Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@02:03:17 GMT

کاربردهاي متفاوت سس مايونز

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۸۵۱۴۹

کاربردهاي متفاوت سس مايونز

خبرگزاري آريا -

کاربردهاي سس مايونز که تا به حال نمي دانستيد
کاربردهاي سس مايونز که تا به حال نمي دانستيد
سس مايونز از چاشني هاي معروفي است که همه جاي دنيا استفاده مي شود. از سس مايونز مي شود علاوه بر مصرف خوراکي در بهداشت و برخي موارد خانگي هم استفاده کرد که در ادامه با کاربردهاي آن آشنا مي شويد.
مراقبت از ناخن
اگر ناخن ها خشک و شکننده شده اند بهترين کار اين است که از سس مايونز براي مراقبت از ناخن ها استفاده کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگشت ها را به مدت 5 دقيقه داخل سس مايونز قرار دهيد. سپس دست ها را بشوئيد. مايونز ناخن ها را محکم تر و سالم تر مي کند.

مايونز ناخن ها را محکم تر و سالم تر مي کند
رطوبت رساني به پوست
براي تغذيه پوست خشک کمي روغن زيتون داخل سس مايونز بريزيد و به قسمت هاي خشک پوست بزنيد. بعد از 10 دقيقه با دستمال مرطوب پاک کنيد. روغن و سرکه موجود در سس مايونز پوست را مرطوب و از پوسته پوسته شدن جلوگيري مي کند.

روغن و سرکه موجود در سس مايونز پوست را مرطوب و از پوسته پوسته شدن جلوگيري مي کند
درمان آفتاب سوختگي
براي درمان آفتاب سوختگي مقداري سس مايونز به پوست بزنيد. سس مايونز قرمزي و درد سوختگي را از بين مي برد و پوست را مرطوب نگه مي دارد. سرکه هم مثل يک بي حس کننده طبيعي عمل مي کند.
جدا کردن آدامس
اگر مي خواهيد آدامس چسبيده به فرش يا موها را جدا کنيد کمي سس مايونز به آدامس بزنيد و به شکل گلوله دربياوريد. روغن سس حالت چسبندگي آدامس را از بين مي برد و به راحتي مي توان آن را از فرش يا موها جدا کرد.

روغن سس مايونز حالت چسبندگي آدامس را از بين مي برد
نرم کننده مو
اگر موهاي خشک و شکننده اي داريد درمان آن سس مايونز است. به جاي نرم کننده از سس مايونز استفاده کنيد. زرده تخم مرغ موجود در سس مايونز حاوي لسيتين است و به رشد موها کمک مي کند و سرکه پوست سر را لايه برداري مي کند در نتيجه موهاي سالم و براقي خواهيد داشت.
سس مايونز درمان طبيعي شپش نيز هست. روي موها سس مايونز بزنيد و با کلاه بپوشانيد. بعد از 8 ساعت موها را با شامپو بشوئيد. روغن سس مايونز مثل چسب عمل مي کند و باعث خفگي شپش ها مي شود.

اگر موهاي خشک و شکننده اي داريد درمان آن سس مايونز است
پاک کردن مداد شمعي
براي تميز کردن نقاشي هاي کودک روي ديوار با اسفنج مقداري سس مايونز روي ديوار بماليد بعد از 5 الي 10 دقيقه با دستمال تميز پاک کنيد.
براق کردن نقره
فقط کافي است با دستمال مقداري سس مايونز روي ظروف بماليد. خاصيت اسيدي ليمو لکه ها را از بين مي برد و روغن آن را براق مي کند.

خاصيت اسيدي ليموي سس مايونز لکه ها را از بين مي برد و روغن آن را براق مي کند
پاک کردن برچسب
براي جدا کردن برچسب ها از روي ظروف ابتدا تا جايي که مي توانيد برچسب را از ظرف جدا کنيد سپس مقدار کمي سس مايونز روي آن بزنيد و بعد از 15 الي 20 دقيقه برچسب را به راحتي جدا کنيد.

براي جدا کردن برچسب ها از روي ظروف ابتدا مقدار کمي سس مايونز روي برچسب بزنيد
روان کننده لولا
براي روان کردن لولاي در فقط کافي است مقداري سس مايونز يه لولا بزنيد و چند بار در را باز و بسته کنيد تا سس مايونز به همه جاي لولا نفوذ کند.

براي روان کردن لولاي در فقط کافي است مقداري سس مايونز يه لولا بزنيد
ترميم چوب
اگر روي وسايل چوبي خانه خراشيدگي ايجاد شده است روي آن مقداري سس مايونز بزنيد و اجازه دهيد چند روز بماند. به مرور زمان ترکيب پروتئين و روغن پوست را مرطوب و متورم مي کند. چربي سس درزها را مي گيرد و باعث مي شود خراشيدگي ها کمتر به چشم بيايد.

روي وسايل چوبي خراشيده شده مقداري سس مايونز بزنيد و اجازه دهيد چند روز بماند
منبع : bedunim.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۵۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق و دستگیری یک متخلف در زاهدان

سرهنگ علیرضا دلیری گفت: حین کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، یک دستگاه خودرو مشکوک ارزیابی و برای بررسی متوقف شد.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی‌های قضایی به بازرسی از این خودرو پرداختند و موفق به کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر بود شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش محموله مکشوفه را ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق و دستگیری یک متخلف در زاهدان
  • درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده | این حرف های بد را به خودتان بزنید لطفا!
  • رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)
  • تیشه به ریشه آنها بزنید و تمام!
  • با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید
  • قیمت روز رابیتس و هر آنچه باید درباره آن بدانیم
  • 5 تفاوت سیم و کابل برق چیست؟ | بررسی کامل به همراه معرفی فروشگاه معتبر خرید سیم و کابل برق
  • معرفی و مزایای شامپو بدون سولفات
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