Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@11:22:45 GMT

178 هکتار از مراتع استان مرکزي در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۸۵۲۳۲

178 هکتار از مراتع استان مرکزي در آتش سوخت

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مرکزي گفت: 178 هکتار از مراتع طبيعي اين استان امسال در آتش سوخت.

«عبدالحسين محمدي» روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين مراتع در 45 نقطه از استان مرکزي شامل 12 منطقه در شازند، 13 فقره اراک، هفت مورد در خنداب، 2 فقره خمين، 2 منطقه در تفرش، يک فقره ساوه، سه مورد دليجان، يک فقره کميجان، 2 منطقه فراهان و 2 فقره زرنديه طعمه آتش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: شهرستان شازند با 12 فقره آتش سوزي و نابودي 61 هکتار از اراضي اين شهرستان بيشترين ميزان حريق را داشته است و اراک با 32 هکتار و دليجان با 13 هکتار به ترتيب در رده هاي بعدي قرار دارد.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مرکزي خاطرنشان کرد: آشتيان و محلات نيز در اين مدت هيچگونه آتش سوزي نداشته اند.
محمدي، عوامل انساني را مهمترين دليل بروز آتش سوزي در مراتع استان مرکزي عنوان کرد.
وي از تشکيل 146 فقره پرونده تخريب و تصرف براي يکهزار و 643 هکتار از اراضي طبيعي استان مرکزي در نيمه نخست امسال خبر داد و گفت: با تشکيل اين پرونده ها 948 هکتار از اراضي ملي استان در 96 فقره پرونده از دست متصرفان خارج و به اراضي ملي بازگشت.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مرکزي افزود: 38 فقره پرونده به مساحت 90 هکتار نيز براي جلوگيري از تصرف اراضي طبيعي استان برعليه متجاوزان به اراضي ملي تشکيل شده است.
محمدي خاطرنشان کرد: آراي 147 فقره پرونده به مساحت يکهزار و 694 هکتار در اين مدت به نفع منابع طبيعي و 32 فقره پرونده به مساحت 447 هکتار عليه اين اداره کل و به نفع کشاورزان صادر شده است.
وي، از اخراج 23 هزار و 625 راس دام مجاز با تشکيل 71 پرونده در اين مدت از مراتع استان مرکزي خبرداد و گفت: شهرستان ساوه و زرنديه به ترتيب با ورود 9 هزار و 705 راس و سه هزار و 885 راس بيشترين ورود دام غير مجاز را داشته اند.
استان مرکزي با 29 هزار و 530 کيلومتر مربع وسعت، حدود يک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه هاي منابع طبيعي تشکيل مي دهند.
1955/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۶۵ پرونده تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ مدیر امور اراضی استان بوشهر در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی از وظایف مهم اداره امور اراضی است که این روز‌ها گشت‌های نوروزی در سرتاسر استان در حال انجام است.

احمد مشایخی با بیان این‌که مردم می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۳۱ تغییر کاربری غیرمجاز در روستا‌ها و پیرامون شهر‌ها را گزارش کنند، افزود: در نوروز امسال تا کنون ۷۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان بوشهر شناسایی و یا گزارش شده است.

او اضافه کرد: تا کنون برای ۶۵ مورد گزارش دریافتی از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، پرونده‌سازی شده که ۴۰ مورد در دست بررسی و اقدامات قضایی است و کار‌های قضایی ۲۵ پرونده دیگر در روز‌های آینده انجام می‌شود.

مشایخی همچنین درباره رفع تداخلات اراضی کشاورزی و اراضی ملی در استان بوشهر گفت: رفع تداخلات اراضی کشاورزی در سال‌های گذشته به‌کُندی انجام می‌شد، اما دولت سیزدهم با جدیت در حال انجام آن است.

مدیر امور اراضی استان بوشهر ادامه داد: اراضی ملی بازبینی می‌شوند و نزدیک به ۲۲۰ پلاک انجام شده که ۱۴۴ پلاک آن در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

او دراین‌باره افزود: تا کنون بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی مردم بدون فرآیند قضایی از اراضی ملی کسر شده که به صدور اسناد کشاورزی کمک می‌کند.

مشایخی بیان کرد: بر پایه برنامه تعهد داریم که تا پایان شش ماه اول امسال تمامی پلاک‌های استان بوشهر رفع تداخل شود و اراضی اشخاص که دارای سند اصلاحات ارضی و اسناد خالصه هستند بدون فرآیند قضایی و هزینه‌های آن از اراضی ملی کسر شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • انجام بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی از بازار گلستان
  • انجام بیش ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی از بازار گلستان
  • تشکیل ۶۵ پرونده تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی
  • شناسایی یک فقره زمین خواری در استان اردبیل
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • ۵ فقره پرونده برای واحدهای صنفی متخلف شهرستان بمپور تشکیل شده است