا بساط مذاکره را پهن کرد؟

قضیه‌ای که به طور قطع منتفی است
مقام معظم رهبری در تعدادی از بیانات اخیرشان، به موضوع فوق‌الذکر اشاره داشته‌اند؛ از جمله آنکه معظم‌له، ۷ شهریور در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت، فرمودند:

مسئله‌ی دیگر در قضیّه‌ی سیاست خارجی، آمریکا است. اینکه حالا باز بعضی زمزمه شروع کرده‌اند که «در حاشیه‌ی اجلاسِ مجمعِ عمومی، ممکن است مذاکره انجام بگیرد»، این به طور قطع منتفی است؛ یعنی معنی ندارد یک چنین چیزی. آن‌ها که آن ظاهرساز‌ها بودند، آن‌جوری عمل کردند با ما؛ این‌ها که آدم‌های وقیحِ مُتهتّکِ پُرروی صریحِ شمشیر از رو بندند؛ با این‌ها چه مذاکره‌ای؟ اصلاً معنی ندارد. حالا آقای رئیس‌جمهور که هیچ، وزیر خارجه و عناصر وزارت خارجه هم همین‌جور؛ هیچ معنی ندارد با این‌ها مذاکره کردن. البتّه شما این را هم میدانید و شاید بهتر از من بدانید که آمریکایی‌ها احتیاج دارند به مذاکره‌ی با جمهوری اسلامی. دولت‌های آمریکا -هم آن دولت قبلی، هم این دولت، هم دولت اسبق- همه احتیاج دارند نمایش بدهند که ما جایی مثل جمهوری اسلامی را کشاندیم پای میز مذاکره؛ این چیزی است که نیاز دارند. آن روزی که اوباما موفّق شد تلفنی با آقای دکتر روحانی صحبت بکند، این‌ها آنجا جشن گرفتند که خبرش بعداً رسید به ما از طُرُقی. این‌ها احتیاج دارند به این قضیّه؛ هیچ لزومی ندارد که ما این احتیاج آن‌ها را برآورده کنیم.

جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد
مقام معظم رهبری در بیاناتی که ۲۲ مردادماه در دیدار اقشار مختلف مردم داشتند نیز به روشنی ترفند نخ‌نمای آمریکایی‌ها در طرح دوگانه «جنگ یا مذاکره» و «مذاکره بدون پیش‌شرط یا مذاکره باپیش‌شرط» را تشریح کردند و فرمودند:

خب، درباره‌ی ما هم حالا حرف میزنند؛ همین‌ها با همین لحنِ مزخرفِ چرندِ این‌جوری، درباره‌ی جمهوری اسلامی حرف هم میزنند؛ چه میگویند؟ حالا غیر از مسئله‌ی تحریم که میگویند تحریم میکنند و فلان، دو موضوع را هم مطرح میکنند؛ یکی مسئله‌ی جنگ را، یکی مسئله‌ی مذاکره را. البتّه جنگ را صریحاً نمیگویند میجنگیم، امّا به خیال خودشان با اشاره و با کنایه و با این حرف‌ها میخواهند بگویند خلاصه ممکن است جنگ راه بیفتد. شبحِ جنگ را بزرگ میکنند برای اینکه یا ملّت را بترسانند یا ترسو‌ها را بترسانند؛ چون بالاخره ما یک مشت ترسو هم داریم دیگر این‌ها را بترسانند؛ بالاخره مسئله‌ی شبح جنگ را بزرگ میکنند، مطرح میکنند؛ یکی این است. یکی هم مسئله‌ی مذاکره که بله، ما با ایران حاضریم مذاکره کنیم. آن‌وقت این هم دیگر از آن بازی‌های پیشِ پاافتاده [است]که یکی‌شان میگوید مذاکره‌ی بی‌پیش‌شرط، یکی میگوید نه، مذاکره‌ی باپیش‌شرط! این‌ها دیگر بازی‌های سیاسی است که واقعاً پیشِ‌پاافتاده است، یعنی ارزش پرداختنِ به آن‌ها را ندارد. به‌هرحال هم راجع به جنگ، هم راجع به مذاکره صحبت میکنند. خب، بنده حالا دو سه نکته را درباره‌ی هرکدام از این‌ها عرض خواهم کرد، لکن حالا قبل از اینکه این نکات را بگویم، به‌طور خلاصه در دو کلمه به ملّت ایران بگویم: جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد؛ این حالا خلاصه‌ِی حرف بود که بدانید، همه‌ی ملّت ایران بدانند؛ امّا این‌ها استدلال پشت سرش هست، صِرف ادّعا نیست، صِرف گفتن و آرزو کردن و شعار دادن نیست، استدلال هست.

