Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@19:52:19 GMT

خمير دندان مناسب چه ويژگي هايي دارد؟

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۸۵۱۳۹

خمير دندان مناسب چه ويژگي هايي دارد؟

خبرگزاري آريا -

توصيه مي شود برچسب خمير دندان‌ها را پيش از خريد به دقت بررسي کنيد
انتخاب محصولات بهداشتي مانند استفاده درست آن اهميت دارد. خمير دندان محصولي است که خانواده ها به صورت دسته جمعي از آن استفاده مي کنند بنابراين بايد در انتخاب آن دقت بيشتري کرد. مولفه هاي انتخاب مناسب ترين خميردندان با توجه به نيازها واولويت هاي فردي به قرار زير است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ويژگي هاي خمير دندان مناسب چيست؟
فلورايد خمير دندان
فلورايد، يک ماده معدني طبيعي است که از ميناي دندان محافظت و با پوسيدگي دندان مبارزه مي کند. کارشناسان فلورايد موجود در خمير دندان و آب آشاميدني را به عنوان درماني ايمن و موثر شناخته‌ اند و انجمن دندان پزشکي آمريکا (ADA) اين ماده را جزئي ضروري در خميردندان مي داند.
سطح سايشي خمير دندان (RDA)
خمير دندان حاوي مواد ساينده‌ براي تميز و سفيد کردن دندان هاست. سطح سايش خمير دندان که به عنوان RDA شناخته مي شود در محصولات مختلف، متفاوت است. محصولات دنداني بايد 250RDA يا کمتر از آن داشته باشند چرا که سطوح بالاتر مي تواند به دندان ها آسيب بزند و ايمن نيست.
نکته: افرادي که به طور مکرر به زخم ها و آفت هاي دهاني مبتلا مي شوند، بهتر است از مصرف محصولاتي که حاوي SLS هستند، اجتناب کنند چرا که برخي تحقيقات نشان مي دهد اين ماده، خطر زخم هاي دهاني را افزايش مي دهد.
توجه به کنترل جرم دندان ها
لايه اي از باکتري ها که پلاک ناميده مي شود پيش و پس از مسواک زدن، سطح دندان ها را مي پوشاند. هنگامي که اين پلاک سخت شود به جرم روي دندان تبديل مي شود. جرم زدايي دندان ها دشوار است، اين جرم بيماري هاي لثه اي ايجاد مي کند. خميردندان هاي حاوي مواد شيميايي مانند«پيروفسفات» و «روي سيترات»از تجمع بيشتر جرم جلوگيري مي کنند.
سفيدکنندگي خمير دندان
بسياري از افراد خواهان لبخندي درخشان تر هستند و خمير دندان هاي سفيدکننده مي تواند انتخابي موثر و مناسب براي داشتن دندان هاي سفيد باشد. اين محصولات حاوي مواد ساينده اي هستند که دندان ها را صيقل مي دهند و لکه ها را از سطح دندان ها مي زدايند.
برچسب خمير دندان
توصيه مي شود برچسب خمير دندان ها را پيش از خريد به دقت بررسي کنيد، برخي از اين محصولات براي کودکان مناسب نيست. توليدکنندگان بايد وجود هر گونه طعم دهنده يا شيرين کننده در خمير دندان ها را در برچسب هاي اين کالا، اطلاع رساني کنند.
گزينه هاي طبيعي
مواد طبيعي حاوي مواد ساينده مانند جوش شيرين (بي کربنات سديم) مي‌تواند جايگزين مواد شيميايي باشد. جوش شيرين علاوه بر خاصيت سايندگي در رفع لکه‌هاي دنداني نيز موثر است.
اجتناب از خمير دندان هاي شيرين
شکر به پوسيدگي دندان کمک مي کند و به همين دليل، استفاده از خمير دندان هاي حاوي شکر توصيه نمي شود. به ويژه برخي خمير دندان هاي کودکان براي خوش طعم تر شدن حاوي مقادير زيادي شکر هستند. به گزارش سايت مديکال نيوز تودي، بهتر است افرادي که دندان هاي حساسي دارند از خمير دندان هاي سفيد کننده حاوي مواد شيميايي استفاده نکنند زيرا اين نوع خمير دندان ها مي تواند حساسيت را بيشتر کند.
مواد تشکيل دهنده متداول در خمير دندان‌ها عبارت اند از: ساخارين (نوعي شيرين کننده)، کربنات کلسيم و سيليکات که ماده ساينده هستند، گليسرول که به خميردندان قوام ژل مانند مي دهد و سولفات لاريل سديم (SLS) ماده شوينده اي که باعث کف کردن خمير دندان مي شود.
منبع : khorasannews.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی

به گزارش قدس آنلاین،  ابوالحسن نجفی روز سه شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار کرد: از این میزان کشفیات ۷۴۷ کیلوگرم مربوط به مواد سنتی از نوع تریاک بوده است.

وی افزود: هر ساله کشفیات مواد مخدر در خراسان شمالی روند افزایشی داشت اما در سالجاری کاهش عرضه مواد مخدر منجر به کاهش کشفیات شد.

به گفته نجفی، کشفیات در سال ۱۴۰۱ نیز یکهزار و ۲۴۱ کیلوگرم بوده است که از این میزان ۹۳۳ کیلوگرم را مواد مخدر سنتی تشکیل می دهد.

افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر

وی با اشاره به اجرای طرح های مقابله و مبارزه با شیوع اعتیاد در خراسان شمالی، گفت: یکهزار و ۷۲۰ قاچاقچی، توزیع کننده و حمل کننده مواد مخدر در این بازه زمانی دستگیر و به مراجع قضایی استان تحویل داده شدند که ۲۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی افزود: همچنین ۲ هزار و ۳۶۳ معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ سپرده شدند.

نجفی ادامه داد: از این تعداد معتاد متجاهر سپرده شده به مراکز ترک اعتیاد ماده ۲۲۹ نفر زن بودند.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند و در این مراکز شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگه داری از معتادان متجاهر و ترک اعتباد آنها به صورت رایگان هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کدام خوردنی‌ها حاوی مواد شیمیایی ماندگارند؟
  • با ۱۵ هزارتومان طلای خالص بخرید!
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی
  • جایگاه میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی
  • معرفی میش مرغ ایرانی از ویژگی ظاهری تا محل زیست این پرنده (+عکس)
  • انتقال ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس
  • پارس فراسو عرضه کننده انواع اتوکلاو و استریل کننده بخار
  • صادرات مواد معدنی از بندر خمیر سالانه دو میلیون تن افزایش می‌یابد
  • استفاده از خمیردندان برای سلامت دندان‌ها ضرورت دارد؟
  • بهترین مواد غذایی برای داشتن عمر سالم و طولانی