مخالفت و دشمنی عمیق امریکا با اصل نظام اسلامی است
مقام معظم رهبری دوم خرداد سال جاری نیز در دیدار رمضانی کارگزاران نظام، در همین رابطه بیان داشتند که «در مذاکرات سال‌های اخیر و بعد از برجام، کاملاً مشخص شد که موضوعاتی همچون هسته‌ای و موشکی، مسئله اصلی نیستند بلکه مخالفت و دشمنی عمیق امریکا با اصل نظام اسلامی و ملت ایران به دلیل سربلندی این نظام در منطقه حساس و توسعه روحیه مقاومت و مخالفت بی‌ملاحظه با ظلم‌های آمریکا و بلند کردن پرچم اسلام است و آن‌ها می‌خواهند نظام اسلامی را از مؤلفه‌های قدرت و اقتدار خود تهی کنند».

معظم‌له در همان دیدار این را هم فرمودند که «مجموعه برخورد‌های آمریکا از ابتدای مذاکرات هسته‌ای تاکنون، این تجربه مهم را به دست می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند با آمریکا تعامل کند، زیرا آمریکا پایبند به تعهدات خود نیست. برخی نگویند که پایبند نبودن به تعهدات، مربوط به این رئیس جمهور و به این دولت آمریکا است، خیر؛ دولت قبل هم که با ما مذاکره کرد، تقریباً به همین روش عمل کرد و آن‌ها نیز برجام را نقض و ایران را تحریم کردند. با دولتی که معاهدات بین المللی را به راحتی و همانند آب خوردن، نقض می‌کند، نمی‌توان تعامل کرد. تجربه برجام، جواب آن کسانی است که بار‌ها می‌گفتند چرا با آمریکا، مذاکره و تعامل نمی‌کنید؛ بنابراین همه باید از این تجربه، درس بیاموزند و بدانند که نمی‌توان با چنین دولتی تعامل و مذاکره کرد».

امکان ناپذیر بودن دیدار روحانی با رئیس‌جمهور آمریکا
حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی نیز که در روز‌های اخیر پیش از عزیمت وی به نیویورک جهت شرکت در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل، مباحثی در خصوص احتمال دیدارش با ترامپ مطرح شده بود، در چندین نوبت به امکان ناپذیر بودن دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرده است.

آخرین بار همین شامگاه دوشنبه - ۲ مهر- بود که رئیس‌جمهور کشورمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ان بی سی» آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا در نیویورک دیداری بین شما و ترامپ انجام می‌گیرد، گفت: برنامه‌ای برای دیدار نداریم، اگر کسی علاقه به مذاکره، گفتگو و پیشرفت در روابط دارد، از حربه تحریم و تهدید استفاده نمی‌کند. زمانی که دولتی همه توان خود را علیه دولت دیگر بکار می‌گیرد، معنایش این است که اراده لازم برای حل و فصل مسایل ندارد.

مذاکره کردن با آمریکا معنایی جز تسلیم ندارد
روحانی پیش‌تر در تاریخ ۳۱ تیر نیز در سمینار سالانه سفرا با بیان اینکه در مقابل آمریکای زورگو تنها دو راه تسلیم و مقاومت وجود دارد، گفته بود: «امروز در برابر آمریکا حرف زدن، مذاکره کردن و سخن گفتن معنایی جز تسلیم ندارد و تسلیم به معنای پایان دستاورد‌های ۴۰ ساله ملت ایران است. این جماعتی که امروز در آمریکا روی کار هستند، اگر در برابرشان تسلیم شده و یک قدم به عقب برویم تمام منافع ملت را غارت می‌کنند و در این شرایط ما نترسیده و تا آخرین قطره خون‌مان در برابر آن‌ها می‌ایستیم. ما تسلیم نمی‌شویم و در برابر آدم زورگو و قلدری که اخلاق و ادب نداشته، سیاست نمی‌داند، طرح و برنامه نمی‌فهمد و به ملت و دولت و مشاوران خود هم دروغ می‌گوید، می‌ایستیم و باید بدانند که ملت تاریخ‌ساز، کهن، انقلابی، در برابر این بی‌سر و پا‌ها تسلیم نخواهد شد».

مذاکره مجدد با آمریکا خیالبافی است
«مذاکره مجدد با آمریکا خیالبافی است»؛ این پاسخی بود که ظریف در خردادماه سال جاری به شروط ۱۲ گانه پمپئو داد. ظریف پیش از آن در دیدار با وزیر خارجه ژاپن گفته بود که «سیاست دولت کنونی آمریکا در قبال برجام نشان می‌دهد مذاکره با آمریکا بی‌فایده است».

جنگ روانی ناشیانه واشنگتن برای جبران یک شکست مفتضحانه دیپلماتیک
البته ترامپ و دستیارانش پس از آنکه اطمینان یافتند، مقامات ایرانی به هیچ وجه حاضر به مذاکره با آمریکا نیستند، به جنگ روانی و بازی رسانه‌ای روی آوردند. این بازی را نخست «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل شروع کرد و مدعی شد، ایرانی‌ها برای دیدار با ترامپ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل درخواست داده‌اند؛ ادعای هیلی توسط بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با قاطعیت تکذیب شد.

حالا در این روزها که هر دو رئیس‌جمهور ایران و آمریکا در مقر سازمان ملل به سر می‌برند، ترامپ آن بازی رسانه‌ای و جنگ روانی را با توئیتی ادامه داد و اعلام کرد که «علیرغم درخواست‌ها، برنامه‌ای برای دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران ندارم». این توئیت ترامپ در شرایطی است که رایزن مطبوعاتی دفتر نمایندگی کشورمان در سازمان ملل به رویترز گفته است که ایران هیچگونه درخواست ملاقاتی برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا ارائه نداده است.

البته این نعل وارونه ترامپ را می‌توان تلاش او برای زدودن اتفاق تلخی دانست که سال گذشته در جریان مجمع عمومی سازمان ملل برای وی رخ داد؛ زمانی که به گفته محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور کشورمان، نزدیکان ترامپ هشت بار برای دیدار با روحانی درخواست ارائه کردند که با پاسخ منفی هیئت ایرانی مواجه شدند.

مقام سابق آمریکایی خطاب به ترامپ: تو درکی از فرهنگ مقاومت و تسلیم ناپذیری ایران نداری
به هر ترتیب، قطعا دیدار با یک مقام ایرانی برای فردی همچون ترامپ یک رویا است؛ بر همین اساس هم بود که وی در چند ماه گذشته حجم وسیعی از تهدیدات و اقدامات ایذایی را علیه ایران تدارک دید تا به خیال خام خود با حربه تهدید، تهران را وادار به مذاکره مجدد کند؛ «وندی شرمن» دیپلمات ارشد سابق آمریکا طی مصاحبه‌ای به دلایل گاف‌های سیاسی ترامپ در قبال موضوع ایران و علل عدم کارایی نسخه مشابه کره شمالی وی در مورد ایران اشاره کرده و خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که «تو درکی از فرهنگ مقاومت و تسلیم ناپذیری ایران نداری».

«مذاکره‌ی با آمریکا ممنوع است به‌خاطر ضرر‌های بی‌شماری که دارد و منفعتی که اصلاً ندارد»؛ این گزاره عقلانی که برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارکنان سپاه پاسداران در مهر ۹۴ است را باید فصل‌الخطاب دانست. گزاره‌ای که حاصل ۴ دهه لمس دشمنی آمریکاست از تدارک کودتا و تجهیز متجاوز به ایران تا همین نمونه اخیر عهدشکنی در برجام.

نهایتا حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی شامگاه سه شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد آب پاکی را به روی «دستان چدنی مخلمی نمای» آمریکا ریخت آنجا که گفت: ما هم معتقدیم که در نهایت، راه بهتری جز گفت‌وگو وجود ندارد، اما گفت‌وگو، دوسویه است، و براساس برابری، عدالت و منزلت انسان‌ها و بر مبنای قواعد و حقوق بین‌الملل. قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، «ورق پاره» نیست. ما از شما دعوت می‌کنیم که به قطعنامه ۲۲۳۱ بازگردید؛ ما از شما دعوت می‌کنیم که به میز مذاکره‌ای که آن را برهم زدید، بازگردید. اگر از برجام می‌ترسید و آن را کارنامه رقیبان سیاسی خود در آمریکا می‌دانید، ما از شما دعوت می‌کنیم به مصوبه شورای امنیت بازگردید. ما از شما دعوت می‌کنیم که در نهاد‌های بین‌المللی بمانید. تحریم نکنید که تحریم و تکفیر دو روی یک سکه است؛ در تکفیر، اندیشه انسان‌ها انکار می‌شود و در تحریم، زندگی و رفاه مردم نفی می‌گردد.

برای گفت‌وگو نیازی به گرفتن عکس‌های دونفره نیست، می‌توان در همین جا و در این مجمع عمومی، سخنِ یکدیگر را شنید. من گفت‌وگو را از همین جا آغاز می‌کنم و به صراحت اعلام می‌کنم: موضوع امنیت بین‌الملل، بازیچه سیاستِ داخلی آمریکا نیست. سازمان ملل، یکی از ادارات ِدولت ایالات متحده آمریکا نیست. هر گفت‌وگویی می‌تواند، از همان جایی و از همان کسی که گفت‌گو را قطع کرده و پیمان را زیر پا گذاشته است، شروع شود. شروع آن، پایان دادن به تهدید و تحریم ظالمانه‌ای است که، ناقضِ اصولِ اخلاقی و حقوق بین‌الملل است.

سخن ما روشن است: تعهد در برابر تعهد، نقض در برابر نقض، تهدید در برابر تهدید؛ و گام در برابر گام، به جای حرف در برابر حرف.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خشم ترامپ بازی رسانه ای حسن روحانی محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۵۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عطوان: تهدید اسرائیل علیه ایران جنگ روانی است

عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل جهان عرب دوشنبه شب گفت که تهدید‌های رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران پس از پاسخ تهران به این رژیم در پی تجاوز آنها به کنسولگری تهران در دمشق سوریه با عنوان عملیات نظامی «وعده صادق»، جنگ روانی است.

عطوان در پیام تصویری جدید خود با تمجید دوباره از پاسخ نظامی ایران به رژیم پوشالی صهیونیستی، قدرت نمایی نظامی سپاه پاسداران ضد دشمنان قسم خورده ایران را تاریخی خواند و از پس لرزه‌های این عملیات در محافل صهیونیستی در اراضی اشغالی پرده برداشت.

وی درباره ادعای صهیونیست‌ها درباره حمله قریب الوقوع به خاک ایران در واکنش به پاسخ نظامی ایران را فضاسازی و جنگ روانی دستگاه‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها عنوان کرد.

سردبیر روزنامه رأی الیوم، رژیم صهیونیستی را یک رژیم از هم فروپاشیده در برابر ایران به عنوان یک کشور قدرتمند تأثیرگذار در سطح منطقه دانست و مهمترین رخداد مواجهه نظامی اخیر ایران ضد رژیم صهیونیستی را در رویارویی مستقیم و بدون بهره گیری تهران از بازوان منطقه‌ای محور مقاومت بیان کرد.

عطوان افزود: عملیات شنبه شب ایران ثابت کرد که (رژیم) اسرائیل هرگز توانایی دفاع از خود در برابر رهگیری موشک‌های بالستیک و پهپادی ایران بدون بهره گیری از متحدان کلاسیک خود از جمله آمریکا، فرانسه، انگلیس در حریم هوایی اردن را ندارد.

این تحلیلگر جهان عرب با اشاره به خیانت دولت اردن به آرمان فلسطین و همدستی با (رژیم) اسرائیل و متحدان این رژیم در تلاش برای رهگیری موشک‌ها و پهپاد‌های ایران، از وجود ۱۶ پایگاه نظامی متحدان اسرائیل از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس در خاک اردن برای مقابله با ایران خبر داد.

وی همچنین درباره قدرت ویرانگر کلاهک‌های انفجاری موشک‌های ایران در اصابت به اهداف تعیین شده در (رژیم) اسرائیل، گفت: اگر ساکنان اسرائیل ویدئو‌های ثبت شده از قدرت تخریبی و حجم ویرانی ناشی از موشک‌های ایرانی به دو پایگاه هوایی در نواتیم و دیگری در صحرای نقب را مشاهده کنند، ۴ میلیون شهرک نشین؛ یعنی نیمی از ساکنان اسرائیل به پناهگاه‌ها پناه می‌برند.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • عطوان:تهدید اسرائیل جنگ روانی است/صهیونیست‌ها توانایی دفاع از خود در برابر ایران را ندارند
  • عطوان: تهدید اسرائیل جنگ روانی است
  • عطوان: تهدید اسرائیل علیه ایران جنگ روانی است
  • تهدید اسرائیل درباره حمله به ایران جنگ روانی است |‌ موشک‌های ایران ۲ پایگاه هوایی را تارو مار کرد